Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-03@02:39:10 GMT

متاسفانه تالاب گاوخونی در اولویت نیست

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۲۳۶۵

متاسفانه تالاب گاوخونی در اولویت نیست

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان گفت: خشک شدن تالاب گاوخونی، منطقه مرکزی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر باقی مانده رطوبت تالاب از بین برود با بحران جدی رو برو خواهیم شد.

پیام نجفی امروز (یکشنبه- ۱۲ بهمن ماه) در مراسم امضای تفاهم نامه تشکیل کنسرسیوم مشترک مراکز علمی-پژوهشی استان شامل دانشگاه های اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، صنعتی اصفهان، پیام نور استان اصفهان، کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان و شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان که به منظور رفع چالش آلودگی هوا در دانشگاه اصفهان برگزار شد، به ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اشاره و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در شرق اصفهان واقع است و رسالت ما این است که به مشکلات این حوزه بیشتر بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به عنوان متخصص آب با توجه به بارش های کم نگرانی جدی در خصوص بحران آب در استان داریم و اولین کار مهم این است که برای مشکلات آب نیز باهم همفکری کنیم.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان به معضل خشک شدن تالاب گاوخونی اشاره کرد و افزود: موضوع تالاب نیز بحث جدی است و گاهی این مشکل را داریم که تالاب را بحران جدی تلقی نمی کنند، در حالی که خشک شدن تالاب یک بحران خفته است که متاسفانه در حال تحقق است.

به گزارش ایسنا، نجفی گفت: خشک شدن تالاب گاوخونی منطقه مرکزی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر باقی مانده رطوبت تالاب از بین برود با بحران جدی روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه تالاب گاوخونی در اولویت نیست، از این موضوع ابراز نگرانی کرد و گفت: این معضل در حال جدی تر شدن است و تحقق آن بسیار نزدیک است. اگرچه نگران آلودگی هوا هستیم، اما نگرانی جدی ما منطقه شرق اصفهان است که خشک شدن تالاب منجر به بروز بحران های جدی می شود.

نجفی تاکید کرد: بهتر است، قبل از اینکه دچار این مشکلات شویم برای آن چاره ای جدی بیندیشیم.

لزوم استفاده از ظرفیت خیران

عباس زراعت – رئیس دانشگاه کاشان نیز با بیان اینکه کنسرسیوم ها اگر به شیوه واقعی شکل بگیرند، می توانند منشا آثار خیر و برکت باشند، تصریح کرد: در حال حاضر، دانشگاه ها توانسته اند اعتماد خوبی در میان جامعه داشته باشند و نباید کاری کنیم اعتماد را از خودمان سلب کنیم.

وی افزود: متاسفانه در کشور بلد نیستیم با هم همکاری کنیم، اما باید بدانیم که در سایه همکاری قدرت به وجود می آید و تقابل هیچ وقت قدرت نداشته است.

رئیس دانشگاه کاشان با بیان اینکه این کنسرسیوم صرفا نباید بحث های شعاری در آن مطرح شود تا سلب اعتماد به همراه نداشته باشد، بر لزوم استفاده از ظرفیت خیران تاکید کرد و گفت: دولت توان کمک مالی ندارد و بهتر است از ظرفیت خیران بیشتر استفاده شود.

بهبود عملکرد اجرایی پژوهش ها؛ مطالبه کنسرسیوم

جعفر قیصری- رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان نیز در این برنامه، اظهار کرد: نباید این انتظار را به وجود بیاوریم که این کنسرسیوم می تواند تمام مشکلات را حل کند، بلکه باید با شناسایی درست مشکلات و ارائه راهکارهای مناسب و برخورداری از حمایت های کافی در رفع چالش ها قدم برداریم.

وی افزود: مشکلات از جنس ندانستن نیست، بلکه باید تصمیم های جدید با شناسایی بهترین راه حل ها ارائه شود.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه در اجرا ضعیف هستیم، اظهار کرد: متاسفانه در موضوع تالاب انزلی و تحقیقی که با همکاری یکی از شرکت های دانش بنیان انجام شده، زور علم به کسانی که از قصد دارند از زمین تالاب استفاده کنند نمی رسد.

وی ابراز امیدواری کرد که بهبود عملکرد اجرایی تحقیقات و پژوهش ها یکی از مطالبه های تشکیل این کنسرسیوم باشد.

همچنین محمدرضا جلالی- رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان نیز تشکیل کنسرسیوم را اقدامی ارزشمند برشمرد و آن را از ضروریات هماهنگی در پژوهش ها و هم افزایی مراکز علمی دانست و گفت: توانمندی دانشگاه ها بالاست و در کنار هم می توانند کارهای بزرگی انجام دهند.

وی افزود: امیدواریم قدرت مطالبه گری در حوزه محیط زیست بالاتر رود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی تالاب گاوخونی خشک شدن تالاب رئیس دانشگاه استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند

شهردار دهدشت گفت: «شهرداری دهدشت توانایی مالی پرداخت حقوق، مزایا و کوچک‌ترین خدمات رفاهی به کارگران خود را ندارد.»

به گزارش ایلنا، وی با انتقاد از مسئولان ادارات شهرستان گفت: از روز آغاز به کار در شهرداری دهدشت گفتیم که باید تعامل باشد، اما متاسفانه از حضور شورای اداری در یک جلسه و مهمتر از آن حضور در جشن روز کارگر دریغ شد.

دیدار گفت: با دلسوزی بیشتر در کنار پرسنل خدوم شهرداری جهت رفع مشکلات کهن شهر دهدشت قدمی زیبا و مردم پسند برمی‌داریم.

دیدار تاکید کرد: یقین بدانید باید شرایط رفاهی پرسنل شهرداری دهدشت در نظر گرفته شود و برادر و خدمتگذار شما جهت رفع مشکلات پرسنل خدوم کوتاهی نخواهد کرد.

دیدار خطاب به مسئولان شهرستان گفت: شهرداری تهران با شرکت نفت، گاز و پتروشیمی برابری می‌کند، اما متاسفانه شهرداری دهدشت توانایی پرداخت حقوق و مزایا و کوچکترین خدمات رفاهی به پرسنل خود را ندارد.

شهردار دهدشت با ابراز تأسف گفت: کارگران شهرداری با این همه زحمات و سختی‌هایی که متحمل شده‌اند، حمایت نمی‌شوند.

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • آلودگی هوای اصفهان، دغدغه مدیریت استان و مدیران ارشد کشور است
  • شهرداری توان پرداخت حقوق به کارگران را ندارد؛ مسئولان کمک کنند
  •  برنامه ریزی و حسن تدبیر را در اولویت قرار دهید
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • اعلام آمادگی شرکت راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • اعلام مجدد آمادگی راه‌آهن جهت حمل بار ترانزیتی افغانستان به ترکیه
  • کنسرسیوم ریلی افغانستان زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی نیست
  • کریدور ریلی خواف هرات گرفتار تحریم‌ های داخلی است
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد