Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@14:13:43 GMT

لزوم دستیابی به ابعاد مختلف استقلال

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۵۹۳۴۴

لزوم دستیابی به ابعاد مختلف استقلال

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به این که خواسته‌های ملت ایران استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی بود، گفت: استقلال ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، خوشبختانه آنچه تا امروز حاصل شده این است که ما در بعد استقلال سیاسی به اهداف نظام جمهوری اسلامی دسترسی پیدا کردیم و لازم است به ابعاد دیگر آن نیز دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدموسی خادمی امروز در مراسم بزرگداشت سالروز ورود امام خمینی(ره) به کشور که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به واقع تحقق خواسته تاریخی ملت ایران بود، ملتی که بیش از ۱۰۰ سال به دنبال کسب استقلال، آزادی و ایجاد حکومتی مبتنی بر اسلام بود.

وی افزود: ملتی که هم استقلالش در تهدید بود و از آن برخوردار نبود و دچار سلطه استعمار خارجی بود و هم در داخل از استکبار و دیکتاتوری رنج می برد و از طرفی دارای قانونی بود که سلطه و استکبار را رد می‌کرد.

خادمی با اشاره به این‌که دین ما می‌گوید زیر بار اجنبی نروید، هیچ انسانی بر دیگری برتری ندارد و انسان‌ها حاکم بر زمین هستند و هیچ مستبدی نمی‌تواند خود را بر دیگری تحمیل کند، عنوان کرد: سال‌ها قبل از انقلاب روحانیت تلاش‌هایی برای رهایی از استکبار کرد که نهایتاً در سال ۱۳۵۷ این کوشش‌های تاریخی به نتیجه خود رسید و ملت خواسته‌های خود را به صورت مشخص بیان کرد.

استاندار لرستان با اشاره به این که خواسته‌های ملت ایران همان چیزی بود که در شعارهای آن زمان وجود داشت و آن استقلال، آزادی و نظام جمهوری اسلامی بود، افزود: استقلال یعنی اینکه کشوری بتواند بدون تأثیرپذیری از دیگران تصمیم بگیرد.

وی افزود: استقلال ابعاد مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارد، خوشبختانه آنچه تا امروز حاصل شده این است که ما در بعد استقلال سیاسی به اهداف نظام جمهوری اسلامی دسترسی پیدا کردیم.

خادمی ادامه داد: امروز هیچ نظام، کشور و شخصی و هیچ قدرتی خارج از نظام سیاسی و منتخبان مردم برای کشور تصمیم نمی‌گیرد و کسی نمی‌تواند اراده خود را به کشور تحمیل کند، نظام سیاسی ما خودش تصمیم می‌گیرد.

استاندار لرستان تصریح کرد: استقلال بُعد اقتصادی نیز دارد که علی‌الرغم تلاش‌های انجام شده هنوز به آن جایگاه نرسیدیم که بگوییم ما کشور مستقلی هستیم، چراکه کشور مستقل در اقتصاد یعنی حرکت دیگران در خارج از مرزهای کشور نتواند نظام و ساختار اقتصادی را دچار اختلال یا تزلزل کند.

وی افزود: امروز شبکه تارعنکبوتی در نظام اقتصادی جهان شکل گرفته که کار را دشوار می‌کند، اما ما باید به نقطه‌ای برسیم که حداقل‌ها را داشته باشیم که راه حل آن اقتصاد مقاومتی است، یعنی اقتصادی که بتواند در برابر تکانه‌های بیرونی خود را بازیابی کرده و به حالت اول برگردد.

خادمی با اشاره به این‌که در بُعد فرهنگی نیز به نظر می‌رسد راحت تحت تأثیر و نفوذ قرار می‌گیریم که نشان می‌دهد در این بُعد نیز به طور کامل به استقلال نرسیدیم، افزود: در حوزه آزادی نیز کارهای زیادی شده، مردم ما امروز فکر و بیان آزاد دارند و نسبت به آنچه در گذشته وجود داشت تفاوت‌ها جدی است اما باید تلاش کرده و آزادی را بیشتر گسترش داد.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که حاکمیت مردم و مردم سالاری در ایران وجود دارد، عنوان کرد: وجود انتخابات‌های مختلف در سطح ملی، استانی، شهری و روستایی نشانه مردم سالاری دینی است.

وی تأکید کرد: از همین روست که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به حفظ روحیه انقلابی تأکید داشتند و ما هنوز کار داریم و به آرمان‌های خودمان نرسیدیم، یکی از اهداف برگزاری جشن های دهه فجر این است که اعتقادات را بیان کنیم چه خواستیم و نسل گذشته چه می‌خواستند و تا چه حد به آن دست پیدا کرده‌ایم.

خادمی بیان کرد: طی ایام الله دهه فجر امسال ۳۷۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ زنی می شود، که از این تعداد ۳۲۰ پروژه عمرانی است که از این تعداد نیز ۲۶۲ پروژه افتتاحی و ۵۸ پروژه کلنگ زنی هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دهه فجر استقلال سالروز ورود امام خمینی ره انقلاب اسلامی اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری لرستان انقلاب اسلامی انقلاب جمهوری اسلامی ايران ایران نظام جمهوری اسلامی استاندار لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین

سردار سنایی راد معاون عقیدتی سیاسی ستادکل نیرو‌های مسلح در نشست بصیرتی شورای اداری استان با بیان اینکه آثار بجامانده از استاد شهید مرتضی مطهری امروز نیز برای شبهات و سوالات نسل جوان پاسخ دارد اظهار داشت: در شرایط کنونی که دشمن تمام ظرفیتش را برای سیاه نمایی و زیر سئوال بردن خدمات نظام اسلامی بکارگرفته، تبیین و روایت واقعی دستاورد‌های نظام وظیفه عموم بویژه مسئولان است.

وی در ادامه با بیان اینکه هرحکومتی برای رسیدن به مشروعیت در کنار کارآمدی به روایتگری مناسب نیاز دارد افزود: اقدام بموقع سپاه در انجام عملیات وعده صادی و روایت عاقلانه و اخلاق مدار صداوسیما در این عملیات نمونه‌ای عینی و موفق از روایتگری بود.

حسنی معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام نیز گفت: با تشکیل قرارگاه جهاد تبیین بدنبال معرفی خدمات نظام در استان ایلام هستیم.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • چرا ایران هسته ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • چرا ایران دارای سلاح هسته‌ ای برای منطقه و جهان امنیت‌زا است؟
  • اهداف سیاسی و ابعاد رسانه‌ای گزارش اخیر بی بی سی جهانی
  • لزوم تلفیق نظام‌های تربیتی و فناوری در دانشگاه‌ها
  • هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه
  • لزوم توانمندسازی بازرسی کار / تقدیر از شهرداری اصفهان برای پیاده‌سازی نظام یکپارچه HSE
  • مطهری؛ مدافع کیان سیاسی قرآن کریم
  • لزوم شفاف سازی در منابع و مصارف بودجه
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • شهید مطهری چهره‌ای ماندگار در عرصه جهاد تبیین