Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:46:35 GMT

۳۴ امامزاده میزبان برنامه‌های فجر فاطمی

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۰۵۵۰

۳۴ امامزاده میزبان برنامه‌های فجر فاطمی

ایسنا/یزد مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد از اجرای برنامه‌های بزرگداشت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب در ۳۴ امامزاده یزد خبر داد.

حجت‌الاسلام «حسین زارع‌زاده» با اشاره به برگزاری جشن‌های چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان اظهار کرد: امامزادگان و بقاع متبرکه کشور به عنوان قطب فرهنگی، میزبان مردم در ایام ولادت بانو فاطمه زهرا (س) و دهه فجر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری برنامه‌های متنوع مربوط به این ایام با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی در اماکن نامبرده خبر داد و گفت: با توجه به جایگاه والای حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) لزوم بزرگداشت این روز و نیز ترویج فرهنگ فاطمی، برنامه‌ای با عنوان فجر فاطمی در شب و روز میلاد حضرت فاطمه(س) همراه با قرائت دعای توسل در بقاع متبرکه اجرا می‌شود.

زارع‌زاده به عقد پنج زوج در کنار ضریح امامزاده سیدجعفر محمد (ع) اشاره کرد و گفت: علاوه بر این برنامه، ۱۰ جهیزیه کامل تهیه و در اختیار زوج‌های جوان نیازمند قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد در خصوص اجرای برنامه‌های شب  ۲۲ بهمن تصریح کرد: برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری مراسم ویژه شب ۲۲ بهمن با عنوان ( لبیک یا امام ) در بقاع متبرکه شاخص و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی افزود: مراسم روز ۲۲ بهمن صرفا به شیوه خودرویی و موتوری در خیابان‌های سطح شهر و همچنین اجرای سخنرانی نیز از طریق فضای مجازی به صورت زنده پخش می‎شود.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده در خصوص برنامه‌های مختلف دیگر این مناسبات تصرییح کرد: آذین‌بندی و تبلیغات محیطی بقاع متبرکه، غبار روبی مزار شهدا واقع در بقاع متبرکه، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، پخش نواهای انقلاب و طنین‌انداز شدن ندای الله اکبر در بقاع متبرکه برنامه‌هایی است که اجرا خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه یزد از راه اندازی کاروان شادی در سطح شهر به عنوان یکی از ویژه برنامه‌های دهه فجر یاد کرد و گفت: هدف از اجرای این برنامه‌ها تکریم چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و همچنین تبیین گفتمان این نهضت الهی و بیان خدمات نظام برای ملت بزرگ ایران است.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصتی مناسب برای تبیین و تشریح گفتمان و پیام‌های حیات‌بخش انقلاب اسلامی است، افزود: ایام سالگرد پیروزی نهضت الهی انقلاب اسلامی همچنین زمانی مغتنم برای تبیین و تشریح خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی و دستاوردهای ارزشمند این انقلاب الهی برای جامعه امروز بوده که باید قدردان آن بود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف یزد، زارع زاده  تصریح کرد: محافل انس با قران کریم به صورت مجازی و همچنین به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اوقاف يزد دهه فجر امامزادگان و بقاع متبرکه کروناویروس بقاع متبرکه پیروزی انقلاب انقلاب اسلامی سالگرد پیروزی زارع زاده کل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: یکی از اقدامات پشتیبانی مسجد مقدس جمکران برای جشن‌های دهه کرامت تهیه محل‌های پذیرایی و اسکان زائران کریمه اهل‌بیت (س) است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین یاسین حسین‌آبادی معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: مسجد مقدس جمکران بر اساس چارچوب محتوایی دهه کرامت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و معارفی برنامه‌ریزی کرده است.

 وی با بیان اینکه مسجد مقدس جمکران به‌صورت هم‌افزا و هماهنگ با حرم مطهر کریمه اهل‌بیت (س) در دهه کرامت عمل خواهد کرد گفت: مسجد مقدس جمکران اعلام آمادی خود را برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و محتوایی با محوریت شعار «با شما سربلندیم» اعلام می‌کند.

 معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: یکی از اقدامات پشتیبانی مسجد مقدس جمکران برای جشن‌های دهه کرامت تهیه محل‌های پذیرایی و اسکان زائران کریمه اهل‌بیت (س) است که به‌صورت گروهی و فردی صورت می‌گیرد.

 وی ادامه داد: اسکان خانواده‌هایی که برای شرکت دخترانشان در جشن روز دختر در شهر مقدس قم حضور می‌یابند و همچنین دخترانی که به‌صورت فردی و گروهی به شهر مقدس قم سفر می‌کنند در مسجد مقدس جمکران انجام خواهد شد.

** برنامه‌های دهه کرامت با کیفیت اچ دی منعکس خواهد شد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطفی مدیرکل صداوسیمای استان قم نیز در این جلسه اظهار داشت: مراکز صداوسیمای استان‌های قم، خراسان رضوی و فارس برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده‌اند تا امسال تصاویر با کیفیتی از همه برنامه‌های مربوط به دهه کرامت در اعتاب مقدس به مخاطبان استانی، ملی و بین‌المللی ارائه شود.

 وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های دهه کرامت با کیفیت اچ دی منعکس خواهد شد، افزود: باتوجه‌به زیاد بودن برنامه‌ها ما پخش برنامه‌های دهه کرامت را از ۴ روز قبل از آغاز دهه کرامت شروع خواهیم کرد.

 مدیرکل صداوسیمای استان قم با بیان اینکه محوریت برنامه‌های صداوسیما در ایام دهه کرامت با برنامه‌هایی که در حرم‌های مطهر برگزار می‌شود خواهد بود، گفت: سعی ما بر این است که با همکاری بخش‌های هنری و رسانه‌ای رویداد‌های حرم‌های مطهر را در کل شهر و کشور گسترده کنیم و شاهد اثرگذاری بیشتر این برنامه‌ها باشیم.

 وی افزود: ویژه‌برنامه‌هایی هم در شبکه‌های ملی و استانی طراحی شده است تا در جهت ترویج معارف اهل‌بیت به‌ویژه حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، امام رضا علیه‌السلام و حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام به مردم سهیم باشیم و رنگ و بوی معارف اهل‌بیت در سطح کشور به‌صورت جدی‌تر گسترده کنیم.

** مشارکت بازاریان سراسر کشور در برپایی جشن‌های دهه کرامت

 مصطفی بهارلویی نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف نیز در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت اظهار داشت: ابلاغ‌های لازم به سراسر کشور انجام شده تا در دهه کرامت امسال مانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی نظیر آذین‌بندی و چراغانی بازار‌ها در سراسر کشور انجام شود.

 وی با بیان اینکه در بازار تهران برنامه‌های خاصی را برای چراغانی و برگزاری جشن‌های محوری توسط صنوف برنامه‌ریزی شده است گفت: در صنف طلا بازار‌ها مفروش خواهد شد و برپایی جشن‌هایی با اهدای جوایز به دختر‌ها پیش‌بینی شده است.

 نماینده جامعه انجمن‌های اسلامی بازار و اصناف با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی در بازار تهران و اصناف سراسر کشور در دهه کرامت، گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید نیز در ایام دهه کرامت به‌ویژه در سالروز میلاد امام رضا علیه‌السلام در بازار تهران برگزار خواهد شد.

 وی تصریح کرد: همچنین به صندوق‌های قرض‌الحسنه اصناف و بازاریان سراسر کشور ابلاغ شده است که در ایام دهه کرامت اعطای وام به نیازمندان تسهیل گردد و منابع ویژه‌ای به این امر اختصاص یابد.

دیگر خبرها

  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • دانشگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • دانشگاهها در اجرای برنامه‌ها سند دانشگاه اسلامی را ملاک قرار دهند
  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • حضور و اراده مردم در سرنوشت کشور بزرگترین پدیده انقلاب اسلامی
  • امیریه دامغان میزبان پانزدهمین جشنواره گل غلتان نوزادان می شود
  • نهاوند میزبان پرچم متبرک حرم رضوی