Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@10:38:23 GMT

مبارکه بافق نامزد روستای بدون دخانیات

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۰۴۷۹

مبارکه بافق نامزد روستای بدون دخانیات

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، علی زمانی کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان یزد گفت: با اجرای طرح روستای بدون دخانیات در مبارکه بافق تمام افراد بالای ۱۲ سال غربالگری می‌شوند.

او افزود: در این طرح خانواده‌ها متعهد می‌شوند از استعمال هر نوع فرآورده دخانی نظیر سیگار، قلیان، توتون و تنباکو و خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 زمانی اظهار داشت: دستیابی به اهداف سلامت در حوزه دخانیات از اهداف معرفی روستای بدون دخانیات است.

کارشناس برنامه مبارزه با دخانیات مراکز بهداشت استان یزد تصریح کرد: به این منظور عاری سازی افراد با اجرای قانون دخانیات با همکاری مردم، مسئولان و نهاد‌ها و گرو‌های فعال، امکان پذیر است.

زمانی گفت: در شهر بافق نیز حدود ۵۰۰ خانوار غربالگری می‌شوند و نتایج آن در اسفند ماه سال جاری ارزیابی می‌شود.

او افزود: طبق آمار‌های اعلام شده حدود ۲۴ درصد از جمعیت استان یزد از دخانیات استفاده می‌کنند که با اجرای طرح‌های مبارزه با دخانیات و معرفی شهر وروستای بدون دخانیات انتظار داریم این آمار به طور چشمگیری کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مرکز بهداشت موادمخدر غربالگری سلامت قلیان سراها بدون دخانیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ

کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زارچ گفت: با توجه به اینکه سطح زیرکشت درختان گردو در روستای دربید قابل توجه می‌باشد و برخی از درختان منطقه از ارقام کم محصول و کم کیفیت می‌باشد بحث اصلاح درختان گردو در این منطقه در دستور کار جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت و بحث پیوند این درختان با ارقام پرمحصول مطرح شد.

وی افزود: امیدواریم با اجرای این طرح افزایش سودآوری و بهره وری در منطقه را شاهد باشیم.

طرح سرشاخه کاری درختان گردو با همکاری معاونت بهبود تولیدات گیاهی و مدیریت امور باغبانی سازمان جهاد کشاروزی در روستای دربید که از روستا‌های ییلاقی شهرستان می‌باشد و سطح زیرکشت گردو قابل توجهی دارد اجرا شد.

پیوند سرشاخه کاری گردو یا عمل تغییر تاج درختان مسن به فعالیتی گفته می‌شود که با پیوند نوع رقم تاج درخت را تغییر داده و با این کار کیفیت و میزان عملکرد درخت را افزایش داد، در این کار پس از پیوند درخت به هر روشی باید تا یک سال از درخت مراقبت کرد؛ و از لحاظ چیدن و برداشت محصول بسیار راحتر می‌باشد؛ و باعث تولید یکدست و بالا رفتن بازار پسندی محصول خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بهره مندی روستای سَبزکان ریگان ازآب سالم
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • اجرای طرح هادی در ۵۱ روستای میاندوآب
  • طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک همچنان اجرا می‌شود
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • اجرای طرح ارتقاء ایمنی تردد عابرین و موتورسواران در ۵۰ روستای گیلان