Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این تورنمنت با دیدار قهرمان سال ۲۰۲۰ لیگ قهرمانان آسیا یعنی اولسان هیوندای کره جنوبی برابر قهرمان کونکاکاف یعنی تایگرز مکزیک آغاز خواهد شد.

در ادامه نیز الاهلی مصر قهرمان لیگ قهرمانان کنفدراسیون فوتبال آفریقای جنوبی به مصاف الدحیل قطر می‌رود.

بایرن مونیخ یکی از چهار تیمی است که در جام باشگاه‌های جهان رکورد ۱۰۰درصد پیروزی را ثبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینترناسیونال، میلان و سائوپائولو سه تیم دیگر با چنین آماری هستند.

۷۹ثانیه تمام زمانی بود که محمد احمد بازیکن تیم العین برای ثبت سریع‌ترین گل تاریخ جام جهانی باشگاه‌ها برابر اسپرانس در سال ۲۰۱۸ در امارات نیاز داشت. این گل با بهبود ۳۲ ثانیه، رکورد گل «دیگو تاردلی» را که در دیدار اتلیتکو مینیرو برابر گوانگژو اورگراند در سال ۲۰۱۳ به ثمر رساند، شکست.

۴۴ سال و ۱۰ ماه سن «اسکار پرز» گلر تیم پاچوکا در دیدار این تیم برابر گرمیو در نیمه نهایی سال ۲۰۱۷ بود؛ او با این رکورد به مسن‌ترین بازیکن حاضر در این تورنمنت در بیش از پنج سال اخیر بدل شد. پس از او «میتسو اوگاساوار» «میگوئل کالرو»، «آنته کویچ» و «پائولو مالدینی» با ۳۹ سال سن قرار دارند.

۱۷ سال و سه ماه سنی بود که در آن «الکساندرو پاتو» رکورد «پله» را شکست؛ اسطوره برزیل در سال ۱۹۵۸ در دیدار تیمش برابر ولز در سوئد به جوان تین گلزن تاریخ این تورنمنت در بخش مردان بدل شد. پاتو زمانی که در سال ۲۰۰۶ نامش در فهرست تیم اینترناسیونال برزیل برای حضور در تورنمنت ژاپن قرار گرفت، هرگز بازی رسمی و حرفه‌ای را در کارنامه نداشت اما سه روز بعد یک دقیقه بعد از آغاز نخستین حضور رسمی خود موفق به گلزنی شد. «خاویر زانتی» که در آن سال ۳۷ سال داشت، مسن‌ترین گلزن این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

۱۴ سال طولانی‌ترین اختلاف بین حضورهای متوالی یک باشگاه در این تورنمنت است. رئال مادرید ابتدا در سال ۲۰۰۰ در برزیل به این رقابت‌ها راه یافت و سپس آخرین بار در سال ۲۰۱۴ در مراکش این تورنمنت را تجربه کرد. این در حالی است که لیورپول سال گذشته به این رکورد رسید و پس از شکست در فینال سال ۲۰۰۵، این بار بعد از ۱۴ سال کامبک زد.

۸ گل عددی است که دیدار تیم‌های گامبا اوزاکا و منچستریونایتد را در سال ۲۰۰۸ در ژاپن، به پرگل‌ترین بازی تاریخ جام جهانی باشگاه‌ها بدل کرد. در دو فینال رکورد ۶ گل زده نیز ثبت شد؛ آ.ث میلان ۴ – بوکاجونیورز ۲ در سال ۲۰۰۷ و  رئال مادرید ۴ – کاشیما آنتلرز ۲ در سال ۲۰۱۶. در این تورنمنت هرگز دیداری با اختلاف بیش از ۴ گل به ثبت نرسیده است.

تونی کروس پنج بار در فینال جام جهانی باشگاه‌ها حضور داشته و در هر پنج مورد برنده از زمین خارج شده است. او در سال ۲۰۱۳ به همراه بایرن مونیخ قهرمان شد و سپس در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ با پیراهن رئال فاتح این تورنمنت شد.

۷ گل، شمار گل‌هایی است که «کریستیانو رونالدو» را به برترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها بدل کرده است. او در سال ۲۰۰۸ برای منچستریونایتد یک بار، در سال ۲۰۱۶ چهار بار برای رئال و سال ۲۰۱۷ نیز با لباس کهکشانی‌ها دو بار دیگر موفق به گلزنی در این تورنمنت شد. «گرت بیل» با ۶ گل در رتبه دوم جای دارد و «سزار دلگادو»، «لیونل مسی» و «لوئیس سوارز» هر کدام پنج گل به ثمر رسانده‌اند. تمامی گل‌های سوارز در سال ۲۰۱۵ در ژاپن به دست آمد.

۵ فینال مابین تیمی از اروپا و آمریکای جنوبی نبوده است. در اولین فینال کورینتیانس برابر واسکو دو گاما دیگر تیم برزیلی قرار گرفت، کونگولیس، راجا کازابلانکا، کاشیما آنتلرز و العین به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۳، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ برابر حریفانی از قاره کهن قرار گرفتند.

۴.۱ نرخ گل به ازای هر بازی در تورنمنت پرگل سال ۲۰۱۸ در امارات بود(در جریان هشت بازی در مجموع ۳۳ گل زده شد)؛ این رقم رکورد قبلی را (۳.۵) که به طور مشترک در سال ۲۰۱۳ مراکش و ۲۰۱۶ ژاپن به ثبت رسیده بود، شکست. تورنمنت سال ۲۰۱۹ از حیث بیشترین متوسط گل با ۳.۷۵ گل به ازای هر بازی دومین متوسط گلزنی بالا را از آن خود کرده است. (۳۰ گل در هشت بازی)

۴ بازیکن در جام جهانی باشگاه‌ها هت‌تریک کرده‌اند: سوارز برابر گوانگژو در نیمه نهایی سال ۲۰۱۵؛ رونالدو برابر کاشیما در فینال سال ۲۰۱۶، بیل برابر کاشیما در نیمه نهایی ۲۰۱۸ و حمدو الهونی بازیکن اسپرانس تونس برابر السد در فینال سال گذشته.

برچسب‌ها رئال مادرید پائولو مالدینی ژاپن گرت بیل مادرید آمریکای جنوبی گوانگژو اورگراند العین قطر لیگ قهرمانان آسیا لوئیس سوارز لیونل مسی کریستیانو رونالدو فیفا پله بوکا جونیورز مصر بایرن مونیخ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رئال مادرید پائولو مالدینی ژاپن رئال مادرید پائولو مالدینی ژاپن گرت بیل مادرید آمریکای جنوبی گوانگژو اورگراند العین قطر لیگ قهرمانان آسیا لوئیس سوارز لیونل مسی کریستیانو رونالدو فیفا پله بوکا جونیورز مصر بایرن مونیخ اخبار کنکور جام جهانی باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود دورتموند به فینال در شب بی‌مهری تیرهای دروازه با PSG

شاگردان ادین ترزیچ با حذف قهرمان لوشامپیونه دست به کار بزرگی زدند و به عنوان اولین تیم راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دور برگشت بازی‌های مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، شب گذشته (سه‌شنبه) از ساعت 22:30 در ورزشگاه پارک دو پرنس با نبرد تیم‌های پاری‌سن‌ژرمن و بوروسیا دورتموند آغاز شد که این بازی با برتری یک صفر دورتموند خاتمه یافت تا نماینده آلمان برخلاف پیش‌بینی خیلی‌ها اولین فینالیست رقابت‌ها در فصل 24-2023 لقب بگیرد.

دورتموند با توجه به برتری یک بر صفرش در بازی رفت، تنها با یک تساوی هم صعود می‌کرد، اما برخلاف جریان بازی و در شبی که تیر‌های افقی و عمودی بارها ناجی دروازه این تیم مقابل حملات پاری‌سن‌ژرمن شدند، میهمان آلمانی با تک گل دقیقه 50  مدافع پیش‌تاخته‌اش متس هوملس حریف را شکست داد و در مجموع با برتری 2 بر یک راهی فینال شد.

زنبورها که گلزن‌شان بهترین بازیکن میدان هم لقب گرفت، حالا باید منتظر بمانند تا حریف‌شان از میان رئال مادرید و بایرن مونیخ مشخص شود تا در فینال رقابت‌ها که 12 خرداد در ورزشگاه ومبلی برگزار می‌شود به مصاف آن بروند.

اورساتو داور بازی پاری‌سن‌ژرمن - دورتموند شد

 

در سمت مقابل اما پاریسی‌ها در شرایطی از صعود به فینال باز ماندند که شاید این آخرین شانس‌شان برای فتح اروپا به همراه کیلیان امباپه بود، بازیکنی که گفته می‌شود در پایان فصل از این تیم جدا و به رئال مادرید ملحق خواهد شد.

زردپوشان وستفالن در حالی به فینال راه یافتند که 11 سال پیش هم با یک شگفتی‌سازی بزرگ همچون حذف رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی راهی مسابقه پایانی شدند، فینالی که اتفاقاً‌ در ورزشگاه ومبلی لندن برگزار شد و البته آن را به بایرن مونیخ باختند. به این ترتیب در صورت صعود بایرن مونیخ فینال تمام آلمانی لیگ قهرمانان ومبلی بعد از 13 سال دوباره تکرار خواهد شد.

مصاف تیم‌های بایرن مونیخ و رئال مادرید که جدال رفت‌شان در آلمان 2-2 مساوی شد، امشب از ساعت 22:30 در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو شهر مادرید برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تفسیر بایرن از دیدار با رئال: دوئل آلمانی‌ها! (عکس)‏
  • آمار امیدوارکننده برای بایرن مونیخ: توماس توخل در مادرید بدون باخت است
  • آمار درخشان توخل: او به رئال نمی‌بازد!
  • می‌گفتید بازیکن خوبی نیستم، حالا ساکت شوید!
  • می‌گفتید من بازیکن بدی هستم؛‌حالا خفه شید
  • می‌گفتید بازیکن خوبی نیستم، حالا خفه شوید!
  • صعود دورتموند به فینال در شب بی‌مهری تیرهای دروازه با PSG
  • فینال تمام آلمانی در چمپیونزلیگ رؤیایی خواهد بود
  • توخل: شانس برد رئال حداکثر 51 درصد است
  • رسمی: داور فینال جام جهانی برای بازی رئال-بایرن