Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  این ربات انسان نما که سوفیا نامگذاری شده هنگام چرخیدن در آزمایشگاه می‌گوید: "ربات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن مراقبت کنند. من حتی در شرایط دشوار می‌توانم به برقراری ارتباط، درمان و تحریک اجتماعی کمک کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

بیشتر بخوانید

ربات ها به میدان مقابله با کرونا آمدند

از زمان رونمایی از سوفیا در سال ۲۰۱۶، او حالا درگیر ویروس کرونا شده و همین موضوع شرکت سازنده‌اش را به این فکر انداخته و باعث ایجاد هدفی برای آ‌ن‌ها شده: تولید انبوه ربات‌های انسان نما تا پایان سال ۲۰۲۱.

سوفیا، رباتی برای کمک به کرونایی‌ها

شرکت هانسون رباتیک، مستقر در هنگ کنگ، گفت چهار مدل از جمله سوفیا در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شروع به کار کردن در کارخانه‌ها می‌کنند، همانطور که محققان پیش بینی می‌کنند همه گیری ویروس کرونا فرصت‌های جدیدی را برای صنعت رباتیک ایجاد کرده است. دیوید هانسون، بنیانگذار و مدیر اجرایی گفت: "دنیای درگیر کرونا برای ایمن سازی مردم به ربات‌ها نیاز بیشتری خواهد داشت.

هانسون معتقد است راه حل‌های رباتیک برای شیوع همه گیری محدود به مراقبت‌های بهداشتی نیست، بلکه می‌تواند به مشتریان در صنایعی مانند خرده فروشی و خطوط هوایی نیز کمک کند. وی افزود: "ربات‌های سوفیا و هانسون با شباهتی که به انسان دارند بسیار منحصر به فرد هستند. آن‌ها می‌تواند در مواقعی که افراد به شدت وحشت زده و از لحاظ اجتماعی منزوی هستند بسیار مفید باشد. "

ربات‌ها در بخش بهداشت و درمان

هانسون گفت که قصد دارد هزاران ربات بزرگ و کوچک را بدون ارائه تعداد مشخص در سال ۲۰۲۱ بفروشد. هانسون رباتیک در حال راه اندازی رباتی در سال جاری به نام Grace است که برای بخش بهداشت و درمان تولید شده است. محصولات دیگر فعالان بزرگ این صنعت نیز به مبارزه با همه گیری کرونا کمک می‌کنند، برای مثال ربات SoftBank Robotics ’Pepper برای شناسایی افرادی که ماسک ندارند استفاده شد.

در چین، شرکت رباتیک CloudMinds در هنگام شیوع ویروس کرونا در ووهان به راه اندازی بیمارستان صحرایی تحت نظارت ربات‌ها کمک کرد. استفاده از ربات قبل از همه گیری در حال افزایش بود. طبق گزارشی از سوی فدراسیون بین المللی رباتیک، فروش جهانی ربات‌های با خدمات حرفه‌ای در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ با ۳۲ درصد جهش به ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا ربات انسان نما ربات هوشمند شیوع ویروس کرونا همه گیری ربات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا (فیلم)



منبع:همشهری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: استوری احساسی منوچهر هادی بعد از جدایی از یکتا ناصر (فیلم) منوچهر هادی از همنشین جدیدش رونمایی کرد (فیلم) همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر (فیلم)

دیگر خبرها

  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد
  • این اولین ربات انسان‌نمای تمام‌الکتریکی با سرعت ۶ کیلومتربرساعت است
  • نسل جدید ربات انسان‌نما، همه‌منظوره است
  • ساخت ربات چینی با سرعت و دقت انسانی
  • این ربات‌انسان‌نمای فوق سریع شما را حیرت‌زده می‌کند
  • آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا (فیلم)
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • ویدئوی آهنگ عاشقانه منوچهر هادی برای دخترش سوفیا