Web Analytics Made Easy - Statcounter

"الکسی ناوانلی" مخالف روس، سازمان بهداشت جهانی و "گرتا تونبرگ"، مبارز حوزه آب و هوا از جمله افرادی هستند که برای جایزه صلح نوبل امسال انتخاب شده‌اند و همگی مورد حمایت قانون‌گذاران نروژی هستند که سابقه انتخاب برنده را در کارنامه خود دارند. هزاران نفر، از اعضای پارلمان‌های سراسر جهان گرفته تا برندگان سابق، واجد شرایط پیشنهاد نامزدها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب‌ها که امروز یکشنبه بسته می‌شود، به معنی تأیید کمیته نوبل نیستند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، "هنریک اردال"، رئیس مؤسسه تحقیقات صلح اسلو اظهار کرد: قانون‌گذاران نروژی از سال ۲۰۱۴ به این سو هرساله، جز سال ۲۰۱۹، برنده نهایی را انتخاب کرده‌اند. الگوی سال‌های اخیر خیره‌کننده است.

کمیته نوبل نروژ، که تصمیم می‌گیرد چه کسی برنده جایزه باشد، در مورد نامزدها اظهار نظری نمی‌کند و اسامی آن‌ها و نامزدهای انتخاب نشده را به مدت ۵۰ سال مخفی نگه داشته است.

اما انتخاب‌کنندگان حق انتخاب افشای منتخبان خود را دارند.

طبق گزارش رویترز از قانون‌گذاران نروژی، نامزدها شامل تونبرگ، ناوالنی، سازمان بهداشت جهانی و برنامه‌ COVAX این سازمان برای تأمین دسترسی منصفانه کشورهای فقیر به واکسن‌های کووید ۱۹ است.

تونبرگ به عنوان یکی از "سخنرانان اصلی مبارزه علیه بحران آب و هوایی" معرفی شد و کمپین "جمعه‌ها برای آینده" که با مشارکت وی تأسیس شد هم مورد تأیید قرار گرفت.

ناوالنی که توسط دانشگاهیان روس انتخاب شده، به خاطر "تلاش‌هایش برای تحقق مسالمت‌آمیز دموکراسی در روسیه" از سوی "اولوا الوستون"، وزیر سابق نروژ معرفی شد.

آزادی اطلاعات یکی از موضوعات تکرار شده برای کسب این جایزه بود و نامزدهای آن شامل "کمیته مستقر در آمریکا، حفاظت از روزنامه‌نگاران "، "زینب ال رازویی"، روزنامه‌نگار سابق شارلی ابدو، وب‌سایت خبری Hong Kong Free Press، "شبکه مستقر در آمریکا، بین‌المللی حقیقت‌یاب" و "خبرنگاران بدون مرز"، مستقر در پاریس بودند.

دیگر نامزدها شامل دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، ناتو و آژانس پناهندگان سازمان ملل هستند.

"امیناتو حیدر"، برای مبارزه مسالمت‌آمیز خود در راستای استقلال صحرای غربی، "ایستگاه فضایی بین‌المللی" و "جنبش بین‌المللی پیشاهنگی" هم در این فهرست قرار دارند.

برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۲۱، در ماه اکتبر اعلام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گرتا تونبرگ سازمان بهداشت جهانی جایزه صلح نوبل دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،  این مجموعه به کارگردانی سروش صحت (محصول سال ۱۳۹۱) ساعت ۲۱ پخش و روز بعد ساعات ۵ بامداد و ۱۳  بازپخش می شود.

در خلاصه مجموعه «پژمان» آمده است: در این مجموعه پژمان جمشیدی، از بازیکنان سابق تیم ملی فوتبال ایران، در نقش خود به عنوان ستاره سابق پرسپولیس ایفای نقش می‌کند.

او نقش فوتبالیستی را دارد که برای چهارمین فصل متوالی و با وجود تلاش فراوان، موفق به پیدا کردن تیمی برای خود نمی‌شود، ولی با این وجود همچنان در حال و هوای شهرت و محبوبیتش به سر می‌برد. او به همراه مدیر برنامه‌اش (سام درخشانی) به دنبال تیم می‌گردد و در این مسیر اتفاقات جالبی برای او و مدیر برنامه‌اش رخ می‌دهد.

پژمان جمشیدی، سام درخشانى، بهاره رهنما، شقایق دهقان، هوشنگ حریرچیان و بیژن بنفشه خواه از جمله بازیگران این مجموعه هستند.

 

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مستند تبلیغاتی و مناظره نامزدهای دور دوم انتخابات
  • غوغای دروازه‌بان اشتوتگارت در اینترنت
  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • «رخ» از مسکو جایزه گرفت/ جایزه بزرگ جشنواره مراکش برای «برنده‌ها»
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • لیورپول با آرنه اسلوت قمار می‌کند؛ آن‌ها به برنده‌ای مثل توماس توخل نیاز دارند
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • استفاده از برنامه‌های نامزدهای انتخابات در کمیسیون‌های تخصصی
  • «پژمان» در راه شبکه آی‌فیلم فارسی