Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» محمدرضا احمدی در صحن علنی امروز(یکشنبه ۱۲ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود ضمن تبریک ایام دهه فجر، گفت: از اعتماد مردم شریف حوزه انتخابیه‌ خود در انتخاب اینجانب به عنوان خدمتگذار خود در خانه ملت صمیمانه سپاسگذارم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مجلس انقلابی دوره یازدهم تجلی اراده و صدای مردم در حاکمیت است، چقدر زیباست آنچه که در بین مردم و فضای رسانه‌ای و عمومی در مورد مجلس یازدهم می‌شنویم، این مجلس و نمایندگان آن را انقلابی می‌نامند لذا مسئولیت ما نمایندگان سنگین‌تر و باید انقلابی بودن خود را به قضاوت دیگران بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر اقتصاد اولین اولویت کشور است، عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر گره زدن اقتصاد و معیشت مردم به مذاکرات هسته‌ای اشتباه بوده، بی‌توجهی به اقشار ضعیفی همانند کارگران، بازنشستگان، فرهنگیان، کارمندان، کشاورزان و صنعتگران اشتباه بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعتماد به شیطان بزرگ و دولت تروریست آمریکا، قاتل هزاراتن آزادی‌خواه و به ویژه مسلمان جهان و در راس آنها قاتل سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و شهدای دیگر اشتباه بود.

احمدی، ادامه داد: چندین سال از انعقاد توافقنامه برجام می‌گذرد که شاهد هستیم آمریکایی‌ها علاوه بر عدم پایبندی به تعهدات خود همچون سنوات گذشته اقدام به نقض توافق و وضع تحریم‌های گسترده علیه ملت ایران کرده و سرانجام رسما از برجام خارج شده است، از سوی دیگر کشورهای اروپایی نیز به هیچکدام از تعهدات خود عمل نکرده و اساسا بود و نبود آنها در برجام تفاوتی برای ایران نمی‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: هرچند این خطای تاریخی را حاصل عملکرد تیم مذاکره کننده و دولت به اصطلاح تدبیر و امید می‌دانیم اما نمی‌توان اقدام مجلس وقت را در تصویب بیست دقیقه‌ای برجام فراموش و از حافظه تاریخی و سیاسی کشور پاک کرد.

وی، گفت: از رئیس جمهور و مسئولین بنیاد شهید انتظار داریم نسبت به پرداخت معوقات و حقوق ایثارگران، جانبازان، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعین حرم توجه جدی داشته و برای رفع مشکلات آنها که جوانی و نوجوانی خود را برای امنیت و آرامش کشور هزینه کرده‌اند عزمی راسخ برداشته شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: استان گیلان، شهرستان رشت، خمام و بخش‌های تابع قصه پر غصه‌ای است که با ظاهری سرسبز و فریبنده پوشیده شده اما در زیر پوشش گیاهی آن فقری نهفته که نتیجه آن جوانان بیکار و فاقد شغل، صنعت و اقتصادی نیمه فعال، کشاورزی تک محصولی و سنتی شده است.

احمدی، افزود: در خصوص پسماند زباله سراوان که هر ثانیه بیش از ۱۰ لیتر شیرابه سمی از آن استخراج و سفره‌های زیر زمینه را بسیار آلوده کرده است و مردمان مناطق حاشیه خود را و بسیاری از روستاهای اطراف را مجبور به کوچ اجباری کرده چرا اقدامی جدی و پیشگیرانه صورت نمی‌گیرد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مسئولین در خصوص ساماندهی رودخانه‌های درجوب و گله رود آلوده ترین رودخانه‌های جهان که از وسط شهر رشت عبور و گاها مورد استفاده پرورش دهندگان محصولات کشاورزی قرار می‌گیرند چه کار کرده اند، لذا با همت مردم قطعا آینده‌ای از آن مردم و برای مردم داریم.

وی در پایان، گفت: ما فجر آفرینان پیر خمین و فدائیان رهبریم، ما جانبازان و فجر آفرینان هرگز ننهیم قدمی به عقب تا دم مرگ، ما با شهدا عهد بستیم از تن ما خون برزید، از خون ما لاله خیزد هرگز ننهیم به عقب تا شهادت.

منبع: نماینده

کلیدواژه: مجلس محمدرضا احمدی نماینده مجلس شورای اسلامی نماینده مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟

انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۲۱ اردیبهشت برگزار می‌شود تا تکلیف ۴۵ کرسی باقی مانده مشخص شود.

در دور اول انتخابات مجلس در تهران چهره‌هایی که در لیست‌های شورای ائتلاف، شورای وحدت و ائتلاف امنا بودند توانستند به مجلس راه پیدا کنند از این رو رقابت بر سر جلوس بر کرسی ریاست مجلس از همان فردای اعلام نتایج انتخابات آغاز شده است.

حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم در رده چهارم انتخابات مجلس در تهران گمانه‌زنی‌هایی را برای اینکه وی در مجلس دوازدهم کرسی ریاست را به رقبایش واگذار می‌کند شکل گرفته است، اما با وحدتی که بین شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی و جبهه پایداری شکل گرفته احتمال زیاد رقابتی بین این دو جریان وجود نداشته باشد، اما ائتلاف امنا که در خارج از این ائتلاف است جدی‌ترین رقیب قالیباف برای ریاست مجلس است.

حجت‌الاسلام سید محمود نبویان نفر اول انتخابات مجلس در تهران در کنار حجت‌الاسلام حمید رسایی، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، منوچهر متکی، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری و حمیدرضا حاجی‌بابایی ازجمله افرادی هستند که نام آنها در کنار نام قالیباف برای ریاست مجلس شنیده شده البته با توجه به ائتلاف شانا و پایداری به‌طور قطع باید یا قالیباف و یا آقاتهرانی نامزد ریاست قوه مقننه شوند.

البته با توجه به اینکه حدود ۱۵۰ منتخب مجلس دوازدهم (تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات مجلس) از لیست شورای ائتلاف هستد به نظر می‌رسد گزینه اصلی برای ریاست مجلس همان رئیس مجلس یازدهم یعنی محمدباقر قالیباف باشد.

با توجه به اینکه ائتلاف امنا برای ریاست مجلس رقابت نزدیکی با شورای ائتلاف دارد این احتمال وجود دارد ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس یکدست نشود و از جریان‌های مختلف در آن حضور داشته باشند.

تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود

مجتبی یوسفی عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: الان زود است و نباید برای ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس آینده عجله کرد.

وی اظهار کرد: هر قوه‌ای یکسری مزایا و معایبی دارد و برای اینکه معایبمان را کم کنیم باید ساختار تصمیم‌سازی، تصمیم‌گیری و مسئولیت‌ها با همراهی نمایندگان مجلس صورت گیرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: تضارب آرا اشکال ندارد و نظرات و جریان‌های مختلف باعث رشد، چالش و پخته‌تر شدن غنای بحث‌ها می‌شود، اما اینکه به تفرقه و چنددستگی برسد نه به نفع نظام و نه به نفع کشور است.

یوسفی ادامه داد: اینکه انتقاد به تخریب و دودستگی برسد و هم در مجلس فعلی و هم در مجلس آینده تصمیم‌هایی که باید بین نمایندگان گرفته شود، از بیرون گرفته شود قطع‌به‌یقین باعث ضرر قوه مقننه می‌شود و اقتدار مجلس کاهش پیدا می‌کند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم گفت: درباره ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس بعد نمی‌توان پیشداوری کرد، اما نظرم این است که باید کار مجلس به نمایندگان سپرده شود. 

با توجه به اینکه مجلس جایی است که همه دیدگاه‌ها و تفکرات باید در آن باشند جریان‌های سیاسی نباید از تضارب آرا برای اداره مجلس خود را محروم کنند.

دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم

روح‌الله متفکرآزاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس یازدهم به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معتقدم مجلس جایی است که همه باید باشند و در آن حرف بزنند.

وی اظهار کرد: می‌توان در یک جامعه متکثر با دیدگا‌ه‌ها و سلیقه‌های مختلف بدون دعوا، جنگ، هتاکی، پرده‌دری با سلم و صفا و وحدت زندگی کرد و اهداف را پیش برد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بیان کرد: اینکه هرکسی بتواند حرف خود را بزند به رشد و پیشرفت کشور کمک می‌کند لذا امیدوارم مجلس بعدی مجلسی باشد که هر دیدگاهی امکان بیان نظرش را داشته باشد و جمع‌بندی آن بشود تلخ نکردن ذائقه مردم و نشان دادن اینکه همه تلاش ما برای رفع مشکلات کشور است و دعواهایمان هم این باشد که چگونه می‌توان مشکلات کشور را حل کرد نه اینکه من کدام سمت بنشینم، چون من دعوا بر سر صندلی را خیلی دوست ندارم. 

برای تشکیل مجلس دوازدهم باید تا هفت خرداد صبر کرد تا هیئت‌رئیسه سنی مجلس انتخابات هیئت‌رئیسه را برگزار کند البته به‌غیر از رقابت بر سر ریاست مجلس آینده، رقابت برای حضور در ترکیب هیئت‌رئیسه بین نمایندگان هم داغ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ارتقای سه درصدی سهم فرهنگ از بودجه عمومی کشور از موفقیت‌های مجلس یازدهم
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟
  • مجلس یازدهم نگاه ویژه‌ای به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها داشت
  • مجلس یازدهم در نظارت ضعیف بود
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • عباسی: : تضارب آرا در مجلس امری طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است/ وحدت در حل مشکلات مردم و اقتدار نظام اولویت اصلی مجلس است + فیلم
  • یکدست یا تضارب آرا/ ترکیب هیئت‌رئیسه مجلس دوازدهم چگونه خواهد بود؟
  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • نماینده مجلس : شهرداری حق دارد با خارجی ها قرارداد ببندد اما نه پنهانی