Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیمکت تیم های ایرانی در لیگ بیستم به دلیل وضع قانون منع حضور خارجی ها به شدت جوان شد و کمبود سرمربیان باعث میدان دادن به مهره های جوانی شد که به دنبال کسب اولین تجربه سرمربی گری بودند...

تیم شهر خودرو روز گذشته توانست با 3 گل سپاهان را شکست دهد تا دومین پیروزی متوالی اش را کسب کند و این موفقیت ها برای تیمی که فاصله ای تا منطقه سقوط نداشت با ورود وحید فاضلی به عنوان دستیار در کادر فنی مصادف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش طرفداری، این موفقیت های شهر خودرو در بازی های اخیر بهانه ای شده تا به تاثیر مثبت و منفی ای که یک دستیار در پست های مختلف می تواند داشته باشد بپردازیم. در فوتبال ایران افراد زیادی بوده اند که به عنوان دستیار پر رنگ ترین نقش ممکن را در موفقیت یک تیم ایفا کرده اند اما وقتی خودشان به عنوان سرمربی در فوتبال فعالیت کرده اند نتوانستند عملکرد خوبی برجای بگذارند.

این اتفاقات فقط مختص به فوتبال ایران نیست و در همه جای دنیا می توانیم نمونه های زیادی را برای این قضیه مثال بزنیم. معمولا افرادی که حرفه خود را به عنوان آنالیزور آغاز می کنند و سپس به عنوان «دستیار یک» در فوتبال کارشان را ادامه می دهند نمی توانند گزینه خوبی برای سرمربی گری یک تیم باشند. البته استثنائاتی هم برای این قضیه وجود دارد اما نباید از یک دستیار انتظار داشته باشیم سرمربی خوبی باشد.

این افراد که معمولا غرق در مسائل فنی و آنالیز تیم های حریف هستند. نسبت به  مسائل دیگر غافل می شوند و اداره تیم را از دست می دهند. البته گاهی اوقات هم به دلیل فنی نگاه کردن به تمام قضایا در شرایط حساس به مشکل می خورند و نمی توانند تیم شان را هدایت کنند. به همین دلیل چنین مربیانی را نباید به عنوان تصمیم گیرنده نهایی در یک تیم منصوب کنند و آنها بیشتر تصمیم ساز خوبی هستند. پس صرفا نفرات دوم نمی توانند نفر یک خوبی باشند و از آن ها انتظار داشته باشیم همان درخششی را که در زمان دستیار بودن داشته اند را تکرار کنند.

در فوتبال باید توزان منطقی ای را بین مسائل غیر فنی و فنی برقرار کرد.گاها سرگردانی این سرمربیان در بین سیستم ها و داده های فنی مختلف مشکل ساز می شود.

وحید فاضلی یکی از همان نفرات دوم خوبی است که می تواند با ورود به کادر فنی هر تیمی آن تیم را متحول کند اما در اولین تجربه سرمربی گری اش روز های خوبی را پشت سر نگذاشت. فاضلی چه آن زمان که در نساجی دستیار فکری بود و چه حالا که در شهر خودرو دستیار رحمتی است، یک نفر دوم موثر نشان داده ولی در جایگاه نفر اول، نتوانسته همان تاثیر را به نمایش بگذارد. البته باید به بضاعت کم نساجی در مسئله جذب بازیکن هم اشاره کنیم. از همین شهر خودرو می توانیم مجتبی سرآسیایی را مثال بزنیم که به عنوان دستیار در گل گهر خیلی موفق ظاهر شد اما در شهر خودرو نتوانست دوران سرمربی گری موفقی را بگذراند و حالا به عنوان دستیار محمد ربیعی در مس رفسنجان تاثیر گذار بوده است. مجید صالح هم از آن دست مهره هایی بود که استقلالی ها به عنوان دستیار هنوز هم خیلی قبولش دارند اما صالح هم نتوانست به عنوان سرمربی کارنامه درخشانی را از خود به جای بگذارد.

تفاوت وظایف یک سرمربی و دستیار چیزی شبیه به تفاوت انتخاب استراتژی و برنامه ریزی با اجرای آن است. هر برنامه و استراتژی خوبی قطعا نمی تواند اجرای خوبی را به همراه داشته باشد و آن تیم را به هدف های مورد نظر برساند.

وحید فاضلی شاید چند سال دگیر که با تجربه تر شد، این فرضیه را رد کند و در جایگاه سرمربی هم مثل دوران دستیار اولی، موفق باشد. اما به نظر می رسد بعضی ها را برای مکمل بودن ساخته اند.

اخبار داغ 

بازیکنان استقلال ناراضی از مشکلات مالی / پیغامی که به گوش محمود فکری هم رسید مهدی طارمی موثرترین مهاجم پورتو از سال 2015 / گزارش روزنامه پرتغالی داماد 26 ساله جهیزیه نیلوفر را در قمار به شاخ اینستاگرام باخت! متفاوت ترین عکسی که از «رضا عطاران» دیده اید! قرارداد لیونل مسی با بارسلونا لو رفت؛ سنگین ترین رقم قرارداد تاریخ ورزش! لیونل مسی از روزنامه ال موندو شکایت می کند

منبع: طرفداری

کلیدواژه: عنوان دستیار سرمربی گری وحید فاضلی شهر خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست

به گزارش "ورزش‌سه"، ژوزه مورایس سرمربی تیم فوتبال سپاهان در نشست خبری پس از دیدار با استقلال ملاثانی در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با صعود تیمش به مرحله بعدی و ثبت نتیجه 2 بر یک رقم خورد، گفت: بازی‌های حذفی هیچوقت ساده نیست، به بازیکنان تبریک می‌گویم که تلاش زیادی کردند، به استقلال ملاثانی که تیم بانظمی بودند و سازماندهی خوبی داشتند نیز تبریک می‌گویم؛ آنها باعث افتخار جام حذفی بودند.

سرمربی پرتغالی سپاهان درباره کیفیت تیم استقلال ملاثانی هم صحبت کرد و افزود:  سه بازی از این تیم کامل دیده‌ام، تیم با سازماندهی هستند و کیفیت و بازیکنان خوبی در خط هافبک دارند، در بخش تهاجمی بازیکنان سرعتی دارند که گل هم زدند، ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه دارند و کاپیتان این تیم باتجربه است؛ به بازیکنان و کادر گفتم که بازی ساده‌ای نیست و باید برای این بازی آماده شویم.

او سپس در واکنش به سوالی درباره زندگی شخصی‌اش هم اینطور صحبت کرد: مربی حرفه‌ای هستم، هرکدام از شما در کنار کارتان خانواده‌تان را نیز دارید؛ اتفاقاً وقتی یک نفر خانواده تشکیل می‌دهد و حرفه‌ای است، مسؤولیت بیشتری پیدا می‌کند.

دیگر خبرها

  • جواب پوچتینو به انتقادات: من همه‌‎کاره چلسی نیستم!
  • ناکامی تکراری سرمربی پرسپولیسی مقابل استقلال؟
  • مورایس: بازی‌های حذفی هیچ‌گاه آسان نیست
  • حسینی بعد از حذف پرسپولیس: هنوز کار خاصی نکرده‌ایم
  • افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم
  • صهیونیسم در کشتار مسلمانان فرقی بین نظامی و غیرنظامی قایل نیست
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • معارفه حمید مطهری پیش از تمرین تراکتور + عکس
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • مسئولیت فنی تیم تراکتور موقتا در برعهده دستیار یحیی