Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:11:11 GMT

ضرورت توجه به صنعت پرسود پرورش اسب در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۳۳۹۲

ضرورت توجه به صنعت پرسود پرورش اسب در مشهد

به گزارش خبرگزار فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مشهد، حجت ایمانی مقدم ابراز کرد: صنعت اسب در دنیا همیشه یکی از صنایع پول ساز با گردش مالی بالا بوده است چون از یک سو افراد بسیاری به نگهداری و پرورش اسب علاقه‌مند هستند و در آن سرمایه‌گذاری می کنند و به تدریج آن را به سمت اهداف اقتصادی هدایت کرده و برای آن با تبلیغات و رسانه‌های جمعی بازار‌ و جذابیت سرمایه گذاری ایجاد کرده‌اند که ‌این بازار به سرعت به سمت حرفه‌ای شدن پیش می‌رود و از سوی دیگر دولت‌ها همیشه در حال گسترش فعالیت‌های مرتبط با اسب از دو منظر سرگرمی‌ و اشتغالزایی بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد با اشاره به این نکته که پرورش اسب می تواند به عنوان یک صنعت تعریف و به‌کارگیری شود، ادامه داد: صنعتی پرسود و پردرآمد که در بسیاری از نقاط جهان اهمیت فراوانی دارد و ایران نیز اسب هایی با پتانسیل جهانی و مشهور دارد.

وی تصریح کرد: اسب های اصیل و گران قیمت ایرانی اکنون بیشتر از هر زمان دیگری در مشهد پرورش می یابند و در حال حاضر با توسعه و پرورش آن می‌توان مانع خروج ارز از کشور شود.

ایمانی مقدم گفت: مشهد پتانسیل خوبی برای پرورش و نگهداری اسب دارد و به خوبی می توان این حرفه را در منطقه توسعه داد.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد بیان کرد: در چند سال اخیر علاقه مندان و دوست‏داران پرورش اسب در مشهد رو به فزونی است به طوری که روزانه شاهد جولان اسب های اصیل ایرانی در شهرستان هستیم که از استان‏ های اطراف توسط علاقه مندان به منطقه وارد می شوند که امید می‏ رود با بومی سازی صنعت پرورش، نگهداری و سوارکاری مصداقی از تحقق اقتصاد مقاومتی در مشهد باشیم.

وی اظهار کرد: از زمانی که تمامی امور مربوط به پرورش اسب به جهاد کشاورزی واگذار شده، سیاست ‏های خوبی اعمال شده که گام نخست شناسایی و تعیین هویت اسب است.

ایمانی مقدم افزود: هر نوع نژاد اسبی با به‌کارگیری تمهیداتی شناسنامه دار می‏ شود تا جمعیت اسب کشور و مالکان این صنعت بعد از سال‏ ها برای متولیان و دستگاه حاکمیتی مشخص شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دام جهاد کشاورزی مشهد اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان مشهد دارای ۱۳ مرکز پرورش اسب و سوارکاری است که تعداد هشت مرکز آن مربوط به  پرورش نژادهای   عمدتا ترکمن و دورگ است.

وی با بیان اینکه تعداد اسب های این مراکز بالغ بر ۳۵۰ راس است، خاطرنشان کرد: علاوه بر قابلیت های فوق در توسعه و پرورش اسب تعدادی از این نژادهای اسب حائز رتبه های قهرمانی در مسابقات کورس و پرش است.

ایمانی مقدم در ادامه بیان کرد: علاوه بر این تعداد بالغ بر ۵۰۰ راس اسب در روستاها با کارایی جابه جایی و حمل ادوات به صورت سنتی بهره برداری می شود.

انتهای پیام/ 70071

منبع: فارس

کلیدواژه: مشهد صنعت پرورش اسب جهادکشاورزی مشهد جهاد کشاورزی مشهد ایمانی مقدم پرورش اسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،طی حکمی از سوی محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، بابک مومنی به عنوان رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران منصوب شد. 

در حکم وزیر جهاد کشاورزی آمده است: "با توجه به سوابق و تجارب جنابعالی، به موجب این حکم به سمت رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران منصوب می شوید.

امید است با استعانت از خداوند متعال و همکاری نیروهای متخصص و متعهد آن سازمان و اعمال نظارت مستمر بر اجرای سیاست ها و برنامه های وزارت در استان، در نیل به اهداف بخش کشاورزی گام های موثر بردارید.

توفیق شما را از درگاه خداوند منان خواهانم."

دیگر خبرها

  • نصب تله‌های فرمونی جهت پایش آفات در شهرستان بن
  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • انتصاب رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • خودکفایی، اشتغال و معیشت با استفاده از پساب‌های کشاورزی