Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شاعر با اینکه امکان جستجوی کتاب مورد نظر در سایت نمایشگاه مجازی کتاب سخت بود،گفت: مدت زمان برگزاری این نمایشگاه باید بیشتر بود.

«مریم زندی» در مورد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران به خاطر شیوع بیماری کرونا اردیبهشت امسال برگزار نشد. خوشبختانه نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد که تا حدودی این خلا را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظرم برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب فکر و تدبیر خوبی از جانب مسئولان فرهنگی بود.

 

این شاعر ادامه داد: بهتر بود قبل از برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، زیرساخت ها فراهم می شد. متاسفانه به راحتی نمی شد کتاب مورد نظر را در سایت جست و جو کرد. باید آیتم های زیادی وارد می کردیم تا بتوانیم کتاب مورد نظر را پیدا کنیم. کاش در ابتدا زیرساخت ها فراهم می شد تا مشکلات کمتری به وجود می آمد. به هر حال مسئولان فرهنگی 10 ماه فرصت داشتند که سایتی درست و خوب طراحی کنند و با ناشران تعامل و ارتباط داشته باشند.

 

وی که کتابهایی همچون احترام گلها، دفتر گل باز شد، تولدت مبارک، حوصله ام پیش تو جا مانده است را نوشته است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه مجازی کتاب هزینه های رفت و آمد را حذف کرد و افرادی که در شهرستان بودند، می توانستد به راحتی بدون صرف وقت و هزینه های رفت و آمد کتاب های مورد نظر خود را تهیه کنند. این یکی از مهم ترین مزیت های نمایشگاه مجازی کتاب است.

 

زندی با بیان اینکه در نمایشگاه حضوری کتاب فروش بیشتر است، عنوان کرد: این طبیعی است که وقتی افراد به نمایشگاه می روند با کتاب های زیادی مواجه می شوند و تمایل به خرید پیدا می کنند. ممکن است فردی به کتابی برخورد کند، آن را تورق کند و بخرد. من همیشه وقتی به نمایشگاه کتاب تهران می رفتم دو سه برابر بیشتر از پولی که برای خرید کتاب کنار گذاشته بودم، صرف خرید می کردم زیرا در غرفه ها به کتابی برخورد می کردم آن را ورق می زدم و انتخاب می کردم. دیدن کتاب ها  احتمال فروش آنها را افزایش می دهد برای همین فروش در نمایشگاه حضوری نسبت به نمایشگاه مجازی بیشتر است.

 

وی با اشاره به اینکه امکان جستجوی کتاب مورد نظر در سایت نمایشگاه مجازی کتاب سخت بود،بیان کرد: کتاب های خودم را نتوانستم در سایت نمایشگاه پیدا کنم. چند کتاب نیز از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان می خواستم که پیدا نکردم. به نظرم مشکل بزرگ نمایشگاه مجازی، سایت ضعیف آن بود. مسئله بعدی این بود که همه کتاب ها در نمایشگاه موجود نبودند. جست و جوی کتاب ها خیلی سخت بود. می توانستند از فناوری چند بعدی استفاده کنند، شبیه زیارتگاه هایی که در فضای مجازی هست، فرد به غرفه مورد نظر می رفت و کتاب را انتخاب می کرد در این صورت حس و حال هم بیشتر می شد.

 

این شاعر برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب را تجربه خوبی دانست و افزود: در نمایشگاه حضوری کتاب، سرای اهل قلمی بود و گپ و گفتی بین نویسندگان، ناشران و اهالی فرهنگ برگزار می شد اما در نمایشگاه مجازی این تعامل وجود نداشت. البته نمی شود خیلی به این نمایشگاه نقد وارد کرد. به هر حال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تصمیم بزرگ و تجربه نخست بود. نمی شود در مقابل آن جبهه گرفت. این حرکت در راستای ارزش گذاشتن به فرهنگ کتابخوانی قابل تقدیر است.  در مورد نمایشگاه مجازی کتاب باید توجه داشت که اگر هر کس یک کتاب هم از این نمایشگاه بخرد، کمک بزرگی به صنعت نشر خواهد شد.

 

زندی اظهار داشت: باید نمایشگاه مجازی کتاب ارزیابی و بررسی شود. نقاط قوت و ضعف آن استخراج شود تا در نوبت های بعدی قوی تر برگزار شود و ناشران هم مشارکت بیشتری داشته باشند. به نظرم باید اطلاع رسانی قوی تری نیز صورت گیرد. همان گونه که همه مردم می دانند نمایشگاه بین المللی کتاب اردیبهشت ماه برگزار می شود، باید می دانستند که نمایشگاه مجازی در چه تاریخی برگزار می شد. برای هر کار جدید اول باید فرهنگ سازی شود و زیرساخت ها فراهم شود. مدت زمان نمایشگاه نیز با وجود تمدید آن به نظرم خیلی کم بود چون نمایشگاه کتاب مجازی بود می توانستند مدت آن را بیشتر کنند و حداقل 15 روز برگزار شود.

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: نمایشگاه مجازی کتاب مریم داوری مریم زندی کتاب برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب نمایشگاه حضوری کتاب مورد نظر کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!

مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران: اخبار خرید و فروش حواله خودرو وارداتی ایثارگران از اساس تکذیب می شود. وقتی هنوز حواله ای صادر نشده، اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟ - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، این روزها اخباری در فضای مجاز و برخی سایت ها منتشر می شود مبنی بر فروش چند میلیاردی حواله خودرو ایثارگران مشمول دریافت خودرو وارداتی. حتی آگهی های فراوانی در سایت های خرید و فروش منتشر شده که نشان از رد پای پررنگ دلالان حوزه خودرو دارد.

میثم اروز مدیر کل تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم، این خرید و فروش ها را از اساس تکذیب کرد و گفت: وقتی هنوز حواله ای صادر نشده و ماشینی وارد نکرده ایم تا قیمت گذاری شود، دقیقا اخبار از خرید و فروش چه چیزی سخن می گویند؟

جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 اعلام شد

وی گفت: تماس هایی از طرف جامعه ایثارگری داریم که اطلاع می دهند تماس های زیادی از طرف دلالان به این عزیزان می شود که با قیمت های چند میلیاردی سعی در تحریک جانبازان دارند برای دامن زدن به اخبار دروغ خرید و فروش حواله خودرو وارداتی.

اروز ادامه داد: از همه جانبازانی که با چنین تماس هایی مواجه می شوند می خواهیم به مراجع قضایی گزارش دهند و یا به ما اطلاع دهند تا ما این موضوع را پیگیری کنیم. 

وی همچنین با اشاره به برخی از آگهی ها دروغ در سایت های خرید و فروش که یکی از آنها اسم و رسم بیشتری هم دارد، بیان داشت: تلاش می کنیم تا به زودی این آگهی ها نیز جمع شود و تذکر جدی به این سایت ها نیز داده خواهد شد.

معاون تسهیلات و رفاهی بنیاد شهید و امورایثارگران گفت: قانون اختصاص خودروی وارداتی به ایثارگران مشمول در بند 3 تبصره 13 توسط مجلس شورای اسلامی مجدد تصویب شد و از این جهات نیز برای ایثارگران جای نگرانی وجود ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یمن میهمان ویژه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شد
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات | برخورد با ترویج خشونت در فضای مجازی در دستور کار
  • اروز: اخبار فروش حواله خوردو جانبازان از اساس دروغ است!
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • کتاب نشانه‌شناسی شکلک‌ها منتشر شد
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود