Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@03:13:34 GMT

افزایش ۲۵ درصدی جریمه‌های قطع درختان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۳۲۷۴

آفتاب‌‌نیوز :

زهرا صدراعظم نوری در تشریح گزارش کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: لایحه شهردار تهران راجع به تعرفه عوارض حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها براساس ارزش شاخص اکولوژیک درختان است. در این لایحه یک ماده واحده قرار دارد که شهرداری را مکلف می‌کند از ابتدای سال ۱۴۰۰ نسبت به اخذ تعرفه جدید حفظ و گسترش در شهرها مطابق با فرمول عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ابعاد مختلف این لایحه در کمیسیون بررسی شد. در این لایحه دو موضوع عوارض مربوط به محیط بن درختان و عوارض EC که مربوط به ضریب اکولوژیک است و تغییرات کلی به ویژه در عوارض محیط پایه هم داده شده است. بر این اساس در لایحه شهرداری به ارزش اکولوژیک درختان توجه می‌شود و درختی که دارای محیط بن قابل توجهی است ارزش اکولوژیک بسیار بالایی نسبت به درختی با محیط بن کمتر دارد و در نتیجه از نظر عوارض متفاوت است.

وی تاکید کرد: براین اساس یک عوارض مربوط به محیط بن درختان است که در گذشته به صورت سانت به سانت بوده است، به جای آن مقاطع را ۱۰-۱۰ قرار دادیم و فرض را از ۲۱ سانت تا ۳۰ سانت، ۳۱ سانت تا ۴۰ سانت و الی آخر قراردادیم و از ۱۰۰ به بعد محیط بن را ۲۰ سانت به ۲۰ سانت افزایش دادیم. از محیط بن ۲۰۰ تا ۲۵۰ هم یک عوارض جداگانه برای آن منظور کردیم. از ۲۵۰ به بالا نیز ارزش درختان یک میزان است و عوارض دیگری محاسبه کردیم.

نوری تاکید کرد: همچنین عدد را از ۶۸۰ هزار ریال پایه، ۵۰۰ هزار ریال در نظر گرفتیم و مقداری آن را کاهش دادیم و محیط بن ۲۵۰ عدد ما یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال شده است که در گذشته این رقم ۸۸۰ میلیون ریال بود. در واقع با این اقدام میانگین اعداد محیط بن را تعدیل کردیم؛ در نقاطی کاهش و در نقاطی افزایش پیدا کرد اما در مجموع می‌توان گفت رقم ۲۵ درصد افزایش عوارض قطع محیط بن درختان در نظر گرفته شده است. این ضریب را به ۰/۶ تا ۱/۳ تبدیل کردیم. چرا که تغییر در وضعیت ضریب محیط بن باید در ضریب اکولوژیک نیز در نظر گرفته شود تا ضرب این دو یک عدد متعادلی را ارئه دهد.

 اعضای شورای شهر تهران در نهایت افزایش ۲۵ درصدی میانگین عوارض قطع محیط بن درختان در سال آینده را به تصویب رساندند.

همچنین نوری در تشریح اصلاح مصوبه تأمین منابع مالی پایدار سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و راهکارهای ارتقاء کمی و کیفی تجهیزات و آموزش شهروندان شهر تهران گفت: سازمان آتش‌نشانی در این سال‌ها از محل این عوارض توانسته است به خوبی تجهیزات خود را به روزرسانی کرده و کیفیت ببخشد و سایر نیازهای خود را که جنبه سرمایه‌ای دارد را از این محل تامین کند.

وی با اشاره به اینکه عوارض فوق درآمدهای پایدار سازمان آتش‌نشانی را تامین می‌کند، گفت: در گذشته عوارضی که اخذ می‌شد تحت عنوان عوارض ایمنی ساختمان برای ساختمان‌های بالای ۹ طبقه ۳درصد و برای زیر ۹ طبقه، ۲درصد بود که در اصلاحیه لایحه این عوارض مشخص‌تر شده است. براساس پیشنهاد شهرداری ساختمان‌های یک تا ۳طبقه با ضریب یک،ساختمان‌های ۴ و ۵ طبقه با ضریب ۲ و ساختمان‌های مسکونی ۶ تا۸ طبقه با ضریب ۳ و بالای ۹ طبقه با ضریب ۵ ،ساختمان‌های غیر مسکونی از یک تا ۵ طبقه با ضریب ۳، ۶ تا ۸ طبقه با ضریب ۴ و ۹ طبقه به بالا با ضریب ۶ محاسبه می‌شوند. این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و به تایید کمیسیون‌های مشترک رسید.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران تاکید کرد: در ماده ۲ نیز پیشنهاد یک دهم پی مطرح شده بود که عدد بالایی می‌شود و در کمیسیون‌ها مشترک به عدد یک ۲۵۰ کاهش پیدا کرد. این ضریب مورد موافقت شهرداری نیز قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قطع درختان شورای شهر طبقه با ضریب شهر تهران ۹ طبقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور

طبق اعلام یکی از مدیران آزادراه‌های کشور و براساس جدید‌ترین جداول ارائه شده پرداخت عوارض در سکو‌های پرداخت اینترنتی آزادراه‌ها با افزایش ۳۰ درصدی روبرو شده است.

به گزارش انتخاب؛ طبق قانون هرساله با توجه افزایش هزینه‌های نگهداشت آزاد راه‌ها و با توجه به آنکه باید بازگشت سرمایه‌های پیمانکاران انجام شود هرساله با دستور وزیر راه وشهرسازی و طبق تصویب آن در شورای عالی نرخ عوارض آزاد راه‌های کشور افزایش می‌یابد که پیش از این خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل ونقل کشور گفته بود در صورت افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها به طور قطع سطح کیفیت سرویس بهتر خواهد شد؛ همچنین تعدادی از سازمان‌های بازرسی هم پیگیر الکترونیکی شدن عوارضی‌ها بودند به همین دلیل ابلاغ کردیم که تمام آزادراه‌ها باید عوارضی الکترونیکی داشته باشند، در غیر این صورت با آن‌ها برخورد و پیگیری حقوقی انجام می‌دهیم.

خادمی با بیان اینکه بسیاری از پیمانکاران به دلیل عدم بازگشت سرمایه انگیزه‌ای برای ورود و سرمایه گذاری در پروژه‌های جدید را ندارند چراکه با افزایش نرخ جدید آزادراه‌ها موافقت نشده بود گفت: بسیاری از آزاد راه‌ها پس از ساخت نیاز به نگهداری دارند که هزینه‌های نگهداری از آن‌ها باید از طریق عوارض بازگردد.

براساس این گزارش روز گذشته یکی از مدیران آزاد راه از افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض خبر داد و گفت: این افزایش آزادراه‌ها بنا بر قانون و بندی که در آیین نامه وجود داشت انجام شده است.

وی افزود: طبق این آیین نامه سالانه باید افزایش نرخ عوارض به داشته باشیم که طبق روال هر سال این کار انجام شده است.

گفتنی است: یکی از اقدامات و دلایل اصلی برای افزایش کیفیت آزاد راه‌ها افزایش نرخ عوارض آزاد راه‌ها است که خود نقش اصلی در نگهداشت آزاد راه‌ها دارد.

یکی از دلایلی که آزاد راه‌های ما کیفیت مناسب ندارد به علت آن است عوارض آن کم است چراکه شرکت آزاد راه‌ها و سرمایه گذار اعلام می‌کند که سقف پانزده درصد از عوارض برای نگه داری از آزاد راه‌ها انجام میشود و زمانی که بازگشت سرمایه‌ای برای پیمانکاران و سرمایه گذاران آزاد راه وجود نداشته باشد امکان حضور آن‌ها در پروژه‌ها وجود ندارد.

مبالغ به ریال است:

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌ های کشور
  • نرخ جدید عوارض آزادراه‌های کشور
  • حفظ چنار ۸۰ ساله در پروژه احداث سرای محله باغ فردوس | ببینید چطور گوهر سبز در دل ساختمان ۵ طبقه زنده ماند
  • افزایش ۳۰درصدی نرخ عوارض آزادراه‌ها
  • افزایش ۳۰ درصدی نرخ عوارض آزادراه‌های کشور | نرخ جدید عوارض آزادراه ها را ببینید
  • خطر ۷ نوع آفت در کمین درختان تهران | نحوه مبارزه شهرداری با این خطرات
  • بخشی از عوارض آزادراه تهران-شمال به محیط زیست اختصاص یابد
  • لایحه بودجه و برنامه در دستورکار مجلس/اسامی غایبان جلسه
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان