Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@20:09:24 GMT

برنامه مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۰۸۳۶

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: جلسات بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ در صورت تصویب کلیات آن؛ هر روز به جز روز‌های تعطیل برگزار می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

 "محمدحسین فرهنگی" در نشست خبری امروز (یکشنبه، ۱۲ بهمن) مجلس ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز ورود امام رضوان الله تعالی علیه به کشور، به تشریح جلسه غیرعلنی مجلس اشاره کرد و گفت: امروز نزدیک به ۲ ساعت بحث بودجه سال جاری در جلسه غیرعلنی مجلس مطرح شد و علت اینکه این جلسات به صورت غیرعلنی برگزار می‌شوند، نیز این بوده که در جلسات رسمی ضوابط آئین نامه داخلی را داریم و عملا تقسیم بندی و تنظیم اوقات با آئین نامه داخلی میسر نمی‌شود، بنابراین مجبوریم این جلسات را که ضروری هم هستند به صورت غیرعلنی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در این جلسه رئیس کمیسیون تلفیق در دو نوبت و همچنین نایب رئیس کمیسیون مذکور، توضیحاتی را در خصوص ابعاد مصوبه این کمیسیون ارائه دادند و البته ۱۰ نفر از همکاران نیز دیدگاه‌های خود را بیان کردند از جنبه‌هایی که در تائید و تقویت مصوبات تلفیق بیان شد، شفافیت بودجه و حرکت آن به سمت شفاف کردن اعداد و ارقام، کمک به تولید، کمک به پروژه‌های عمرانی در قالب محرومیت زدایی، بود. تفویض اختیار به استان ها، کاهش تمرکز گرایی در بودجه به ویژه بودجه‌های عمرانی و انضباط در بودجه و اعتبارات شرکت‌های دولتی از مواردی بود که به عنوان نقاط قوت بیان شد. 

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این نشست مخالفان لایحه بودجه نیز بر عدم همراهی دولت و اینکه دولت اعلام می‌کند این نوع بودجه ریزی را قبول ندارد، تأکید داشته و معتقد بودند که باید این لایحه مخالفت شود و بعضا هم در جزئیات نقطه نظراتی مطرح بود که به صورت مبسوط بیان کردند.

وی اظهار کرد: جلسه غیر علنی امروز بدون تصمیم گیری تمام شد و تنها دیدگاه‌ها و نظرات مورد بحث قرار گرفت.

فرهنگی عنوان کرد: دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ اجازه جابه جایی ۶۰ درصد از اعتبارات در حوزه جاری و ۴۰ درصد درموارد عمرانی را داده بود که در حقیقت این بودجه نویسی نیست و بدون توجه به اینکه چه چیزی تصمیم گرفته شده است، اجرای آن نیز عملا شکل نمی‌گیرد بنابراین کمیسیون تلفیق تلاش کرد که به این مسائل انضباط ببخشد و قطعا در صورت تصویب آن، انضباط در بودجه تقویت خواهد شد. 

سخنگوی هیات رئیسه مجلس، با اشاره برنامه مجلس برای بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، مطرح کرد: مجلس روز سه شنبه به موضوع بررسی کلیات بودجه وارد شد و موافقین و مخالفین هم صحبت‌های خود را مطرح خواهند کرد که در ابتدا دولت و اگر هم رئیس جمهور تشریف بیاورند توضیحاتی را مطرح می‌کنند و کمیسیون تلفیق هم گزارش خواهد داد؛ بنابراین پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان مجددا دولت و کمیسیون فرصت توضیح پیدا خواهند کرد و در نهایت رأی گیری می‌شود که پیش بینی ما این است که روز سه شنبه به ویژه در شیفت بعدازظهر کلیات بودجه تعیین تکلیف شود. 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پس از تصویب کلیات مستقیما وارد بررسی جزئیات بودجه می‌شویم و در جزئیات نیز ابتدا به ترتیب تبصره‌ها ابتدا درآمد‌ها بررسی می‌شود و پس از آن که بررسی درآمد‌ها به اتمام رسید، اعتبارات هزینه‌ای بررسی شده و در نهایت نیز جمع اعداد و ارقام بودجه در ماده واحده درج خواهد شد. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه رئیس جمهور برای ارائه توضیحات در خصوص بودجه سال ۱۴۰۰ به مجلس خواهند آمد، گفت: از رئیس جمهور دعوت می‌شود، اما اینکه تشریف بیاورند اطلاعی نداریم. 

وی اظهار کرد: جلسات بررسی بودجه به جز روز‌های تعطیل در ایام دیگر برگزار خواهد شد ولی، چون پنجشنبه‌ها در تهران تعطیل است بعضی از سال‌ها جلسات برگزار نمی‌شد و در برخی از سال‌ها پنجشنبه نیز جلسات برگزار می‌شد، بنابراین امروز در هیات رئیسه در رابطه با آن تصمیم گیری خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی ، نمایندگان مجلس ، بودجه 1400

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس بودجه 1400 مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه ۱۴۰۰ خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۰۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

به گزارش دیده‌بان ایران؛ پس از اجرای طرح «نور» و بازگشت مجدد گشت ارشاد، مناقشات حقوقی را مبنی براینکه وقتی لایحه حجاب و عفاف در مرحله رفت و آمد میان مجلس و شورای نگهبان قرار دارد، چگونه نیروی انتظامی گشت‌های ارشاد را دوباره به خیابان‎ها آورده، ایجاد کرده است.

موسی غضنفرآبادی، رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پاسخ به اینکه لایحه حجاب و عفاف در چه مرحله‌ای قرار دارد گفت: «یک سری ابهاماتی که شورای نگهبان گرفته است را برطرف کرده‌ایم. انشاالله به رای کمیسیون می‌گذاریم و به شورا می‌فرستیم.»

وی در واکنش به بازگشت مجدد گشت ارشاد عنوان کرد: «قانون دارند. بر اساس قانون می‌توانند.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه گشت ارشاد براساس کدام قانون است گفت: «قانونی که مصوب کردند ... (مکث می‌کند) فکر می‌کنم شورای عالی انقلاب فرهنگی، دقیق یادم نیست.»

این نماینده مجلس درخصوص اینکه چرا با وجود تصویب نشدن لایجه حجاب و عفاف، گشت ارشاد مجدد بازگشته است، اظهار کرد: «از خودشان بپرسید.»

غضنفرآبادی در پاسخ به اینکه آیا مخالف گشت ارشاد است، گفت: «خیر، هرچه قانون بگوید باید به آن عمل کنیم.»

دیگر خبرها

  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در جلسات هفته جاری مجلس
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • حامیان گشت ارشاد
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند