Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر خطای محرز ناظران شهرداری در پایتخت فرهنگی جهان اسلام منجر به جایگزینی نادرست پرچم فرانسه با پرچم کشورمان در بنرهای گرامیداشت دهه فجر مشهد مقدس شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ عدم توجه به زیبایی در طراحی و نصب بنرهای مناسبتی و همچنین نصب به موقع و در خور شأن آذین‌بندی مناسبتی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی و مذهبی جهان اسلام از نقاط ضعف اساسی شهرداری مشهد است که در سال های اخیر مردم و اصحاب رسانه همواره در سال های اخیر این موضوع را مورد نقد و بررسی قرار داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با آغاز ایام الله دهه فجر در مشهد نیز نصب و اکران شهری بنرهای شهرداری مشهد که در آن تصویر پرچم فرانسه جایگزین پرچم کشورمان شده بود با واکنش کاربران فضای مجازی روبرو شده است؛ موضوعی که مسئولان شهرداری خبر از سهوی بودن آن می دهند و در این زمینه اظهارنظرهایی داشته‌اند.

موسوی، مدیر روابط عمومی سازمان میادین شهرداری مشهد در گفت‌وگو با صبح‌توس پیرامون این موضوع اظهار کرد: در واقع دفتر حوزه مدیر عامل سازمان میادین در این زمینه پاسخگو هستند اما با توجه به اینکه طراحی بنرها در حوزه کاری ما نیست موضوع باید کارشناسی شود.

وی با اشاره به اینکه بنرها ساعت ۳ صبح روز گذشته به چاپخانه رفته و نصب شده و گویا طیف رنگی و درصدی از رنگ ها مشکل داشته است افزود: پیش‌بینی این است که ترکیب رنگ می تواند رنگ دیگری را نتیجه بدهد.

مدیر روابط عمومی سازمان میادین شهرداری مشهد ضمن تأکید بر اینکه قاعدتا باید نظارت در زمان نصب صورت بگیرد گفت: بنرها در اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد  طراحی می شود و سازمان میادین بستری برای طراحی نیست و قراردادی با چاپخانه دارد و وظیفه انالیز ندارد.

در ادامه نیز سید مهدی حسینی، سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد در گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: این پرچم «فرانسه» نیست که در بنر مشاهده می شود و بر اساس تصویری که منتشر شده، معلوم است که عکس بنر مربوط به مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن سال های گذشته در مشهد است.

وی با بیان اینکه وظیفه چاپ و نظارت بر چاپخانه با سازمان میادین شهرداری مشهد است افزود: ایراد در موضوع فنی چاپخانه بوده و با ایجاد مشکل در ترکیب رنگ بنر چاپ شده توسط پیمانکار چاپخانه سازمان میادین، رنگ سبز به سمت رنگ آبی رفته که به محض اطلاع جمع اوری شده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد ضمن اعلام اینکه طرح جایگزین نیز به سرعت نصب خواهد شد خاطرنشان کرد: طراحی و تولید محتوای بنرها با اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد است و طرح اصلی بنر نیز موجود است.

وی افزود: عکس به صورت واقعی است و رنگ پرچم در طراحی صحیح است ولی وظیفه چاپ و نصب با سازمان میادین است اما مشکلات فنی دقیق را نمی‌دانم.

حسینی گفت: نظارت بر چاپ و اکرا ن بنرها نیز با سازمان میادین شهرداری مشهد است و می توانند توضیح بدهند اما قطعا هیچ عمدی در این مسائل نیست و همه به پرچم ایران اسلامی عرق داریم و اشکال فنی در دستگاه چاپ طرف قرارداد سازمان میادین بوده است.

وی افزود: بر اساس نظر سازمان میادین تعداد ۳ بنر با این طرح نصب شده بوده که به سرعت جمع آوری شده است؛ در مجموع ۱۳ طرح در سازه ها برای ده فجر اکران شده و این طرح در سه نقطه نصب و سپس جمع آوری شده است.

سرپرست اداره کل روابط عمومی شهرداری مشهد اظهار کرد: در مجموع این اشکال در این اتفاق بد و تغییر پرچم ایران اسلامی پذیرفته است و قبول داریم اما پرچم از نوع پرچم های طولانی است و آرم الله در وسط پرچم وجود دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سازمان میادین شهرداری مشهد شهرداری مشهد دهه فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۲۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری به دلیل گستردگی و اهمیت موضوع پاکیزگی شهر، به صورت فعال و همه روزه نسبت به جمع آوری نخاله‌های ساختمانی در سطح شهر اقدام می‌کنند.
دامون عبدالهی‌زاده به رنگ آمیزی ۴۵ کیلومتر از جداول خیابان‌ها و بلوار‌های شهر خرمشهر اشاره کرد و افزود: چهار کیلومتر از نرده‌های پیاده‌رو ساحلی امام خیمینی (ره) و بلوار بایندر رنگ آمیزی شده است.
وی به اجرای هشت کیلومتر هرس و فرم دهی درختان، کاشت ۹ هزار متر مربع گل‌های فصلی و نصب مجموعه وسایل جدید بازی کودکان در چهار پارک خرمشهر اشاره کرد و گفت: ۲ نماد نخل نوری در میادین کوی بهروز و بسیج نصب شد.
سرپرست شهرداری خرمشهر به اجرای طرح آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر خرمشهر پس از ۲۰ سال اشاره کرد و افزود: بیش از ۵۰۰ هزار متر مربع از خیابان‌های اصلی و فرعی شهر خرمشهر آسفالت و روکش آسفالت شد.
۱۱ کیلومتر از بلوار‌های سطح شهر نورپردای و بیش از ۲۰۰ پروژکتور در میادین و پارک‌ها نصب شد.

دیگر خبرها

  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم
  • دهه کرامت فرصت معرفی الگوهای برتر جهان اسلام به دختران است
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • جمع آوری افزون بر ۲ هزار سرویس نخاله از سطح شهر خرمشهر
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • «پای تختی هستیم»
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه
  • اجرای پویش «پای تختی هستیم» در پایتخت