Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@08:25:46 GMT

کشف ۴ بمب عمل نکرده جنگ جهانی در آلمان

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۳۴۳۴

کشف ۴ بمب عمل نکرده جنگ جهانی در آلمان

درحالیکه دولت آلمان بر شدت اقدامات محدود کننده کرونا افزوده، یافت شدن چهار بمب عمل نکرده از جنگ جهانی دوم موجب خروج هزاران آلمانی ساکن شهر «گوتیگن» از منازل شد.

به گزارش مشرق؛ در حالیکه آلمان اقدامات سخت محدودکننده‌ای برای مهار کرونا در نظر گرفته، تلاش برای خنثی سازی بمبهای باقی مانده از جنگ جهانی دوم  در شهر «گوتیگن» در مرکز آلمان موجب تعلیق اقدامات محدود کننده و خروج هزاران شهروند آلمانی از منازلشان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه «فرانتیر پست» بیش از هشت هزار نفر  روز شنبه در شهر گوتینگن با کمک پلیس، آتش‌نشانان و ارتش از منازل خود خارج شدند. این حادثه به دنبال یافت شدن چهار بمب عمل نکرده از جنگ جهانی دوم در یک ساختمان در حال ساخت و ساز در این شهر رخ داد و مقامات آلمانی تصمیم گرفتند با وجود کرونا مردم را از خانه‌ها خارج سازند.

مقامات شهری وزن این بمب‌ها را ۵۰۰ کیلوگرم و یکی از آنها را ساخت آمریکا اعلام کردند. نیروهای ویژه خنثی‌سازی بمب از شنبه شب مبادرت به عملیات ویژه در این زمینه کردند و این عملیات دشوار توأم با خطرات جانی تا صبح یکشنبه طول کشید.

اکتشاف چنین بمب‌هایی در سرتاسر کشور آلمان به امری عادی تبدیل شده است، از جمله بمبی که در ماه اکتبر امسال نزدیک مرز آلمان و لهستان کشف شد. در سال ۲۰۱۸ نیز بمبی یک تنی بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم برلین را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد. همچنین بمب‌های دیگری در سال‌های ۲۰۱۷، ۲۰۱۶، ۲۰۱۵، ۲۰۱۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۰ در شهرهای مختلف آلمان کشف شد که در برخی موارد چند نفر به دلیل تلاش برای خنثی‌سازی آنها کشته شدند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا شهید سلیمانی لهستان امریکا برلین دولت آلمان جنگ جهانی دوم آمریکا بمب جنگ جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتش‌سوزی در پایتخت آلمان/ دود سمی آسمان برلین را فرا گرفته است

دیگر خبرها

  • ببینید | فیلمی با بازدید میلیونی؛ کورس دلهره‌آور در اتوبان‌های آلمان!
  • آتش‌ سوزی در کارخانه صنایع نظامی در برلین آلمان
  • خنثی‌سازی فتنه مدعیان دروغین مهدویت توسط امام صادق (ع)
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • روستای فهرج در مسیر جهانی شدن قرار گرفت
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • اقامتگاه مدیرعامل کارخانه مشهور اسلحه‌سازی آلمان به آتش کشیده شد!
  • کارگران در خنثی‌سازی تحریم‌ها مشارکت داشته‌اند