Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد تشکری گفت: تلاش بر این است که اجرای کشت قراردادی پنبه در استان از سطح هزار و ۳۰۰ هکتار به پنج هزار هکتار افزایش پیدا کند که این افزایش سطح کشت از سال آینده اجرایی شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد جواد تشکری، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار عصر اترک در این باره اظهار کرد: انجام کشت قراردادی در خراسان شمالی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تشکری گفت: در سال گذشته اجرای کشت قراردادی برای محصول پنبه انجام شد که نتایج موفقی را به همراه داشت و مورد تایید وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار گرفت.

وی بیان کرد: در کشت بهاره امسال نیز سطح هزار و ۳۰۰ هکتار از مزارع پنبه استان کشت قراردادی انجام شد که تلاش بر این است که این سطح در سال آینده به پنج هزار هکتار افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: هماهنگی ها و تامین اعتبار برای رسیدن به این هدفگذاری انجام شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان افزود: برای اجرای کشت قراردادی پنبه در استان تامین نهاد های مورد نیاز، ارائه خدمات فنی و خرید محصول برداشت شده توسط تشکل های طرف قرارداد، تامین و به پنبه کار ارائه می شوند.

افزون بر این، وی از اجرای کشت قراردادی برای توسعه کشت دانه های روغنی در استان نیز خبر داد و گفت: در فصل کشت پاییزه امسال اجرای کشت قراردادی برای محصول کلزا میان شرکت آستان قدس رضوی و کلزاکاران استان انجام شد.

وی عنوان کرد: در سال آینده نیز انجام کشت قراردادی برای محصولات کنجد و آفتابگردان در استان با همکاری تشکل های کشاورزی و کشاورزان استان انجام می شوند.

تشکری افزود: درصدد هستیم با اعطای تسهیلات به تشکل های کشاورزی، مقدمات انجام کشت قراردادی برای محصولات کنجد و آفتابگردان آماده سازی شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: اجرای کشت قراردادی کشت قراردادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تلاش برای توسعه پنبه‌کاری در سیستان و بلوچستان دستاوردهایی به همراه داشته و با راهبرد حمایتی، چشم‌انداز احیا و رونق کشت پنبه در استان افق روشنی دارد که در صورت حمایت می‌تواند به سمبل و نماد به‌زراعی در دوران کم‌آبی تبدیل شود.

اعمال برخی سیاست‌های حمایتی و برنامه‌های درازمدت، بروز برخی وقایع اقلیمی و اعمال سیاست‌های اقتصادی در سایر حوزه‌های کشاورزی موجب رغبت تعدادی از کشاورزان به کشت پنبه در استان شده است.

با توجه به مشکلات استان سیستان و بلوچستان در تامین منابع آبی مورد نیاز بخش زراعی و ضرورت کاهش کشت‌های پرآب، باید احیای کشت پنبه بیش از پیش در دستور کار متولیان قرار بگیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: در قالب خرید تضمینی وش پنبه مابین سازمان جهادکشاورزی استان سیستان وبلوچستان و یک شرکت فعال در این زمینه یک هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت قراردادی پنبه خواهد رفت.

سید محمد رضا سیدحسینی در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: براساس این تفاهمنامه، کشاورزان با حمایت سازمان جهاد کشاورزی و این شرکت، مزارع خود را به کشت پنبه اختصاص و کارخانه پنبه تولیدی را با نرخ تضمینی در مزرعه خریداری می‌کند.

وی  بیان کرد: کشت پنبه از اوایل فروردین ماه سالجاری در سیستان‌وبلوچستان آغاز و تا مرداد ماه با همکاری کشاورزان شهرستان های دلگان ،بمپور ،ایرانشهر، خاش و تفتان ادامه خواهد داشت.

سید حسینی افزود: تاکنون ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت پنبه رفته است.

وی اظهار کرد: با انجام کشت های قراردادی دغدغه کشاورزان جهت فروش محصول مرتفع و زمینه توسعه کشت این محصول در سیستان وبلوچستان فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: جهت ارتقای دانش بهره برداران استان برای کشت پنبه ،سفرهای آموزش و ترویجی به استان های پیشرو در کشت پنبه انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • افزایش یک و نیم برابری کشت دانه روغنی در پارس آباد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • کشت کلزا در ۳۲۷۰ هکتار از اراضی آذربایجان شرقی
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی