Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شورای حاکمیتی سودان امروز در دوحه با امیر قطر دیدار و درباره گسترش همکاری‌های دوجانبه و تنش مرزی سودان و اتیوپی با وی به گفت وگو نشست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه السودانی، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان که در راس یک هیئت بلندپایه از مقامات این کشور دیروز وارد دوحه شده بود، صبح امروز با امیر قطر دیدار و درباره راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه ، وضعیت داخلی سودان و تنش مرزی این کشور با اتیوپی با وی گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این دیدار سرلشکر محمد حمدان دقلو معروف به «حمیدتی» امیر قطر را در جریان روند اجرایی توافقات صلح با گروه‌های مسلح سودان قرار داد و از نقش دوحه در برقراری صلح و ثبات در این کشور قدردانی کرد.

همچنین معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان بر اهمیت هماهنگی میان خارطوم و دوحه در تمام مسائل منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی نیز با تاکید بر حمایت قطر از سودان اظهار داشت: دوحه در مبارزه با ویروس کرونا در کنار خارطوم است.

در سفر حمیدتی به قطر، عمرقمرالدین  وزیرخارجه و سرلشکر جمال عبدالمجید مدیرکل سرویس اطلاعات و امنیت سودان وی را همراهی می‌کند.

به نوشته روزنامه سودان تریبون، هیئت سودانی دیروز با معاون نخست وزیر و وزیر خارجه  قطر دیدار و درباره گسترش همکاری‌ها دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تنش مرزی میان سودان و اتیوپی با یکدیگر گفت وگو کردند.

پس از سرنگونی نظام عمرالبشیر درسال 2019 این اولین سفر رسمی یک هیئت سودانی به قطر است.

سودان|حمیدتی به قطر رفت

تنش در روابط سودان و قطر پس از سرنگونی نظام عمرالبشیر شروع شد.  در این زمان بود که حاکمان جدید سودان از پذیرش هیئت قطری به سرپرستی وزیر خارجه این کشور خودداری کردند.

معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در مرداد ماه گذشته با میانجیگری سودان جنوبی در پایتخت این کشور  با وزیر خارجه قطر دیدار و درباره مبارزه با تروریسم با وی گفت وگو کرد.

 در این گفت وگو، قطر موافقت کرد،  به روند مذاکرات صلح گروه‌های مسلح سودانی با دولت خارطوم کمک کند تا دو طرف به توافق صلحی دست پیدا کنند و به ناآرامی و بی ثباتی داخلی سودان پایان داده شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشور سودان اخبار قطر کشور سودان اخبار قطر شورای حاکمیتی سودان قطر دیدار و درباره گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل صمت استان گفت: هیئت‌های تجاری از کشور‌های روسیه، آفریقای جنوبی و مغولستان درغرفه استان چهارمحال و بختیاری در زمینه صادرات مواد غذایی از جمله ماهی و گوشت و مواد بهداشتی با مسئولان استان دیدار و رایزنی کردند.
فصل الله رحمتی افزود:در این نشست گفتگو و مذاکرات اولیه برایدتحقق راهبرد‌های صادراتی انجام شد.
وی گفت:همچنین اطلاعات همه تجار، بازرگانان و سرمایه‌گذارانی که به غرفه مراجعه داشتند دامنه فعالیت آنان ثبت شده و به زودی مراودات و تعاملات لازم انجام خواهد شد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو) با هدف ارائه آخرین دستاورد‌ها و پیشرفت‌های علمی و صنعتی و فرصت آشنایی و مذاکره تجار و بازرگانان خارجی با شرکت‌های صادراتی ایرانی به مدت پنج روز با حضور ۲هزار مهمان خارجی از ۸۰ کشور و ۱۲گروه کالایی از جمله محصولات دانش‌بنیان، فولاد، تجهیزات پزشکی، لوازم خانگی، صنعت، مواد غذایی، پتروشیمی، ساختمان، صنایع دستی، خدمات فنی و مهندسی از ۸ تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

دیگر خبرها

  • سفر فرستاده ویژه پوتین به سودان
  • پای کار استقلال ملاثانی بوده ایم/ وقت حمایت ازتیم‌های خوزستان است
  • رایزنی چهارمحال وبختیاری با تجار خارجی در رویداد بین المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • بنی‌تمیم: اکنون زمان حمایت همه‌جانبه از سه تیم لیگ برتری خوزستان است
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • ایران برای ایجاد یک پایگاه دائمی در دریای سرخ تلاش می‌کند
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین
  • رایزنی باقری با نمایندگان ویژه پوتین و شی‌جین‌پینگ
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند