Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام خزاعی گفت: دشمنان می‌دانند مردم از جمهوری اسلامی حمایت می‌کنند و پشتیبان کشور هستند لذا سعی می‌کنند با تصویرسازی غلط ذهن مردم را منحرف کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین مصیب خزاعی امام جمعه اسدیه در گفت‌وگو با خاورستان، در مورد عوامل ماندگاری و پابرجاماندن انقلاب اسلامی ایران پس از گذشت 42 سال از پیروزی، اظهار کرد: ماندگاری انقلاب اسلامی ایران دلایل زیادی دارد که مهمترین آن وجود ولایت فقیه در ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که همزمان با ایران، کشورهای دیگری در حال انقلاب کردن بودند و برخی کشورها به پیروزی دست یافتند اما انقلاب آنها ماندگار نشد، افزود: مصر، لیبی، افغانستان و سایر کشورهای دیگری که برای انقلاب کردن در تلاش بوده و هستند انقلاب آنها به دلیل نداشتن رهبری فقیه و آگاه ماندگار نشد و تنها انقلاب اسلامی ایران به دلیل وجود رهبری آگاه و بیدار ماندگار شده و خواهد شد.

امام جمعه اسدیه بیان کرد: یکی دیگر از دلایل پابرجابودن انقلاب اسلامی ایران، مردمی بودن آن است. مردم ایران در پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار مهمی داشتند و پس از آن نیز هرجا به حضور مردم نیاز بوده از انتخابات گرفته تا راهپیمایی و ... مردم ایران کوتاهی نکرده و حضور داشتند و در بسیاری از مشکلات ناجی کشور بوده و هستند لذا مردمی بودن انقلاب اسلامی ایران نیز باعث ماندگاری آن شده است.

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: خدماتی که نظام جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مردم داده است نیز از دیگر دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی است؛ نظام در برابر همراهی‌های همیشگی مردم ایران و به پاس قدردانی از زحماتشان به آنها خدمات‌رسانی کرده و این خدمات‌دهی ادامه دارد.

وی اظهار کرد: فراهم شدن زیر ساخت‌ها و گسترش آن در تمام کشور از آب و برق گرفته تا گاز، تلفن ثابت، اینترنت، جاده، مراکز درمانی، مسکن و ... همه خدماتی بوده که نظام جمهوری اسلامی به مردم داده است.

امام جمعه اسدیه گفت: دلیل دیگر ماندگاری جمهوری اسلامی ایران، دشمن شناسی مردم است. دشمن شناسی مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نسبت به قبل از آن بسیار افزایش یافته است.

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: امروز مردم ایران دشمن را شناخته و در بسیاری از امور خودکفا شده‌اند. مردم ایران با اتکا بر توان داخلی و بصیرت افزایی مانع نفوذ دشمن شده و به دشمن اجازه نمی‌دهند به اهدافش برسد. هر چند اندک مواردی شاهد نفوذ هستیم اما این موارد مسائلی است که نیاز به آگاهی و دشمن شناسی مسئولان کشور دارد.

مشکلات اقتصادی، ناشی از دریافت حقوق‌های نجومی مسئولان در برابر کم‌کاری آن‌ها است

وی در مورد مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف مسئولان غیرانقلابی، تصریح کرد: یکی از دلایل وجود مشکلات اقتصادی که گریبان‌گیر مردم شده است، کم‌کاری مسئولان و دریافت حقوق‌های نجومی است؛ برخی از مسئولان با توجه به کاری که انجام می‌دهند حقوق بسیار زیادی دریافت می‌کنند که این امر باعث کم‌کاری آن‌ها شده است.

امام جمعه اسدیه خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس تمام فرماندهای جنگ از همان حقوقی که دریافت می‌کردند درصدی را به بیت‌المال برگشت داده و می‌گفتند این حقوق برای ما زیاد است در حالی که از جان خود برای دفاع از کشور گذشته بودند. اما متأسفانه در حال حاضر مسئولان بیش از آن‌چه کار می‌کنند حقوق دریافت کرده و باز هم شاهد اختلاس هستیم.

حجت‌الاسلام خزاعی تاکید کرد: از دیگر دلایل وجود مشکلات اقتصادی، نا امیدی مردم از مطالبه‌گری است. هر چند مردم مطالبه‌گر باشند اما با توجه به وجود قوانین عجیب و غریب و خلق‌الساعه که باعث وجود مشکلات اقتصادی برای مردم شده است، از مطالبه‌گری و احقاق حقوق خود نا امید می‌شوند.

وی با بیان این‌که قوانینی که شرایط را برای مردم سخت کرده باید اصلاح شود، افزود: تحریم‌ها نیز یکی دیگر از دلایل ایجاد مشکلات اقتصادی است.

عدم‌همکاری نااهلان داخلی برای حمایت از تولید داخل و افزایش مشکلات اقتصادی

امام جمعه اسدیه اظهار کرد: در بحث تحریم‌ها، عده‌ای از نا اهلان در درون کشور اهتمام و همکاری لازم برای تولیدات داخلی را نداشتند و عدم‌حمایت از تولیدات داخل باعث ضربه‌خوردن اقتصاد کشور شد.

حجت‌الاسلام خزاعی در مورد مشکلات اقتصادی، خاطرنشان کرد: برخی از قوانین سخت و کاغذ بازی‌ها بر مشکلات اقتصادی افزوده و تکیه اقتصاد کشور بر نفت نیز باعث زمین‌گیرشدن اقتصاد شده است.

اقدام جهادی و انقلابی راهکار حل مشکلات است نه اتاق و میزهای لاکچری

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که بر اقدام جهادی و انقلابی تاکید داشته و دارند.

امام جمعه اسدیه با بیان این‌که مدیران و مسئولان با حضور در اتاق‌های گرم، مجلل و لاکچری و داشتن میز و صندلی‌های نرم نمی‌توانند مشکلات مردم را برطرف کنند، تاکید کرد: باید برای رفع مشکلات اقتصادی کار جهادی انجام شود چراکه اگر اقدام جهادی صورت نگیرد مشکلات اقتصادی چند برابر خواهد شد.

حجت‌الاسلام خزاعی بیان کرد: همانگونه که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر استفاده از نیروهای جوان و حزب‌اللهی تأکید داشتند، در رأس دولت نیز باید نیروهای جوان، حزب‌اللهی و مومن داشته باشیم.

وی عنوان کرد: لازمه کار جهادی وجود نیروهای جوان و مومن در کشور و بدنه دولت است. دولتی که نیروی جوان نداشته باشند نمی‌تواند کار جهادی انجام دهد چراکه کار جهادی نیازمند نیروی بدنی جوان و قوی، روحیه و فکر جهادی است اما در حال حاضر مدیرانی که در کشور مسئولیت دارند نه جسم و جان جوان و جهادی دارند نه روحیه و فکر برای کار جهادی.

امام جمعه اسدیه گفت: باید برای دولت آینده تببین شود که نیروهای جوان، مومن، متعهد، انقلابی و کاربلد وارد میدان شوند و بتوانند برای رفع مشکلات کار جهادی انجام دهند.

حجت‌الاسلام خزاعی در مورد مطالبه مردم برای رفع مشکلات، افزود: متأسفانه در خراسان‌جنوبی مطالبه‌گری صفر است و اگر کسی مطالبه‌ای داشته باشد برچسب تندرو به او زده می‌شود اما در سایر نقاط کشور شاهد مطالبه‌گری قوی و احقاق حقوق مردم هستیم و مسئولان استان‌های دیگر نیز با مطالبه‌گری حق و حقوق مردم را از دولت و مسئولان می‌گیرند.

وی ادامه داد: اگر مردم مطالبه‌ای داشته باشند، به آن توجه نمی‌شود و مسئولان امر عُرضه حل مشکلات را ندارند.

امام جمعه اسدیه با بیان این‌که مقام معظم رهبری بر امر مطالبه‌گری و توجه به خواسته‌های مردم تأکید دارند، عنوان کرد: مسئولان باید صحبت‌های مقام معظم رهبری در مورد مطالبه‌گری را بازخوانی و به آن توجه کنند.

موفقیت نهادهای انقلابی

حجت‌الاسلام خزاعی در مورد اقدامات و موفقیت‌های نهادی انقلابی، گفت: خوشبختانه با تلاش و همکاری خوب نیروهای انقلابی مقداری از مشکلات کشور مرتفع شده و مردم امیدوار هستند.

وی به بحث مقابله با بیماری کرونا در کشور ما با همکاری سپاه و بسیج اشاره کرد و افزود: کشورهای غربی که در بحث کرونا کشور ایران را مسخره می‌کردند امروز خودشان در برابر مقابله با این بیماری در گِل گیر کرده‌اند. اما در کشور ما با همکاری نهادهای انقلابی، بسیج و سپاه با اجرای طرح شهید سلیمانی، بیماری کرونا کنترل شده و واکسن تهیه شده توسط بنیاد برکت نیز تاکنون موفق بوده و طبق شنیده‌ها در برابر کرونای انگلیسی مقاوم است.

امام جمعه اسدیه عنوان کرد: نیروهای انقلابی و نهادها جایگاه خوبی داشته و دارند و اگر تعامل نیروهای بسیج و سپاه با دولت نبود، دولت نمی‌توانست جلوی مشکلات ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام خزاعی تصریح کرد: هر مسئولی در هر جایگاهی که فعالیت دارد اگر کار جهادی و انقلابی انجام دهد موفق خواهد بود و باید برای رفع مشکلات مردم اتحاد و انسجام بین نیروها حفظ شود.

وی در مورد رفتار شهید حاج قاسم سلیمانی و مرحوم علامه مصباح‌یزدی در دفاع از اصل انقلاب اسلامی و ولایت فقیه، گفت: مرحوم علامه مصباح‌یزدی یار دیرین امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری بوده و با رفتار، سخنان، روشنگری و بصیرت‌افزایی خود از اصل انقلاب اسلامی و ولایت فقیه دفاع می‌کردند.

امام جمعه اسدیه عنوان کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز که به تعبیر مقام معظم رهبری رفیق خوب ایشان بودند با کار جهادی و انقلابی، حضور در میدان‌های نبرد داخل و خارج کشور، دفاع از حریم اهل‌بیت(ع)، حضور در مناطق سیل و زلزله زده و ... به لحاظ رفتاری و عملی سخنان مقام معظم رهبری را اجرایی می‌کردند.

وی تأکید کرد: همانطور که سردار سلیمانی الگوی همگان شدند هر کسی راه ایشان را ادامه دهد الگو خواهد شد.

حجت‌الاسلام خزاعی با بیان این‌که باید به فعالیت و روحیه جهاد نیز در بحث ولایت‌پذیری توجه داشت، خاطرنشان کرد: امسال جای سردار سلیمانی و علامه مصباح‌یزدی در کنار یاران دیرین انقلاب اسلامی خالی است و دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران نیز باید جای خالی این بزرگواران را پرکرده و مسیرشان را ادامه دهند.

دلیل تصویرسازی غلط دشمن

امام جمعه اسدیه در مورد جنگ رسانه‌ای دشمن و تصویرسازی غلط از جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: دشمنان کشور ایران از ابتدا با نظام جمهوری اسلامی ایران دشمن بودند و هدف آن‌ها براندازی نظام بوده اما موفق نشدند.

وی ادامه داد: دشمنان در بحث نظامی علیه کشور ما اقدام کردند اما به اهداف خود نرسیدند و پس از آن از طریق فرهنگی خواستند کشور ما را دچار مشکل کنند که در این خصوص نیز موفق نشدند. در حال حاضر نیز دشمنان در حال جنگ‌های ترکیبی از جمله اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی و ... هستند.

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: دشمنان ما می‌دانند که اگر کشور ایران موفقیتی داشته باشد مردم از آن موفقیت حمایت کرده و پشتیبان کشور هستند و اگر در مسئله‌ای نیز به موفقیت نرسیم باز هم مردم کشور ما با مدیریت صحیح شرایط، حامی کشور هستند. لذا دشمن سعی می‌کند با تصویرسازی غلط ذهن مردم را منحرف کند. اما باید بداند همانگونه که تاکنون موفق نبوده بعد از این نیز موفق نخواهد بود.

امام جمعه اسدیه با تاکید براین‌که مردم کشور ما باید هوشیار و آگاه باشند، افزود: صدا و سیما و رسانه‌های داخلی باید علیه دشمن مستند ساخته و مردم را از نیت شوم دشمن و تجاوزهایی که تاکنون به کشور ما در زمینه‌های مختلف شده آگاه کنند. هر چند مردم ما بصیر و آگاه هستند اما رسانه‌های داخلی وظیفه دارند در برابر تصویرسازی‌های غلط دشمن اقدام کرده و به نحوی به مردم اطلاعات درست بدهند که مردم به جای پیگیری رسانه‌های غربی، اخبار و اطلاعات را از رسانه‌های داخلی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: دشمن همواره دنبال ضربه‌زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و است لذا باید با بصیرت افزایی در برابر دشمن ایستادگی کرد.

هر سالی که به پیروزی انقلاب اسلامی افزوده می‌شود ضربه‌ای به دشمن است

حجت‌الاسلام خزاعی عنوان کرد: هر سال که به ایام‌الله دهه فجر نزدیک می‌شویم و سالی دیگر بر تاریخ پیروزی جمهوری اسلامی ایران افزوده می‌شود به دشمن ضربه وارد می‌شود؛ دشمنان ادعا کرده بودند جمهوری اسلامی ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید اما به کوری چشم دشمنان امسال ۴۲ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی است و این ضربه بزرگی به دشمنان است.

امام جمعه اسدیه تصریح کرد: دشمن از پیروزی‌های ادامه‌دار ما می‌ترسد و با هر پیروزی ما سکته می‌کند ان‌شاءالله هر ساله این ایام را جشن خواهیم گرفت و سکته بزرگتری به دشمن خواهیم داد.

وی تأکید کرد: نوجوانان و جوانان که دوران پیروزی انقلاب اسلامی را درک نکردند باید با مطالعه و سوال در این خصوص آگاه شوند و واقع‌بینانه به تاریخ کشور و مسائل موجود نگاه کنند.

حجت‌الاسلام خزاعی گفت: ان‌شاءالله انقلاب اسلامی ایران به انقلاب حضرت ولی‌عصر(عج) پیوند خواهد خورد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام جمهوری اسلامی ایران پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی ایران حجت الاسلام خزاعی جهادی و انقلابی مقام معظم رهبری برای رفع مشکلات امام جمعه اسدیه مشکلات اقتصادی تصویرسازی غلط نیروهای جوان اقدام جهادی مردم ایران مطالبه گری کشور ما کار جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۱۹۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد

به گزارش خبرنگار مهر، موسی فکور عصر یکشنبه در جلسه‌ای که با حضور تعدادی از مدیران کل استان در فرمانداری شهرستان آستارا برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان آستارا با توجه به اینکه این شهرستان مهم‌ترین پل راهبردی ایران با کشور جمهوری آذربایجان، دروازه ورود به قفقاز و اروپا، یکی از مرزهای مهم و استراتژیک ما و بزرگترین گمرک زمینی شمال کشور است سبب می‌شود که شهرستان آستارا برای استان گیلان یکی از شهرستان‌های ویژه و استراتژیک قلمداد شود.

فکور با اشاره به پروژه‌های در حال اجرای این شهرستان گفت: بارانداز ریلی، پروژه پایانه مرزی، بزرگراه آستارا-آستارا، پروژه ترمینال غلات، چهار بانده کردن مسیر آستارا به اردبیل جزو پروژه‌هایی که خاص شهرستان و استان و حتی ملی است که اتمام این طرح دغدغه همه مسؤولان است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: اثربخشی این پروژه‌ها برای کل کشور است لذا نگاه ما نیز در خصوص این پروژه‌ها باید نگاه ملی باشد و مسؤولان باید دغدغه این پروژه‌ها را داشته باشند.

فکور با اشاره به نامگذاری شعار سال اضافه کرد: جهش تولید فقط در حوزه تولید کارگاه‌های اقتصادی نیست و اصولاً زیر ساخت این جهش تولید را باید در حوزه عمرانی دنبال کرد.

وی ادامه داد: اگر پایانه مرزی درست شود و بتواند به درستی خدمات دهد ما در حوزه اقتصادی و در بخش ترانزیت کالا بهتر می‌توانیم کار کنیم اگر ما مسیرهای دسترسی زیرساخت‌ها را بخواهیم به درستی انجام دهیم آن وقت است که مسیر تولید مهیا می‌شود و جهش صورت می‌گیرد؛ ما هم باید در حوزه خودمان این جهش را ایجاد کنیم باید با زمانبندی پیگیر پروژه‌ها باشیم و زمینه جهش تولید را فراهم کنیم.

اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت قرار دارد

فکور با بیان اینکه تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد افزود: ما باید کار را از حالت طبیعی خارج کنیم جهش تولید با کار طبیعی انجام دادن و روزمرگی محقق نمی‌شود؛ ما با تغییر نگاه و روش کارمان باید نگاه انقلابی و کار جهادی داشته و پیگیر کارها باشیم، باید موانع را شناسایی کرده و برای رفع موانع از همه ابزارها استفاده بکنیم.

وی با اشاره به اینکه خدمات رسانی به مردم نباید متوقف شود بلکه باید سرعت و شتاب بیشتری بگیرد، افزود: کارها باید انجام بگیرد، مسؤولین باید پیگیر باشند، اگر در استان قابل حل نبود از ظرفیت ملی استفاده کنند.

فکور با اشاره به تورم به عنوان مهم‌ترین مشکل کشور گفت: برای حل مشکلاتی همچون تورم، بحث معیشت، تولید ثروت، افزایش اعتبار و قدرت پول ملی باید به سمتی برویم که حضرت آقا اشاره می‌کند و آن جهش تولید با مشارکت مردم است و این میسر نخواهد شد مگر اینکه ما در بحث تولید بتوانیم به نقطه ایده آل و مطلوب برسیم و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید حرکت و تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی استانداری گیلان تاکید کرد و گفت: یکی از نیازهای اساسی در بحث پروژه‌ها در بحث عمرانی مسأله مصالح است که دستگاه‌های متولی برای حل این دغدغه باید کمک کنند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با تاکید بر پیگیری پروژه‌ها توسط مدیران دستگاه‌ها تصریح کرد: فقط صرف نامه زدن نباشد، پیگیر کار باشید فکر کنید کار شخصی خودتان را انجام می‌دهید.

کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان گیلان

وی با اشاره به کمبود زمین برای ساخت مسکن در استان گفت: در بحث مسکن در استان با توجه به اینکه محدودیت زمین را داریم نسبت به دیگر استان‌ها متفاوت هستیم و این یک واقعیت است که در این راستا با هماهنگی‌های صورت گرفته جاهایی که ما مشکل تأمین زمین از منابع ملی و دولتی داریم بحث خرید زمین از اشخاص هم پیشنهاد شده و مجوز آن صادر شده است.

معاون استانداری گیلان به به پروژه نیمه کاره مسکن مهر و مسکن ملی در آستارا اشاره کرد و گفت: مسکن یکی از نیازهای اساسی مردم و یکی از شعارهای محوری دولت است، چرا مسکن مهر آستارا که مردم سال‌ها است معطل آماده سازی آن هستند به خاطر مشکلات کوچک مثل رنگ آمیزی نیمه تمام بماند، باید هرچه سریع‌تر تکلیف ۳۰۰ واحد نیمه تمام مشخص و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

وی با اشاره به وضعیت مسکن روستایی استان گفت: الحمدلله در بحث تولید مسکن روستایی ۲۲۴۷۰۸ واحد جزو ابلاغیه سه ساله ما بود که الان ۲۱۸۵۲ واحد ساخته شده یعنی ۹۷ درصد انجام شده و پیشرفت خوبی را داشته اما در بحث مسکن مربوط به مددجویان پیشرفت ۵ یا ۱۰ درصدی شایسته نیست و این را دستگاه‌های متولی باید کمک کنند آورده‌هایشان را تکمیل کنند تا پروژه با سرعت به کار خود ادامه دهد.

کد خبر 6091226

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق شمشیر زهرآگین بر قلب دشمن نشست
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • 10 خبر خوشی که به مذاق دشمنان خوش نیامد | از آخرین دستاوردهای کشور بیشتر بدانید
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • انقلاب اسلامی دشمنان را مستهلک کرده است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • حماسه‌سازی رزمندگان باعث ناکامی دشمن در جنگ تحمیلی شد
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد