Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام افشاری و مجید صالحی در این فیلم غیر قابل پیش بینی، غافلگیرکننده و حسرت برانگیز هستند.

به گزارش مشرق، واکنش‌های رسانه‌ای به حذف پر ابهام «فیلم صحنه‌زنی» از جشنواره فیلم فجر همچنان ادامه دارد. روز گذشته محمد کلهر خبرنگار خبرگزاری فارس در توییتی درباره این فیلم نوشت:همونطور که جواد عزتی تو «شنای پروانه» عالی بود، بازی بهرام افشاری هم توی #صحنه‌زنی عالیه.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته یکی ـ دو جا از دستش در میره ولی در کل برای نقشش زحمت کشیده.

سعید الهی کارشناس فرهنگی نیز درباره ناعادلانه بودن داوری‌ها در مورد فیلم صحنه‌زنی نوشت:

امروز با تماشای سه فیلم یدو، گیجگاه و صحنه_زنی قبل از آغاز جشنواره فیلمفجر و قیاس آنها با یکدیگر به یقین رسیدم که منطق #جشنواره در انتخاب ۱۶ اثر نهایی برای نمایش عمومی، تنها به دلیل نامزدی در یکی از رشته ها، امری ناعادلانه بوده و باید به نحوی از برخی فیلمسازان دلجویی شود.

محسن خانجهانی فیلمساز نیز در صفحه اینستاگرام خود درباره صحنه‌زنی نوشت: فیلم سینمایی صحنه‌زنی؛ فیلمی خوش ریتم و داستان‌گو، فیلمی که از ادامه رقابت در جشنواره فیلم فجر ۳۰ جاماند. فیلمی کامل و خوش ریتم که بیانگیر یک معضل بزرگ در نظام بیمه کشور بود که به شدت این روزها در حال رواج کارهای خلاف در حاشیه است.

بیشتر بخوانید:

اختلال در سایت‌های فروش بلیط جشنواره فیلم فجر

سحر عصر آزاد منتقد سینما درباره حذف غیرقابل توجیه فیلم دربخش رقابتی جشنواره نوشت:

"صحنه زنی" دومین فیلم‌ علیرضا صمدی بعد از "بی نامی"، حاصل تحقیق و پژوهش چندساله در لایه های زیرین اجتماع و ترجمان سینمایی آن به یک فیلمنامه حساب شده و فیلمی خوش ساخت و حرفه ای است.

فیلمی که در همه وجوه از حضور متخصصان حرفه ای بهره برده؛ از پشت دوربین تا مقابل دوربین. از جمع بازیگران که ترکیبی تازه و هیجان انگیز است تا فیلمبرداری، تدوین، موسیقی و ...

دغدغه مندی فیلمساز نسبت به اجتماع به شکلی دراماتیک در فیلم به‌ تصویر درآمده به گونه ای که هم یک زخم برآمده از فقر را نشان می دهد هم آسیب شناسی آن را از خلال پیگیری یک مددکار اجتماعی ثبت می کند ولی در عین حال شعاری و مستقیم‌ نمی شود.

همین زاویه نگاه که جهان فیلم از درون زخم و آسیب موجود، ترسیم شود و نگاه یک مددکار از بیرون، آن را تعدیل و تکمیل کند و فینالی تاثیرگذار از تلاقی این دو سویه رقم بخورد، فیلم را عمیق و دردمندانه و در عین حال دراماتیک تر کرده است.

بهرام افشاری و مجید صالحی در این فیلم غیر قابل پیش بینی، غافلگیرکننده و حسرت برانگیز هستند. بخصوص حسرت اینکه این جشنواره از داوری و ارزیابی هنر آنها و کلیت فیلم "صحنه زنی"، غافل و به گفته بهتر محروم ماند و ...

مهمتر اینکه چگونه می توان این غفلت و نادیده گرفتن را تحلیل یا توجیه کرد؟!

مازیار فکری ارشاد منتقد سینما در ادامه روند اعتراضی شکل گرفته درباره حذف فیلم می‌نویسد:

 این بار صمدی به سراغ قصه‌ای سرراست‌تر، با تنش‌ها و کنش‌های دراماتیک بیشتر رفته است. فیلمی که در عین مطرح کردن و برجسته‌سازی برش‌هایی از معضلات اجتماعی، می‌کوشد شبیه جریان غالب فیلم‌های موسوم به سینمای اجتماعی سالیان اخیر سینمای ایران نباشد.
 
 به نظر می‌رسد «صحنه زنی» از جمله فیلم‌های کنجکاوی برانگیز و پرمخاطب جشنواره امسال باشد. فیلمی که به لحاظ تکنیک و روایت و در مقایسه با فیلم قبلی علیرضا صمدی، برای او گام بلندی رو به جلو محسوب می شود.

از جمله ویژگی‌های برجسته و قابل توجه فیلم «صحنه زنی» مجموعه شخصیت‌ها و ترکیب بازیگران آنهاست که جذابیت‌های ویژه‌ای دارد. بهرام افشاری برای نخستین بار در کارنامه سینمایی خود، در نقش اصلی یک فیلم قرار گرفته و با بهره گیری از ویژگی‌های فیزیکی و میمیک خاص چهره و نگاه‌هایش، نقش آفرینیِ قابل توجهی ارائه داده است.


در «صحنه زنی» مجید صالحی با گریم و چهره پردازی متفاوت، نقشی را برعهده دارد که صرف نظر از چند تکیه کلام و متلک‌پرانی‌های گاه و بیگاه، جدی‌تر و البته پیچیده‌تر از همیشه است. بازی صالحی و چرخش‌های شخصیتی کاراکتر سبزواری در فیلم، از جمله غافلگیری‌های جذاب فیلم «صحنه زنی» به شمار می رود.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی فیلم صحنه زنی علیرضا صمدی سعید الهی جشنواره فیلم فجر بهرام افشاری صحنه زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویـر متفاوت‌ترین بازسازی صحنه قتل؛ جنایت پیرمرد در وسط طبیعت بکر!

     

دیگر خبرها