Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: آغاز مذاکرات اکتشافی میان ترکیه و یونان گام مهمی هم برای روابط ما با یونان و اتحادیه اروپا و هم برای تعادلات در اژه و مدیترانه شرقی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی، ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه طی سخنانی در برنامه‌ دانشجویان دانشگاه «سوتچی امام» استان قهرمان ماراش که به‌صورت مجازی در آن شرکت کرد، راجع به مذاکره با یونان درباره اکتشاف انرژی در مدیترانه شرقی گفت: این گام مهمی برای بهبود روابط ترکیه با یونان و اتحادیه اروپا و همچنین توازن قوا در دریای اژه و مدیترانه شرقی است و ما از آن‌ حمایت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مذاکرات هیئت یونانی با همتای ترکیه‌ای در استانبول پس از 5 سال

 

کالین اظهار داشت: ترکیه با همه همسایگان، شرکای استراتژیک و متحدان خود چه در اروپا چه در مدیترانه شرقی، خاورمیانه و آفریقا برای برقراری صلح و ثبات بسیار تلاش می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه همچنین ضمن اشاره به آغاز روند عادی‌سازی در خاورمیانه به ویژه در منطقه خلیج(فارس) پس از لغو تحریم علیه قطر ماه گذشته، گفت: «از این وضعیت بسیار استقبال می‌کنیم. سازگاری منطقه خلیج (فارس)، مذاکرات کشورهای این منطقه و توجه آنها به مسائل منطقه‌ای فرصت خوبی است. برای حل جنگ سوریه، بحران پناهجویان، مساله فلسطین نیاز به وحدت داریم».

ابراهیم کالین همچنین در ادامه گفت: «ما معتقدیم که با آغاز به کار دولت بایدن، فرصت‌های جدیدی در روابط ترکیه و آمریکا ایجاد خواهد شد. ما به منظور به اجرا درآوردن این فرصت‌ها شروع به برقراری تماس‌ها با همتایان خود کردیم».

وی همچنین با بیان اینکه از مذاکرات سیاسی در لیبی حمایت می‌کنیم، تصریح کرد: «به حمایت از پیشروی روند سیاسی به رهبری مردم لیبی حمایت می‌کنیم و امیدواریم در اسرع وقت در لیبی دولت موقت تشکیل خواهد شد و همه این درگیری‌ها پایان خواهند یافت».

کالین همچنین با یادآوری اینکه ترکیه در روند آزاد‌سازی قره‌باغ در کنار جمهوری آذربایجان قرار گرفته است، گفت: حسرت 30 ساله برادران آذربایجانی خود برای رسیدن به قره‌باغ را به پایان رساندیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه گروه تروریستی پ.ی.د/ ی.پ.گ فرقی با گروه تروریستی پ.ک.ک ندارد، اظهار داشت: «حمایت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی از پ.ی.د/ ی.پ.گ بسیار اشتباه، غیرقانونی و مغایر با حقوق است. پ.ک.ک و پ.ی.د/ ی.پ.گ نماینده کُردها نیستند. در دیدارها با همتاهای آمریکایی خود این سوال را پرسیدیم، درصورتی که صدها هزار کُرد، ایدئولوژی پ.ک.ک و پ.ی.د/ ی.پ.گ را قبول ندارند شما چرا این گروه‌های تروریستی را به عنوان مخاطب درنظر می‌گیرید، ولی پاسخی ندادند».

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ترکیه ترکیه مدیترانه شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، در این بیانیه آمده است: وقایع پس از طوفان‌الاقصی، یکی از شرافتمندانه‌ترین و پایدارترین مقاومت‌ها در تاریخ بشر و همچنین یکی از وحشیانه‌ترین قتل عام‌های تاریخ بشر را در معرض دید همه جهانیان قرار داد.
 
کشتار و مقاومت جاری در غزه امروز نقطه‌ عطفی مانند دیگر نقاط عطف مهم تاریخ است که حق را از باطل، عزت را از رسوایی متمایز می‌کند.
 
 صهیونیست‌ها نه تنها یک ملت را در فلسطین می‌کشند، بلکه تمام اصول و ارزش‌های انسانی را نیز به قتل می‌رسانند و دولت‌های غربی فراتر از چشم بستن بر این کشتار، از حمایت آشکار از اسرائیل دریغ نمی‌کنند.
 
ایالات متحده آمریکا که کشور قاتل را به سلاح‌های نسل‌کشی مجهز می‌کند، همچنان عامل جنایات غزه است، در حالی که آمریکای امپریالیست از صهیونیست‌هایی که توسط مجاهدین غزه تحقیر شده‌اند، محافظت می‌کند.
 
در روزهای اخیر شاهد تشدید تظاهرات ضدصهیونیستی در دانشگاه‌های ایالت‌های مختلف آمریکا بوده‌ایم. در تظاهرات مداوم حمایتی در نزدیک به 25 دانشگاه برجسته آمریکا، از هاروارد تا ییل، از کالیفرنیا تا تگزاس، وحشیگری صهیونیست‌ها از یک سو  و از سوی دیگر حمایت آمریکا از اسرائیل مورد اعتراض قرار گرفته است.
 
استادان همچنین دانشجویانی که اردوگاه‌های فلسطینی را در محوطه دانشگاه برپا می‌کنند، مورد حمایت قرار می‌دهند. در پرتو مشعل مقاومت در غزه، جهان شاهد هزاران انسان باوجدان است که در برابر حاکمان ظالم خود در آمریکا، منبع ظلم و ستم، بی‌دریغ برای احقاق حق خود فریاد می‌زنند.
 
ما به عنوان دانشجویان مسلمان از ترکیه، از میدان بیازیت و از دانشگاه استانبول به تظاهرات حامیان فلسطین که از دانشگاه کلمبیا آغاز شد و در سراسر آمریکا گسترش یافت، درود می‌فرستیم. دانشجویان با اقدامات خود نتانیاهو قاتل را ناراحت کردند. علی‌رغم رویکرد صهیونیستی مدیران دانشگاه و خشونت پلیس، آنها از مقاومت شریف فلسطین حمایت کردند و همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهند.
 
ما از خداوند می‌خواهیم که زمینه مبارزه با صهیونیسم، سازمان یافته‌ترین شر در تاریخ اخیر را بیش از پیش گسترش دهد. از همه مردم با وجدان جهان دعوت می‌کنیم تا در عدالت و نیکی گرد هم آیند و ظلم ستمگران را در چهره آنها فریاد بزنند و معتقدیم که وجدان بشریت صهیونیسم را شکست خواهد داد. 

 

دیگر خبرها

  • اکتشافات جهانی نفت و گاز سقوط کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • بیانیه دانشجویان ترکیه در حمایت از خیزش دانشجویی در آمریکا
  • آنچه در پی صدور مجوز اکتشاف معدن سرچهان رخ می‌دهد