Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرحی در دستور کار مجلس قرار گرفته است که در صورت تصویب نهایی آن، سازمان پژوهش‌های نوین دفاعی تقویت شده و توسعه می‌یابد. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، طرحی اخیرا در دستور کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است که به تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نو آوری دفاعی مربوط می‌شود.

در صورتی که این طرح (تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نو آوری دفاعی) به تصویب برسد، به منظور تداوم و توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی که تحت راهبری دانشمند برجسته شهید محسن فخری زاده بوده است، با اذن مقام معظم رهبری، دولت موظف است از محل منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۰ میلیون یورو در سال ۱۳۹۹ و هر سال مبلغ ۵۰ میلیون یورو طی ۱۰ سال آینده به سپند واگذار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن کامل طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نو آوری دفاعی به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای ۴۷ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

برآورده نمودن نیاز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در خصوص اهداف دفاعی - تقویت و توسعه علوم دفاعی لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود.

عنوان طرح:

تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نو آوری دفاعی

ماده ۱- در چاچوب تدابیر مقام معظم رهبری و سیاست‌های کلی نظام در موضوع خوکفایی دفاعی و امنیتی مصوب ۱۳۹۱/۰۹/۲۹ مقام معظم رهبری) و ماده ۴ قانون تشکیل وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح مصوب ۱۳۶۸/۰۵/۲۸ در راستای تقویت آمادگی دفاعی و ارتقای قدرت باز دارندگی و پیشگیری از غافل گیری فناورانه کشور و پیشبرد غافل گیری فناورانه دشمن با تاکید بر دستیابی به علوم و فناوری‌های بدیع، نوظهور و برترساز مورد نیاز در ابعاد دفاعی و امنیتی، سازمان پژوهش و نو آوری دفاعی وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح که در این قانون به اختصار سپند نامیده می‌شود فعالیت می‌کنند.

تبصره ۱- سپند دارای شخصیت حقوقی مستقل است و با ماهیت موسسه دولتی و طبق مقررات مالی - معاملاتی، اداری و استخدامی مصوب هیئت امنا و در چارچوب اساسنامه مربوطه بدون الزام به رعایت قانون محاسبات عمومی کشور اداره می‌شود.

تبصره ۲- سپند در شرایط ضروری، به منظور تامین نیازمندی‌های خاص نیرو‌های مسلح و دستیابی به علوم و فن آوری‌های جدید نسبت به ایجاد پژوهشگاه و شرکت‌های تخصصی یا با مشارکت نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان با اخذ مجوز از ستاد کل نیرو‌های مسلح و تصویب وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح اقدام می‌کند.

تبصره ۳- سپند مشمول کلیه قوانین و مقررات ناظر بر تسهیلات و معافیت‌های قانونی حوزه صنایع دفاعی و نیرو‌های مسلح می‌باشد.

تبصره ۴- سپند از اعتبارات مصوب در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور به شماره ردیف‌های ۱۱۱۱۸۸ و ۱۱۱۱۹۷ و قوانین بودجه سال‌های آتی برابر برنامه‌ها و ماموریت‌های مصوب برخوردار می‌شود.

تبصره ۵- سازمان حسابرسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، حسابرس قانونی سپند می‌باشد.

تبصره ۶- سپند بر اساس این قانون و اساسنامه مصوب فرماندهی معظم کل قوا اداره می‌شود.

ماده ۲- مدیریت و پشتیبانی از اجرای پدافند نوین با اتکا به دستاورد‌های علمی و فناوری‌های جدید از طریق پژوهش‌های بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی و تامین تجهیزات تخصصی مورد نیاز توسط سپند با مشارکت سایر موسسات و مراکز مرتبط انجام می‌شود.

ماده ۳- به منظور تداوم و توسعه برنامه‌ها و فعالیت‌های علمی و پژوهشی که تحت راهبری دانشمند برجسته شهید محسن فخری زاده بوده است، با اذن مقام معظم رهبری، دولت موظف است از محل منابع صندوق توسعه ملی مبلغ ۵۰ میلیون یورو در سال ۱۳۹۹ و هر سال مبلغ ۵۰ میلیون یورو طی ۱۰ سال آینده به سپند واگذار نماید. معادل ریالی ارقام مذکور با درج در منابع عمومی قوانین بودجه سنواتی، توسط دولت به صندوق توسعه ملی واریز خواهد شد.

احمد امیر آبادی فراهانی - بهروز محبی نجم آبادی - رسول فرخی میکال - حسین امامی راد - رضا آریان پور - مهرداد گودرزوند چگینی - سید مصطفی آقامیرسلیم - کیوان مرادیان کوچکسرائی - جعفر راستی - فرهاد بشیری - سید جواد حسینی کیا - سید علی یزدی خواه - حسینعلی حاجی دلیگانی - ابراهیم رضائی - على خضریان - علیرضا سلیمی - حسین حق وردی - سید ناصر موسوی لارگانی - موسی احمدی - محمد صفری ملک میان - جعفر قادری - محمدرضا دشتی اردکانی - مجید نصیرائی - پرویز اوسطى - سلمان اسحاقی - رضا تقی پورانوری - اصغر سلیمی - محمد حسین فرهنگی - سید نظام الدین موسوی - سید محمدرضا میر تاج الدین - علیرضا نظری - یعقوب رضازاده - علیرضا عباسی - سید مجتبی محفوظی - محمد تقی نقدعلی - علی اکبر علیزاده برمی - جواد نیک بین - فریدون حسنوند - اقبال شاکری - سید کاظم دلخوش اباتری - امانقلیچ شادمهر - علی علی زاده - فاطمه قاسم پور - مجتبی بخشی پور - رحیم زارع - رحمت اله نوروزی - محمد صالح جو کار منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهید فخری زاده مجلس پژوهش و نوآوری رئیس مجلس دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح تقویت و توسعه علوم مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۵۹۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندرعباس افزود: امروز قدرت و عظمت بازدارندگی نیرو‌های مسلح به فرماندهی فرمانده کل قوا، نقش اصلی را برای پیشبرد اهداف دارد.
وی گفت: پس از ۴۰ سال وقتی جوانان با انرژی و ایمان در مسیر ارتقای نیرو‌های مسلح گام بر می‌دارند، انسان احساس عزت و افتخار می‌کند.

بیشتر بخوانید؛ اژه‌ای : ترخیص کالاهای اساسی از بنادر تسریع شود
رئیس قوه قضاییه افزود: با توجه به تحریم ها‌ی ظالمانه، امکانات و توانایی‌های نیروی دریایی سپاه پیشرفته است و دشمن انگشت به دهان مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین محسن اژه‌ای گفت: امروز مسائل ما به هم پیوسته است و در زمینه‌های مختلف از جمله امنیتی، دفاعی و فردی برای نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد.
وی افزود: قوه قضاییه همه‌ی امکانات خود را برای حمایت و پشتیبانی در جهت رفع موانع از سر راه اهداف نیرو‌های مسلح به کار می‌گیرد.
رئیس قوه قضاییه بررسی بازدید‌های سفر قبلی تا امروز را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: هماهنگی‌ها خوب بوده ولی همچنان نیاز به هماهنگی و برنامه ریزی بیشتر دارد.

دیگر خبرها

  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • آغاز مرحله چهارم عملیات ضدصهیونیستی نیرو‌های مسلح یمن
  • فرمانده کل قوا از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • تدارک ۳۰ عنوان برنامه پاسداشت هفته عقیدتی در شهرستان زابل
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • نماینده مجلس: احساس عدم امنیت مردم سیستان و بلوچستان را زجر می‌دهد
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • «وعده صادق» شکافی بزرگ بر پیکره اسرائیل وارد کرد
  • عملیات «وعده صادق» سنگین‌ترین ضربه بر پیکره رژیم صهیونیستی بود
  • بازدید رئیس قوه قضاییه از نمایشگاه دستاورد‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس