Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری از تدوین برنامه آبخیزداری و آبخوانداری در گستره ۲۶ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور خبر داد و گفت: تاکنون ۵ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور مطالعه شده است. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، ابوالقاسم حسین پور از تدوین برنامه آبخیزداری و آبخوانداری در گستره ۲۶ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور خبر داد و گفت: از مجموع ۲۶ میلیون هکتار حوزه‌های آبخیز مشرف به تالاب‌های کشور، تاکنون ۵ میلیون هکتار مطالعه شده و طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سطح بیش از ۳ میلیون هکتار اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حسین پور، حفظ منابع آب، خاک و پوشش گیاهی، افزایش نفوذ باران، کاهش تبخیر، تقویت و پایداری جریان‌های آبی و کاهش بار رسوبی منتهی به تالاب‌ها را از جمله اهداف طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری برشمرد.

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان جنگل‌ها افزود: عملیات اجرایی در بخشی از حوضه تالاب‌های کشور از جمله تالاب انزلی، میانکاله و خلیج گرگان در سال جاری در حال انجام است. بیشتر بخوانید: اجرای طرح آبخیزداری در هزار و ۹۰۰ رشته قنات شایان ذکر است ۱۵۲ تالاب با وسعت سه میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار در کشور وجود دارد که آبخیزداری و آبخوانداری برابر سیاست‌های ستاد ملی هماهنگی مدیریت تالاب‌های کشور در قالب برنامه‌های مصوب احیای تالاب‌های مذکور در دستور کار سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور قرار دارد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی آبخیزداری سیل

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی آبخیزداری سیل آبخیزداری و آبخوانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، مهدی سرخوش اظهار داشت: میزان واگذاری اراضی ملی و دولتی به مساحت ۱۹ هزار و ۴۵ هکتار و به تعداد یک‌هزار و ۲۰۳ مورد به متقاضیان واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی، وابسته و غیرکشاورزی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه‌داد: از این میزان مساحت ۱۲ هزار و ۳۹۵ هکتار به تعداد ۹۱۷ مورد برای طرح‌های کشاورزی و وابسته به کشاورزی و تعداد ۲۸۶ مورد به مساحت ۶ هزار و ۶۵۰ هکتار برای طرح‌های تولیدی و صنعتی زمین واگذار شده است.

مدیرکل دفتر واگذاری و توسعه اراضی سازمان امور اراضی کشور افزود: سال گذشته در راستای نظارت بر اراضی واگذار شده، تعداد ۳۷ هزار و ۹۲۷ مورد بازدید توسط عوامل نظارتی انجام شده که نتیجه آن تشکیل ۲۷۸ جلسه هیأت‌های نظارت ماده ۳۳ استانی بود که سه هزار و ۱۸۹ پرونده در این جلسات مطرح و درباره تمدید قرارداد مربوطه، تعیین مهلت برای اجرای طرح، یا فسخ قرارداد و استرداد زمین و سایر تکالیف مقرر در قانون و مقررات حاکم تصمیم‌گیری شده است.

وی تصریح کرد: درباره موضوع واگذاری باتوجه به تکلیف ابلاغی سیاست‌های سازمان متبوع، برنامه تکلیفی برای استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و شرایط و عملکرد استانی مشخص شده و ابلاغ خواهد شد.

سرخوش ادامه‌داد: مقرر شده استان‌ها با استفاده از ظرفیت تفاهم‌نامه منعقد شده با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در خصوص برون‌سپاری وظایف غیرحاکمیتی سازمان پیگیری لازم را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در راستای رفع نقایص موجود، اصلاح دستورالعمل نظارت بر طرح‌ها به انضمام فرم‌های مربوطه و ضوابط اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیای اراضی در دستور کار این دفتر قرار دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۵۹ میلیارد تومان برای طرح های آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام اختصاص یافت
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • کنترل ۲ میلیون متر مکعب سیلاب در سازه‌های آبخیزداری بیرجند
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است