Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نشست خبری فیلم رمانتیسم عماد و طوبا از نشست های حاشیه ای سی و نهمین جشنواره فیلم فجر امروز با حضور کاوه صباغ‌زاده (کارگردان)، مهدی صباغ‌زاده (تهیه‌کننده)، الناز حبیبی (بازیگر)، شهرام نجاریان (مدیر فیلمبرداری)، محسن دارسنج (طراح چهره‌پردازی)، پگاه احمدی (تدوین‌گر )، آرام موسوی (طراح لباس) و محمدرضا میرزا محمدی (طراح صحنه) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در ابتدای نشست کاوه صباغ‌زاده با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان درباره فیلم دوم خود، گفت: این فیلم نسبت به فیلم قبلی‌ام ایتالیا ایتالیا به این دلیل که همه زندگی عماد و طوبا در کل عمرشان را روایت می‌کرد، کار سخت‌تری بود و این موضوع کار را پیچیده می‌کرد.

وی افزود: برای تولید کار هم درگیر ویروس کرونا شدیم و همه این موارد دست به دست هم داد که رمانتیسم عماد و طوبی فیلم پیچیده‌ای باشد.

پس از آن مهدی صباغ‌زاده تهیه‌کننده این فیلم در پاسخ به این سئوال که آیا فکر می‌کنید این فیلم گیشه‌پسند خواهد بود و پرفروش گفت: من فکر می‌کنم بله، تا به این‌جا مخاطب با فیلم ارتباط برقرار کرده و حال همه با آن خوب بود و همه با حال خوب از سینما خارج شدند و این موضوع مهم‌ترین اصل است. 
او تأکید کرد: این اثر درباره تحکیم بنیاد خانواده است و امیدوارم مورد استقبال مردم قرار بگیرد.
پس از صحبت های فیلمبردار این فیلم، پگاه احمدی تدوینگر توضیح داد: این فیلم ژانر تازه‌ای در سینمای ما است و به دلیل حجم بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه تدوین سختی داشت. من سعی کردم در راستای فیلمنامه و افکار کارگردان پیش بروم.
در ادامه صباغ‌زاده در پاسخ به این پرسش که نظری درباره حذف بخش نگاه نو جشنواره دارد گفت: اولین فیلم من در سالی بود که بخش نگاه‌نو نبود و همه در یک سطح داوری می‌شدند. به نظر من حذف بخش نگاه‌نو اتفاق خوبی است و با این روند فیلم‌ها به خوبی قضاوت می‌شود.
پس از توضیح درباره جلوه‌های بصری فیلم، کاوه صباغ‌زاده با تاکید براینکه فیلم من بیشتر در فضای شاد است تا رمانتیک، افزود: برای فیلم بعدی‌ام، نمی‌خواهم خودم را تکرار کنم و درامی رئال و عاشقانه خواهم ساخت.
مهدی صباغ‌زاده گفت: این فیلم مخارج سنگین و فیلمنامه پیچیدگی‌های زیادی داشت و فیلمبرداری آن سه ماه زمان برد. اما در نهایت می‌توانم بگویم که از نتیجه کار راضی هستم و این اعتقاد ربطی به رابطه پدر و پسری ما ندارد.
صباغ‌زاده ابراز امیدواری کرد مردم در سلامت به تماشای فیلم‌ها بنشینند چون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اتفاق خاصی نخواهد افتاد. 

پس از آن الناز حبیبی با اشاره به اینکه گزینه های زیادی برای ایفای نقش وی وجود داشته است، گفت: جلسات و نشست های زیادی داشتیم که ببینیم چگونه می شود چنین فیلمی را درآورد. بسیار کار سختی بود.

وی در ادامه با آرزوی سلامتی برای علی انصاریان افزود: جای علی انصاریان امروز بسیار خالی است.

کاوه صباغ زاده در ادامه و در پاسخ به کیفیت خروجی فیلم بیان کرد: این بهترین کاری است که از دست گروه برمی‌آمد و بهتر از این ممکن نبود یا دست کم از دست ما برنمی آمد.

وی در پاسخ نسبت به صحنه های فانتزی فیلم گفت : زندگی پر از تضاد است و هیچ فیلم فانتزی ای نمی‌ شود ساخت جز این که تضاد رئال و واقعیت باشد. 

شهرام نجاریان فیلمبردار هم بیان کرد: به رغم تمام سختی ها این کار برایم ارزش داشت و جسارت در این کار برجسته است نگاه جسورانه ای که امروز وجود دارد و برای من فیلم‌بردار فرصتی است برای سینمایی که جای آن خالی است. فرصتی است که زندگی ساده آدم ها را ببینیم چیزی که بخشی از آن دست کم با زندگی همه ما نزدیک است.

مهدی صباغ‌زاده در انتها افزود: تشکر از عوامل که همه چیز به جای خودش بود به خصوص تدوین که چیزی زیاد و کم نداشت، نسل جدید خبرنگاران، بازیگران، نویسندگان نوبتشان است که سینما را به مسیری متنوع و فضایی تازه تر ببرند و آن را از فضای غمگین قبلی خارج کنند.

کاوه صباغ‌زاده نیز گفت: تمام فیلم های امروز سینمای ما شبیه هم شده است و انگار کسی اهل ریسک کردن نیست، چه بازیگر چه فیلمساز و این نکته متفاوت این فیلم بود. بازیگران انقدر خودشان را بازی می‌کنند که از نقش جدید می‌ترسند اما بازیگران ما پذیرفتند که ریسک کنند و نترسند. ساختن فیلم متفاوت بسیار سخت است. همراه کردن بازیگران با چنین فیلم هایی بسیار سخت است.

الناز حبیبی در انتهای این جلسه خاطر نشان کرد: در این دنیای مدرن که تمام زندگی به سمت مدرنیته رفته و همه زندگی ما را تحت‌الشعاع قرار داده است رمانتیسم عماد و طوبا رویا و رویاپردازی را به تماشاچی هدیه می‌دهد. 

برچسب‌ها سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما تولید فیلم پروندهٔ خبری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما تولید فیلم سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری سینما تولید فیلم اخبار کنکور مهدی صباغ زاده کاوه صباغ زاده فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران

در شرایطی که گیشه سینماها تحت تاثیر اکران دو فیلم کمدی «تمساح خونی» و «سال گربه» قرار دارد، فروش 11میلیاردی «مست عشق» در دو روز اول اکران نوید یک رقیب جدید برای کمدی‌های در حال اکران را می‌دهد.

به گزارش فارس؛ مست عشق ساخته حسن فتحی با حضور پارسا پیروزفر  و شهاب حسینی اتفاق بی سابقه‌ای را در گیشه رقم زد و موفق شد طی دو روز اول اکران با جذب بیش از 160 هزار مخاطب فروشی بالغ بر 11 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که برای یک فیلم غیرکمدی موفقیتی بزرگ محسوب می‌شود.

پس از سال ها این اولین باری است که یک فیلم غیرکمدی موفق به شکستن این رکورد می‌شود، به گونه‌ای که «مست عشق» تنها در دو روز اول اکران توانست خود را به رتبه چهارم فروش کلی سینمای ایران در سال جدید برساند و بالاتر از فیلم‌هایی نظیر آسمان غرب، آپاراتچی،پرویز خان،نوروز و ایلیا در جستجوی قهرمان قرار گیرد.
 
شهاب حسینی در نقش (شمس تبریزی)، پارسا پیروزفر در نقش (مولانا)، حسام منظور در نقش حسام ‌الدین چلبی (همنشین و شاگرد مولانا)، هانده ارچل در نقش (کیمیاخاتون)، بنسو سورال در نقش (مریم)،  بوراک توزکوپاران در نقش سلطان ولد (فرزند بزرگ مولانا)، هالیت ارگنچ ( پدر مولانا) و بوران کوزوم در نقش علاءالدین (پسر مولانا)  در «مست عشق» بازی کرده اند.

این فیلم برشی از زندگی مولانا و شمس تبریزی در سال‌های ۶۴۰ تا ۶۴۵ هجری قمری می‌باشد که رابطه مولانا با شمس تبریزی، عشقی که مولانا به او داشت، تأثیر فراوان شمس بر زندگی و اشعار مولانا، و عشق او به خدا و عرفان او را به تصویر می‌کشد. 

در جدول فروش سینمای ایران در حال حاضر تمساح خونی به کارگردانی جواد عزتی با بیش از 119 میلیارد تومان فروش در آستانه 2 میلیونی شدن تماشاگران خود است و پس از این فیلم درام اجتماعی «بی‌بدن» با بیش از 30 میلیارد فروش و کمدی «سال گربه» با 25 میلیارد و 500 میلیون تومان فروش در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چند عکس دیده نشده از هنرمندی که «مست عشق» را روی پرده ندید «مست عشق» نیامده رکورد فروش روز اول سینمای ایران را شکست فیلم سینمایی «مست عشق» با بیش از ۵۰ هزار مخاطب و ۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون تومان فروش در اولین روز

دیگر خبرها

  • کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند (فیلم)
  • پیش بازی تاتنهام - آرسنال؛ یکی به فکر ویرانی، دیگری به فکر ساختن
  • (ویدئو) فیلمی متفاوت از اف۱۴ تامکت
  • فیلمی متفاوت از اف۱۴ تامکت
  • (ویدیو) کودکان سینمای ایران که امروز بازیگران معروفی هستند
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • ببینید | تصاویری پوشش متفاوت زنان افغانستان در سال ۱۹۶۵
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • عزم جدی دولت برای ساختن ایلام قوی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد