Web Analytics Made Easy - Statcounter

کریم خلیفه لیراوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: در پترو امید که از بزرگ‌ترین شرکت‌های ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت ۱۰ میلیون بشکه در سال ۱۳۹۶ در حوزه این بخش افتتاح شد، با پیگیری و تلاش شبانه روزی توانستیم از این ظرفیت در حوزه اشتغال بخوبی عمل و تعداد قابل توجهی از افراد جویای کار بومی را در این شرکت مشغول بکار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: با اقدام‌های صورت گرفته در این شرکت اکنون نزدیک به ۷۰ درصد از شاغلان آن از بومیان منطقه که از این افراد، حدود ۱۵ نفر اهالی ساکن در روستای بوالفتح محل استقرار این شرکت هستند.

بخشدار امام حسن ادامه داد: پروژه خط انتقال نفت گوره به جاسک از دیگر پروژه‌های فعال سطح ملی در این منطقه است که تعداد قابل توجهی از جوانان بخش در آن اشتغال بکار دارند.

وی گفت: به جرات می‌توان اعلام کرد در روستاهای پیرامون این ۲ شرکت فقط  تعداد انگشت شماری از ساکنان آنها در شرکت‌های یادشده مشغول به کار نیستند.

خلیفه لیراوی افزود:  به برکت این دو پروژه نفتی و پیگیری مسئولان،  هم اکنون روستای بوالفتح این بخش روستای بدون بیکار به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: در حوزه مسئولیت اجتماعی شرکت‌های نفتی منطقه در چندسال اخیر در بخش‌های آموزش و آب شرب، اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

بخشدار امام حسن  افزود: در حالیکه این بخش در زمینه تامین آب شرب در فصل تابستان با تنش مواجه بود، در اجرای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت نفت، روستاهای لیراوی میانی و شرقی این بخش از آب اختصاصی نفت و گاز گچساران و شهر امام حسن و دو روستای مالکی و قنات از منطقه نفتی بهرگان استفاده  و تابستان امسال  را با کمترین تنش آبی سپری کردند.

وی با گرامیداشت دهه مبارک فجر افزود: در این دهه چندین طرح گردشگری در روستای حصار شامل اقامتگاه بوم‌گردی، سفره خانه سنتی و کارگاه گرگوربافی با اخذ تسهیلات بانکی و بخش خصوصی به بهره‌برداری خواهد رسید.

خلیفه لیراوی بیان کرد: یک کارگاه تولیدی دستکش ایمنی با مشارکت جوانان روستای حسن آباد این بخش در دست احداث است که در فاز اول ۱۲ نفر مشغول بکار خواهند شد و امیدواریم تا قبل  پایان سال ۹۹ وارد چرخه تولید شود.

بخشدار امام حسن، پرورش ماهی در قفس را از دیگر پروژه‌های فعال در این بخش عنوان کرد و گفت: فاز اول این پروژه در سال گذشته انجام شد و قرار است فاز دوم آن در چند روز آینده شروع شود.

وی افزود: برای روستاهای این بخش در حوزه زیرساختها و توسعه آب، برق و گاز گام‌های خوبی برداشته شده‌است که در این ارتباط همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازکشی و  تنها روستای فاقد آب و برق  مالکی بود که  از این نعمت در دهه فجر امسال برخوردار خواهد شد.

خلیفه لیراوی بیان کرد: همه موظفیم خدمات و دستاوردهای انقلاب را در دهه فجر به مردم اطلاع رسانی کنیم.

وی گفت: در چندسال اخیر فعالیت‌ها و خدمات گسترده‌ای در این بخش صورت گرفته است که در دهه فجر امسال با یک برنامه ریزی خوب در قالب عکس، فیلم و مصاحبه اطلاع رسانی می‌شود.

بخشدار امام حسن افزود: بهسازی ورودی‌های شهر امام حسن از دو سمت گناوه و دیلم ، اجرای بلوار ورودی شهر از سمت دیلم، فاز اول خیابان امامزاده حسن، احداث نجات غریق، راه‌اندازی واحد ایمنی و آتش نشانی، احداث سکوی تماشاگر و  چمن‌کاری ورزشگاه، کفپوش و نصب وسایل سرمایشی در سالن ورزشی، احداث پیست قایقرانی بخش و مجتمع فرهنگی هنری، اجرای یادمان و بوستان شهدای گمنام، دیوارکشی و تعیین محدوده شیلات و ساماندهی خور و قایق‌های صیادی از عمده ترین خدمات و عملکرد صورت گرفته چندسال اخیر در مرکز بخش است.

وی با بیان اینکه  در حوزه آموزشی نیز کارهای خوبی در بخش امام حسن صورت گرفته است، گفت: در سنوات گذشته در مقطع متوسطه دوم، تنها  رشته ادبیات و علوم انسانی برای خواهران دایر شده بود که اکنون رشته تجربی برای خواهران و مکانیک در هنرستان شهید تندگویان راه‌اندازی شده‌است.

خلیفه لیراوی افزود: همچنین در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت نفت، رشته ایمنی و آتش نشانی به عنوان دومین نقطه استان بوشهر در هنرستان شهید تندگویان اضافه شد و در مجموع چهار رشته تحصیلی هم اینک در این مرکز فعال است.

وی یادآورشد: درحالی  وضعیت آموزشی بخش بهبود و ارتقا یافته است که در  سال‌های گذشته دبیرستان شبانه روزی شهر امام حسن با سهل‌انگاری تعطیل شده بود.
بخشدار امام حسن افزود : عملیات اجرایی سه زمین چمن طبیعی در روستاهای لیلتین، والفجر و بوالفتح در بهمن امسال شروع شده‌است که در چند ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی  احداث ساختمان دهیاری و خانه بهداشت در روستاهای لیلتین و حصار، مرکز جهاد کشاورزی بخش در روستای حصار و آسفالت حدود ۵۰ هزار مترمربع در چندین روستا را از دیگر خدمات دولت در روستاهای بخش امام حسن عنوان کرد.

بخش امام حسن از توابع شهرستان دیلم در شمال استان بوشهر و در  جوار تاسیسات مهم نفتی بهرگان قرار دارد.

برچسب‌ها امام حسن بوشهر مسئولیت اجتماعی اشتغال زایی گناوه نفت بندردیلم دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام حسن بوشهر مسئولیت اجتماعی امام حسن بوشهر مسئولیت اجتماعی اشتغال زایی گناوه نفت بندردیلم دهه فجر اخبار کنکور بخشدار امام حسن دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان

به گزارش ایرنا از شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، هاشم امینی ادامه داد: از مجموع ۳۰۰ روستای درگیر پیامدهای سیل، تنها ۲۸ روستای منطقه بندینی باقی مانده‌اند که طی روزهای آینده مشکل آب شرب این روستاها نیز برطرف خواهد شد.

وی ادامه داد: بزرگ‌ترین مانع در ترمیم زیرساخت‌های آب‌رسانی به این روستاها، حجم بالای سیلابی است که همچنان در بستر رودخانه بندینی جاری است و امکان استـفاده از تجهیزات مکانیکی و خودروها را نمی‌دهد و در نتیجه عملیات استقرار و اتصال لوله‌های انتقال آب از طریق عوامل انسانی در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور افزود: طی ۲۴ ساعت پس از بارش‌ها سامانه آب‌شیرین‌کن چابهار و کنارک با حجم تولید ۴۳ هزار مترمکعب وارد مدار و از قطع آب مناطق وسیعی از شهرهای جنوب استان جلوگیری شد.

امینی ادامه داد: از ابتدای قطع آب شرب و بهداشت ۲۸ روستای باقی‌مانده، با استقرار ۱۵ دستگاه تانکر، نیاز آبی این روستاها تامین شده است.

به گزارش ایرنا، روز ۲۷ فروردین سازمان هواشناسی و ستاد مدیریت بحران برای استان‌های جنوبی و جنوب شرقی کشور از جمله سیستان و بلوچستان هشدار قرمز بارندگی و احتمال وقوع سیلاب صادر کرد. در پی این اعلان قرمز، استانداری سیستان و بلوچستان به همه دستگاه‌های این استان اعلام آماده‌باش کرد؛ استاندار سیستان و بلوچستان همچنین به همه دستگاه‌های امدادرسان و عضو ستاد مدیریت بحران استان دستور داد تا همه امکانات خود را بسیج کنند.

دیگر خبرها

  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • میدان دام کاج؛ در محاصره سگ‌های ولگرد
  • رشد ۵۰ درصدی گردشگری در بخش «کَن»
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • حل مشکل آب‌شرب روستاهای سیل‌زده در منطقه بلوچستان
  • آب شرب ۹۰ درصد روستاهای مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان وصل شد
  • ظرفیت‌های جامعه ایثارگری دیلم استفاده می‌شود
  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود