Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، ضرب‌المثلی است که می‌گوید، عدو شود سبب خیر، این ضرب المثل را که می‌شنوم، یاد کارآفرین جوانی در کاشمر میفتم که می‌گفت، اینکه چطور زحمات پدرم و دیگر باغداران برای فروش کشمش قلمی به علت وجود دلالان به یغما می‌رود سبب شد تا ایده ایجاد یک کارگاه تولیدی برای جلوگیری از دلالی به ذهنم بیاید، زیرا شاید دلالی که برای همه کشاورزان مشکلاتی را ایجاد کرده برای این کارآفرین جوان سبب خیر و ایجاد یک ایده در ذهن او شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی تیموری جوان خوش فکر و خلاق کاشمری که در ۲۷ سالگی با احداث یک خط تولید ۳۰ متری موفق به اشتغالزایی برای ۱۰۰ نفر از همشهریانش شد، او بعد از اخذ مدرک کارشناسی در دوران سربازی امریه کاشمر شد، می‌گفت، هم درس می‌دادم و هم روی زمین کار می‌کردم، با او به گفت‌وگو نشستیم تا از جزئیات موفقیت‌ها و ایده‌هایش در حوزه کارآفرینی بیشتر بدانیم که مشروح این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

صادرات کشمش قلمی منطقه کاشمر به بازارهای اروپا و دنیا؛ آرزوی کارآفرین کاشمری

این کارآفرین کاشمری که اکنون دانشجوی دوره کارشناسی ارشد رشته کامپیوتر است، می‌گوید: آروزهای بزرگی در سر دارم و برای  تحقق آنها از جمله همان صادرات کشمش قلمی منطقه کاشمر به بازارهای اروپا و دنیا است، تلاش می‌کنم.

تیموری تاکید می‌کند: با توجه به حجم بالای باغات تاکستان‌های منطقه کاشمر حمایت و توجه مسئولین به حوزه کشاورزی و نیز سرمایه‌گذاری هر چند اندک نسبت به باقی صنایع علاوه بر ارزآوری سبب اشتغال جوانان بسیاری در تولید و صادرات محصولات باغی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با توجه به‌ اینکه انگور قلمی محصول انحصاری منطقه کاشمر است که به صورت اختصاصی در بیش از ۹۰ درصد باغات این منطقه تولید می‌شود، ادامه می‌دهد: کشمش قلمی با رنگ‌های طلایی و سبز انحصارا در کاشمر، خلیل آباد و ترشیز تولید می‌شود، از این رو این منطقه تنها قطب تولید کشمش قلمی در خراسان رضوی و کشور است.

کاشمر، خلیل آباد و بردسکن؛ قطب‌های تولید انگور قلمی در کشور

این کارآفرین کاشمری اضافه می‌کند: خوشبختانه گستردگی سطح زیر کشت باغات، تاکستان‌ها و نیز کیفیت بی‌نظیر  محصول، منطقه ترشیز، کاشمر و خلیل آباد را بزرگ‌ترین و تنها قطب تولید انگور قلمی در کشور ایجاد شده، من هم با بهره‌گیری از این پتانسیل و ظرفیت بالای منطقه موفق به کارآفرینی در زمینه سورت و بسته‌بندی کشمش شدم.

تیموری متذکر می‌شود: متاسفانه هر ساله شاهد بودم که زمان فروش محصول دلالان با قیمت اندک محصول را از ما خریداری می‌کنند با چند برابر قیمت به صورت فله و کیسه‌ای با کیفیتی بسیار پایین به به دو کشور همسایه شرقی افغانستان و پاکستان و سایر نقاط در داخل کشور ارسال می‌کردند.

وی بیان می‌کند: به جز این که این نوع صادرات مشکلاتی مانند معرفی بد محصول به بازارهای جهانی، قیمت پایین محصول با وجود زحمات و هزینه باغدار را رقم می‌زد، سبب دلسرد شدن کشاورزان، باغداران، به ویژه نسل جوان در حوزه کشاورزی در سال‌های اخیر شده بود‌.

افزایش قیمت تمام شده برای باغداران

این کارآفرین کاشمری با بیان اینکه صادرات به سایر کشورها سبب افزایش قیمت تمام شده برای باغداران می شد، اما ارسال فله‌ای و کیسه‌ای کشمش با کیفیت پایین سبب عدم امکان صادرات به سایر کشورها شده بود، می‌افزاید: از این رو با توجه به اینکه بنده هم از این قشر مستثنی نبودم، طی چند سال کار کشاورزی در کنار تحصیل با تحقیق و مشاوره از دوستانی که در زمینه معرفی بهتر محصول و صادرات فعالیت داشتند، تصمیم به فراوری کشمش به شکل صنعتی و صادرات آن در بسته بندی‌های شکیل و متنوع گرفتم.

 تیموری با بیان اینکه سال ۹۶ پس از چند سال کار و تلاش در زمینه باغداری سرمایه ای حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون به دست آوردم و همان را هزینه ساخت دستگاه ها و راه اندازی کارگاه کردم، تصریح می‌کند: در سال ۹۷ موفق به راه اندازی کارگاه سورت و بسته بندی کشمش شدم، در فاز اول در هر شیفت کاری ۱۵ نفر مشغول به کار شدند، اکنون ۴۰ نفر به طور مستقیم در فاز اول مشغول به کار هستند و حدود ۱۰۰ نفر که اکثر خانم هستند، به طور غیر مستقیم مشغول هستند.

وی خاطرنشان می‌کند: با توجه به نوسانات شدید ارز عدد خاصی را برای توسعه کار و صادرات به کشورهای اروپایی نمی‌توان در نظر گرفت، ما برای صادرات بیش از سرمایه نیازمند بازاریابی، معرفی خوب محصول و ارائه محصول در زمان مناسب به بازارهای جهانی هستیم، چراکه با معرفی صحیح کشمش قلمی در قالب برندی ایرانی، بازارهای دنیا مشتاق خریداری محصول ما می‌شوند که این به معنی صادرات بیشتر و  افزایش اشتغال‌زایی است که قطعا امری عام المنفعه خواهد بود.

تیموری که عنوان کارآفرین برگزیده کشوری در زمینه  توجه به  اقتصاد مقاومتی را به خود اختصاص داده، متذکر می‌شود: استفاده از نیروهای بومی و داخلی برای ساخت و تولید برخی دستگاه‌ها با وجود تحریم‌ها در کشور دلیل برگزیده شدنم بود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۱

منبع: فارس

کلیدواژه: علی تیموری منطقه کاشمر بسته بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند

استاندار کرمان گفت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودروسازی و قطعه سازی برای ۱۲ هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم محمدمهدی فداکار، استاندار کرمان در نشست خبری دومین دوره رویداد بین‌المللی سرمایه‌گذاری و توسعه کشور (کرمان آیدکس 2024 ) در اتاق بازرگانی ایران  اظهار  داشت: صادرات 40 کالا با ارزش 10 میلیارد دلار  به 50 بازار  از استان کرمان  برنامه ریزی شده است که هدفی قابل دستیابی است.

وی در پاسخ به خبرگزاری تسنیم اظهار داشت: چینی ها سرمایه گذاری زیادی در استان کرمان انجام داده اند به طوری که در بخش خودرو سازی و قطعه سازی برای 12 هزار نفر در مناطق محروم این استان اشتغالزایی کرده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری تسنیم  در ارتباط با آب گرفتی برخی از صنایع استان کرمان از جمله خودروسازی‌ها بعد از سیل اخیر گفت: در منطقه بم در سطحی بالغ بر 20کیلومتر بارندگی و سیل وجود داشت  تا وارد دشت شود اما با توجه به اینکه شدت جریان آب کند بود خسارتی آنچنانی وارد نکرده است.

وی افزود: آب در حال حرکت به مدت حدود 2 ساعت وارد پارکینگ های خودروسازان که در شیب قرار داشتند، شد اما آسیبی وارد نکرد وارد سالن ها و خط تولید نشد.

استاندار کرمان گفت: ظرفیت‌های زیادی در استان کرمان در بخش های مختلف از جمله انرژی های تجدیدپذیر، گردشگردی،محصولات کشاورزی،ذخایر معدنی وجود دارد؛ از طرفی سرمایه‌گذاری‌هایی انجام شده تا شاهد تولید کل زنجیره فولاد و بخشی از زنجیره مس در استان باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چینی‌ها برای ۱۲ هزار نفر در کرمان اشتغال ایجاد کردند
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • تعهد اشتغال ۷۵۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار در همدان
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران