Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:14:59 GMT

طرح همیار مادر و کودک در گیلان به اجرا درآمد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۱۷۹۵

طرح همیار مادر و کودک در گیلان به اجرا درآمد

مدیرکل بهزیستی استان گیلان روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: طرح همیار مادر و کودک ویژه مادران باردار با هدف توانمندسازی مادران باردار در حیطه های نقش مادرانه، تشکیل گروه های همیاری مادر و کودک از اهداف اجرای این طرح است.

دکتر حسین نحوی نژاد اظهار داشت: طرح همیار مادر و کودک در سه مرحله برای مادران باردار شامل دوران بارداری، یک سالگی و سه سالگی  فرزند برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مکان اجرای طرح همیار مادر و کودک را در شهرستان رشت عنوان و خاطرنشان کرد: جلسات آموزشی برای مادران در هر مرحله ۱۰ جلسه در فضای مجازی در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: بهزیستی گیلان با کمک مراکز بهداشت استان با توجه به در اختیار بودن شماره های تلفن مادران باردار "در مراکز بهداشت" نسبت به فراخوان مادران برای شرکت در این طرح اقدام می کند.

دکتر نحوی نژاد در ادامه با تبریک گرامیداشت دهه مبارک فجر با بیان اینکه در  دهه  فجر ۱۴۹ طرح اشتغالزایی در استان به بهره برداری می رسد، اضافه کرد: ۳۰۴ واحد مسکونی نیز به مددجویان تحویل داده می شود.

مدیرکل بهزیستی گیلان بیان داشت: افتتاح مرکز مراقبتی و توانبخشی شبانه روزی روناک در رشت، مراکز مشاوره ای نسیم آرامش در رشت و مهرآوا در لاهیجان و افتتاح برنامه کارزار اعتیاد در لاهیجان در راستای پیشگیری از اعتیاد از جمله دیگر برنامه های دهه فجر بهزیستی است.

برچسب‌ها رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور رشت گیلان سازمان بهزیستی کشور اخبار کنکور طرح همیار مادر و کودک مادران باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،     مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • بسته‌های ویژه مادران باردار به ۸۲۵ هزار خانوار خراسان رضوی تعلق می‌گیرد
  • شاد، اما خسته!
  • شاد اما خسته
  • زنان بدون فرزند شاد‌تر هستند یا مادران؟
  • دانش‌آموزان گیلانی همیار و سفیر نجات غریق می‌شوند
  • پیام تسلیت فرمانده سپاه الغدیر در پی درگذشت مادر شهیدان نیرنگ
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی