Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@04:44:44 GMT

آیت الله نظری خادم الشریعه به دیار معبود خود شتافت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۲۰۸۸

آیت الله نظری خادم الشریعه به دیار معبود خود شتافت

آیت الله نظری خادم الشریعه که از یکشنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود امروز(۱۲بهمن) در آغازین روز از دهه فجر در سن ۸۸ سالگی به دیار معبود خود شتافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، آیت الله «عبدالله نظری خادم الشریعه»، یار صدیق امام و رهبری دقایقی قبل در یکی از بیمارستان های تهران دعوت حق را لبیک گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر اساس این گزارش، این عالم مجاهد و پارسا که از یکشنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود امروز(۱۲بهمن) در آغازین روز از دهه فجر در سن 88 سالگی به دیار معبود خود شتافت.

 

آیت الله العظمی علامه حاج شیخ عبدالله نظری خادم الشریعه،‌ زعیم حوزه علمیه مازندران و بنیان گذار غدیریه در  ایران، سال 1311 هجری شمسی در شهرستان سوادکوه استان مازندران به دنیا آمد.

 

آیت الله نظری در نزد علامه طباطبایی، امام خمینی(رحمت الله علیه) و آیت الله سلطانی، تلمذ کرد و در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی ایران، اولین کسی بود که اعلام حمایت مردم مازندران از امام خمینی(رحمت الله علیه) و انقلاب را در پاریس به اطلاع بنیانگذار کبیر انقلاب رساند.

 

امام راحل(ره)، شخصا از آیت الله نظری خواست  که در مازندران بماند و هدایت و رهبری مردم دیار علویان در دوران انقلاب را به عهده گیرد و در وصف معظم له همین بس که مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) احترام فراوانی برای این علامه بزرگوار و فقیه عالی مقام، قائل هستند.

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: دعوت حق لبیک گفت آیت الله عبدالله نظری خادم الشریعه بیمارستان های تهران دهه فجر امام خمینی ره الله نظری خادم الشریعه آیت الله نظری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌الله سیداحمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه اختلاف نظر برخی مسئولان درباره مبارزه با بدحجابی، گفت: دلسوزان حجاب هر سلیقه‌ای دارند در میدان هستند، انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست و مشکل بی حجابی را حل نمی‌کند، مجلس و شورای نگهبان پای کار هستند و مطمئن باشید ما از دین عبور نمی‌کنیم و مسئولان نظام اسلامی هر کجا باشند فدائی دین هستند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: حجاب از ضروریات دین است، ده آیه در قرآن در مورد حجاب آمده است و صد‌ها روایت در این باره وجود دارد، مقام معظم رهبری فرموده اند؛ بی حجابی هم خلاف شرع است و هم خلاف قانون و به فضل خدا نظام اسلامی در مقابل این ناهنجاری خواهد ایستاد، کسی را به زور بهشت نمی‌بریم، اما نظام در برابر ناهنجاری می‌ایستد و عقب نشینی هم ندارد.

ادامه دارد

دیگر خبرها

  • سفر به سومین دیار حرم اهل بیت (ع) در ایران -  بخش نخست
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • همراهان منطقه‌ای آمریکا و اسرائیل صحنه را در «وعده صادق» باختند
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • آیت‌الله مهمان‌نواز یک روحانی ولایت‌مدار و بصیر بود
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود