Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@15:29:42 GMT

هر ۵۰روز یک سد ملی وارد مدار شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۳۲۴۰

هر ۵۰روز یک سد ملی وارد مدار شده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رضا اردکانیان» روز یکشنبه در مراسم بهره برداری از پروژه های هفته سی و نهم پویش هر هفته #الف ب-ایران با حضور رییس جمهوری افزود: امروز و با بهره برداری از سد رمشت در استان کردستان چهل و نهمین سد ساخته شده در دولت تدبیر و امید وارد مدار شد.

وی ادامه داد: تلاش می شود تعداد سدهای بزرگ مخزنی ملی تا پایان این دولت به ۵۷ سد برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان خاطرنشان ساخت: بدین ترتیب در این هشت سال هر ۵۰ روز به طور متوسط یک سد مخزنی بزرگ ملی وارد مدار شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: امروز پویش هر هفته #الف ب-ایران در استان های خراسان شمالی و کردستان که هر دو از استان های مرزی مهم هستند طرح هایی را به ارمغان آورد.

وی اعتبار این پروژه ها را بالغ بر چهار هزار و ۷۷۶ میلیارد تومان برشمرد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: همچنین تصفیه‌خانه آب در سقز، آب شیرین و گوارا را از سد «چراغ ویس» برای مردم این منطقه با جمعیت ۱۴۰ هزار نفر در افق طرح تامین خواهد کرد.

وی گفت: این تصفیه‌خانه، چهل و سومین تصفیه‌خانه آب است که در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری‌ رسیده و تا پایان دولت دوازدهم به ۵۶ واحد می‌رسد.

به گفته اردکانیان، در دولت دوازدهم به طور متوسط هر دو ماه یک بار یک تصفیه‌خانه آب در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وزیر نیرو ادامه داد: تصفیه‌خانه فاضلاب در کامیاران نیز برای جمعیت ۸۷ هزار نفر امروز افتتاح می‌شود که هفتاد و هفتمین تصفیه‌خانه فاضلابی است که تاکنون در دولت تدبیر و امید به مدار بهره‌برداری آمده و تعداد این تصفیه‌خانه‌ها تا ۱۰۱ واحد تا پایان دولت افزایش خواهد یافت.

اردکانیان افزود: در این دولت به طور متوسط هر ماه یک تصفیه‌خانه فاضلاب وارد مدار بهره‌برداری شده و این در حالی است که در ابتدای انقلاب تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب به عدد انگشتان یک دست هم نمی‌رسید و مجموع این تصفیه‌خانه‌ها تنها ۴ واحد بود.

وی گفت: همچنین واحد سوم نیروگاه بخار «شیروان» به مدار بهره‌برداری می‌آید که با افتتاح آن تاکنون در این دولت ۱۷ هزار و ۶۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شده و این میزان تا پایان دولت به ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

وزیر نیرو افزود: همانگونه که وعده شده به طور متوسط هر سال دو هزار و ۵۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی کشور افزایش یافته است.

اردکانیان در عین حال اظهار داشت: علاوه بر پروژه‌های ساخت و سازی، پروژه‌های ساز و کاری نیز در بخش‌های آب و فاضلاب در دستور کار قرار دارد که هر چند این پروژه‌ها به طور مستقیم به ساخت سد یا نیروگاه ختم نمی‌شود، اما تسهیل کننده اجرای پروژه‌ها، سرعت دهنده خدمت‌رسانی به مردم، افزایش راندمان و کاهش بروکراسی اداری است.

وزیر نیرو با اشاره به برقراری سامان جدیدی در مدیریت آب کشور، از استقرار مدیریت حوضه آبریز برای ۹ رودخانه اصلی خبر داد.

وی یادآوری کرد: هفته گذشته موفق شدیم با مشارکت سازمان امور اداری، استخدامی کشور ساختار جدید مدیریت آب کشور را نهایی و ابلاغ کنیم؛ به این معنا که معاونت آب وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب، یکی شدند و ساختار این شرکت، ساختار حوضه آبریز خواهد بود.

اردکانیان خاطرنشان کرد: با مدیریت حوضه آبریز که یک مدیریت مشارکتی بین وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، کشور و صمت، سازمان حفاظت محیط زیست و همه دستگاه‌های مرتبط با آب و نیز مجموعه‌های مردم نهاد و ظرفیت‌های دانشگاهی خواهد بود، برای استان‌های مستقر در هر حوضه آبریز این نوید را خواهد داد که در آینده از سد برخی تنازعات استانی در موضوع آب فاصله جدی می‌گیریم و تمرکززدایی قابل ملاحظه‌ای در اجرای امور و طرح‌ها خواهیم داشت.

پربیننده ترین آینده گازی ایران در خطر است سخن امام درباره آب و برق مجانی محقق شد/ سالانه ۲۵۰۰مگاوات برق جدید به مدار وارد شد برای بازگشت به بازار نفت هیچ مشکلی نداریم/ طلب‌های نفتی ایران مربوط به پیش از تحریم‌ها است سهم ایران از استخراج رمزارز چقدر است؟ درآمد ۷هزار میلیارد تومانی حذف یارانه‌های انرژی شرکت‌های فولاد/ مصرف درآمدهای حاصل برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: وزیر نیرو تصفیه خانه فاضلاب مدار بهره برداری طور متوسط حوضه آبریز وزیر نیرو وارد مدار تا پایان پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی نظرزاده در دیدار با حجت الاسلام ذوالنوری نماینده قم در خانه ملت به تشریح وضعیت آب و فاضلاب در شهر قم پرداخت و فقدان شبکه فاضلاب در برخی نقاط شهر را یکی از معضلات اصلی شهر قم دانست و با بیان اینکه در این زمینه عقب‌افتادگی حدود ۱۰ ساله نسبت به متوسط کشور داریم، اظهار داشت: در حال حاضر ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است در حالی که متوسط کشور در این زمینه ۵۴ درصد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به انجام مطالعات طرح فاضلاب شهر قم، بر ضرورت تحقق اعتبارات فاضلاب مصوب سفر اول رئیس‌جمهور تأکید و خاطرنشان کرد: برای رفع معضل فاضلاب در شهر حدود هزار کیلومتر شبکه و دو باب تصفیه‌خانه فاضلاب نیاز داریم تا بتوانیم وضعیت فعلی را سروسامان دهیم.

نظرزاده با اشاره به پروژه اجرای ۲۱ کیلومتر خط انتقال فاضلاب پردیسان و بخش شرقی قم و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب پردیسان اظهار داشت: ۶ کیلومتر از این خط انتقال توسط شرکت آب و فاضلاب در حال اجراست و مابقی نیز توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم یادآور شد: با اجرای این خط انتقال و تصفیه‌خانه امکان بهره‌مندی از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر از شهروندان به ویژه در مناطق با تراکم ساختمانی زیاد فراهم خواهد شد.

وی در ادامه انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش بخشی از مشکلات فاضلاب عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذار با اجرای ۴۰ کیلومتر خط انتقال و احداث یک باب تصفیه‌خانه، بخشی از فاضلاب پردیسان را تصفیه و برای مصارف صنعت و فضای سبز محور سلفچگان و نیزار منتقل خواهد کرد.

کد خبر 6090925

دیگر خبرها

  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • واحد‌های بخار نیروگاه طرشت وارد مدار تولید شد
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ۱۳ حلقه چاه در کرج حفر و وارد مدار بهره برداری شد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • ۴۲ درصد جمعیت شهر قم تحت پوشش شبکه فاضلاب است