Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@04:21:54 GMT

هلکوپتر مریخ نورد به زودی پرواز می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۲۱۲۴

هلکوپتر مریخ نورد به زودی پرواز می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسلش گیر، قرار است این هلیکوپتر بعد از فرود مریخ‌نورد استقامت به پرواز درآید. وظیفه اصلی هلیکوپتر یادشده بررسی وضعیت جغرافیایی و سطح سیاره مریخ است.

پرواز هلیکوپتر بر سطح مریخ برای اولین بار عملیاتی می‌شود و به دانشمندان امکان می‌دهد تا درک و اطلاعات بیشتری از شرایط مریخ به دست آورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هلیکوپتر نبوغ به زیر سطح مریخ‌نورد استقامت بسته می‌شود و طراحی آن یک چالش مهندسی جدی بوده است. علت آن است که دمای مریخ در مواقعی به منفی ۹۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد و در چنین شرایطی هلیکوپتر یادشده باید یک سوم توان خود را صرف تأمین برق مورد نیاز برای پرواز کند. همچنین بخش باقیمانده نیروی هلیکوپتر مذکور باید برای آنلاین ماندن آن اختصاص یابد.

چالش دیگر برای پرواز موفق این هلیکوپتر آن است که جو آن ۹۹ درصد نازک‌تر از جو زمین است. از همین رو برای این هلیکوپتر به جای یک پره دو پره در نظر گرفته شده است. هر یک از این پره ها ۱۲۰ سانتیمتر طول دارند و جنس آنها از فیبر کربنی است. سرعت حرکت این پره ها ۲۴۰۰ دور در دقیقه است که هشت برابر سریع‌تر از پره های هلکوپترهای عادی است.

این هلکوپتر تنها ۱.۸ کیلوگرم وزن دارد و برای کنترل و مشاهده آن می‌توان از دوربین‌های نصب شده بر روی خود مریخ‌نورد استقامت هم استفاده کرد.

کد خبر 5135266

منبع: مهر

کلیدواژه: هلی کوپتر اکتشافات فضایی مریخ ناسا حاکمیت سایبری ویروس کرونا واکسن کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری تحقیقات علمی فناوری فضایی فیس بوک زیست فناوری شرکت اسپیس ایکس تولید دانش بنیان ایرانسل پهنای باند اینترنت مریخ نورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

آفتاب‌‌نیوز :

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشور‌ها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشور‌های ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این ۸ کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • چین خاک سرخ مریخ را به زمین می‌آورد!
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی روی آنتن می‌رود
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • چین اولین کشوری خواهد بود که خاک مریخ را به زمین می‌آورد
  • زارع پور: به‌زودی زیرساخت‌ دارو رسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • به زودی زیرساخت‌ دارورسانی از طریق سکو‌ها فراهم می‌شود
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ