Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، امام جمعه موقت تهران در شورای اداری استان قزوین با بیان اینکه پس از دو هزار و پانصدسال نظام پادشاهی، یک نظام برآمده از قدرت مردم در ایران شکل گرفت، گفت: انقلاب، هویت اسلامی دارد که با رهبریت یک مرجع تقلید معنا پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هویت اسلامی نظام بر کسی پوشیده نیست، گفت: جمهوری اسلامی از پشتوانه عظیم روحانیت و شخصیت‌های بر جسته عالم تشیع بهره‌مند است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد، مهم‌ترین دستاورد جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته را راهیابی اندیشه‌های امام خمینی (ره) به دنیای اسلام دانست و گفت: کشور‌های منطقه به دو دسته تقسیم شده اند، برخی از کشور‌ها تابع اندیشه‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی و برخی دیگر نیز دست نشانده آمریکا هستند.

امام جمعه موقت تهران به صدور انقلاب اسلامی به کشور‌های دنیا اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی فراتر از مرز‌ها رفته است در اثرات آن در قاره آفریقا و جنوب غربی آسیا مشاهده می‌شود.

وی افزود: اندیشه امام خمینی (ره) در کشور لبنان حرف اول را می‌زند که معجزه بزرگی است و تفکر رهبر معظم انقلاب در یمن، مدیریت این کشور را در دست دارد.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه هر روز شاهد افزایش اقتدار محور مقاومت و افول اقتدار آمریکا در منطقه هستیم، تصریح کرد: ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که این کشور ۷ هزار میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرد تا جریان انقلاب اسلامی را در منطقه سر کوب کند، اما موفق نشده است.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران، بازدارنده و امنیت آفرین است، تصریح کرد: اقتدار نظامی و موشکی ایران در دنیا مثال زدنی است و این اقتدار در حمله موشکی به پایگاه تروریست‌های آمریکایی در عراق به اثبات رسید.

وی افزود: امروز اقتدار جمهوری اسلامی حافظ امنیت ملت مسلمان منطقه است.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد خاطرنشان کرد: با اقدامات رهبر معظم انقلاب در طول سه دهه گذشته، دشمنان از تعرض به جمهوری اسلامی ایران مأیوس شده اند.

وی افزود: قدرت دفاعی، حد و مرز نمی‌شناسد و ما باید در مسیر قدرت حرکت کنیم.

امام جمعه موقت تهران با تأکید بر اینکه باید در هر حوزه‌ای با سرعت حرکت کنیم، تصریح کرد: تمام امکانان لازم را برای خلق یک اقتصاد بزرگ در دست داریم و باید از تحریم‌ها با قدرت عبور کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با بیان اینکه امروز شاهد یکی از بالا‌ترین سطوح وحدت در کشور هستیم، گفت: یکی از اهداف دشمن، تشدید اختلاف‌های داخلی است و نباید بر طبل اختلاف‌ها بکوبیم.

وی افزود: امروز دشمن از تمامی ابزارهایش برای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کند تا از گسترش انقلاب اسلامی جلو گیری کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) نقش مهمی در ایجاد امنیت کشور دارند و در سایه نظام جمهوری اسلامی این سطح از وحدت را ایجاد کرده اند.

وی افزود: وقتی می‌توانیم مسیر اقتدار را طی کنیم که در چهار چوب دین مداری حرکت کنیم.

تاکید بر تزریق امید به جامعه

استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: باید مردم را به آینده امیدوار کرد و موقعیت این کار در دهه فجر است.

او افزود: انقلاب مردم برای استقلال بودو می‌خواستیم کشور را خودمان بسازیم.

جمالی پور ادامه داد: ما موفق شدیم بر شاه پیروز شویم، چون مردم متعهد و یکپارچه بودند.

او گفت: اگر امروز ارزش‌های ما آنی نباشد که برایش شهید دادیم باید اصلاح شود.

استاندار در ادامه گفت: دعوا‌ها برای صندلی و مقام دید مردم را عوض می‌کند و باعث می‌شود ارکان اصلی انقلاب دیده نشود.

او با اشاره به این که دشمن می‌خواهد بد اخلاقی را در جامعه ما رواج دهد گفت: بسیاری از پیامد‌های جنگ نرم را که رهبر اخطارش را داده بود دارد محقق می‌شود.

جمالی پور گفت: امروز دشمنان دارند صحبت‌های مارا علیه خودمان پخش می‌کنند که باید با حواس جمع مراقب اعمال خود باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امام جمعه شورای اداری جمهوری اسلامی حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران جمهوری اسلامی ایران انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه گفت: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است و آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ نشست تخصصی "خلیج فارس، اقتدار ملی، حُسن همجواری" امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت‌ماه) با حضور حسن عبدلیان‌پور؛ رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه، اساتید دانشگاه و جمعی از کارشناسان این حوزه برگزار شد.

حسن عبدلیان‌پور در ابتدای این نشست با بیان اینکه کارهای علمی زیادی برای نام بزرگ خلیج فارس در مرکز وکلا انجام شده است، گفت: آنچه باعث شده است توجهات به منطقه خلیج فارس افزایش پیدا کند اقدامات کشورمان مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه است.

وی ادامه داد: خلیج فارس مظهر نقش مؤثر ایران در ثبات و امنیت منطقه است و آنچه سبب افزایش توجهات به خلیج فارس در دهه‌های اخیر شده، اقدام جمهوری اسلامی ایران مبنی بر پایان دادن به هژمونی آمریکا در منطقه بوده است.

سخنگوی قوه قضاییه خبر داد: صدور سند برای جزایر 3گانه خلیج فارس

عبدلیان‌پور با بیان اینکه روز دهم اردیبهشت سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌ فارس است و در تقویم به نام روز خلیج فارس نامگذاری شده؛ گفت: خلیج فارس از شمال با ایران، از غرب با کویت و عراق و از جنوب با عربستان، بحرین، قطر و امارات همسایه است؛ وسعت این پهنه آبی 240 هزار کیلومتر است و توسط تنگه هرمز به دریای عمان و از طریق آن به دریا‌های آزاد راه دارد.

وی ادامه داد: اهمیت خلیج فارس به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخی به درازای قرن‌ها و سده‌ها دارد، اما آنچه سبب شد تا این پهنه آبی بیش از هر زمانی اهمیت یابد، پیروزی انقلاب اسلامی است که سبب خاتمه یافتن هژمونی آمریکا در منطقه شد.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که امنیت خلیج فارس مربوط به حوزه داخلی منطقه است و ربطی به کشور‌های بیگانه ندارد و قرار نیست بازیگران خارجی در تأمین امنیت آن نقش داشته باشند.

وی ادامه داد: خلیج فارس به عنوان شاهراه استراتژیک و منطقه‌ای ژئوپلتیک است؛ آمریکا تلاش دارد تا منطقه را در اختیار بگیرد و طبیعتاً چنین ادعایی با واکنش جمهوری اسلامی ایران مواجه می‌شود؛ ایران معتقد است که امنیت منطقه خلیج فارس، مربوط به کشور‌های حوزه و پیرامون خلیج فارس و نه مربوط به آمریکاست.

عبدلیان‌پور به جعل نام خلیج فارس از سوی برخی کشورها اشاره کرد و گفت: وجود سند‌های متعدد مبنی بر هویت فارسی خلیج فارس گواه بر کذب این ادعا است. کشور‌های حاشیه خلیج فارس از طریق جعل نام خلیج فارس به دنبال تبلیغاتی و روانی هستند همه آنها می‌دانند که نام خلیج فارس، همین خلیج فارس است، اما در چارچوب اعمال فشار سیاسی و روانی بر جمهوری اسلامی ایران، به این مسأله دامن می‌زنند.

وی گفت: خلیج فارس برای ما یک مسأله استراتژیک و دائمی است و هیچکس هم نمی‌تواند نام خلیج فارس را تغییر بدهد.

عبدلیان‌پور افزود: خلیج فارس، خلیج همیشه فارس بوده و خواهد بود و هیچ عاملی نمی‌تواند نام و موقعیت ژئوپلتیک این خلیج را عوض کند؛ امنیت این منطقه به هیچ وجه به دست بازیگران خارجی نخواهد افتاد. اگر امنیت و ثباتی در منطقه خلیج فارس است، با نام جمهوری اسلامی ایران گره خورده است؛ جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با کمک کشور‌های منطقه می‌تواند ثبات و امنیت منطقه را به خوبی تأمین کند.

رئیس مرکز وکلا گفت: همه می‌دانیم جعل نام خلیج فارس از موضوعات سیاسی است و مجموعه وکلا و حقوقدانان  همواره به عنوان کنش‌گران فعال عرصه مسایل بین‌الملل در این خصوص موضع‌گیری کرده‌اند.

وی در ادامه به جنبش‌های دانشجویی در حمایت از مردم غزه اشاره کرد و گفت: در سال 1393رهبر انقلاب در نامه‌ای به جوانان اروپایی و آمریکایی نوشتند و اشاره کردند که من از شما جوانان می خواهم اجازه ندهید با چهره‌پردازی موهن و سخیف بین شما و واقعیت سدی ایجاد کنند.

عبدلیان‌پور گفت: خیزشی که ایجاد شده است مصداق صحبت‌های رهبر انقلاب است. ایشان اشاره کردند که این قضیه ظلم هفتاد ساله حتماً مردم آمریکا را به واکنش شدید وادار خواهد کرد و حتماً جنبش‌های دانشجویی به میدان خواهند آمد.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در نظرسنجی صورت گرفته در آمریکا 52 درصد از مردم آن اعلام کردند که یک دولت در فلسطین می‌تواند باشد و آن دولت فلسطین است، ما نیز به عنوان جامعه وکلا از این حق پایمال شده مردم فلسطین دفاع و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • توازن قدرت جدید در جهان برخاسته از تئوری‌های امام راحل است
  • افق پیش رو در مناسبات با عربستان روشن است
  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود