Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-27@18:06:15 GMT

«مایک پنس» بدون ترامپ چه خواهد کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۳۸۹۲

«مایک پنس» بدون ترامپ چه خواهد کرد؟

خبر‌گزاری فارس: منابعی آگاه خبر داده‌اند که «مایک پنس»، معاون «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا قصد دارد یک گروه سیاسی با تمرکز بر امور سیاسی تشکیل دهد و آینده سیاسی خود را بدون ترامپ رقم بزند.

وبگاه شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از این منابع آگاه نوشته پنس در حال برنامه‌ریزی برای تشکیل این کمیته سیاسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع آگاه همچنین خبر داده‌اند که مایک پنس برنامه خود برای این منظور را در هفته‌های آینده اعلام خواهد کرد.

پنس در دولت پیشین آمریکا، روابطش با دونالد ترامپ به تیرگی گروید و حتی به تنهایی در مراسم تحلیف «جو بایدن»‌، رئیس‌جمهور جدید آمریکا شرکت کرد.

وی بعد از مراسم تحلیف بایدن واشنگتن را ترک و قبل از سکونت دوباره در ایالت ایندیانا به همراه همسر خود به تعطیلات رفت.

پیش از بر‌گزاری جلسه کنگره برای تأیید آرای الکترال انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در تاریخ ششم ژانویه ۲۰۲۱ بر‌گزار شد، ترامپ که تمام تلاش‌هایش برای تغییر نتایج انتخابات به بن بست ختم شده بود، بار‌ها با انتشار پیام‌های توئیتری از معاون خود خواست که نتایج انتخابات در ایالت‌ها را رد کند.

ترامپ همچنین در روز بر‌گزاری این جلسه و ساعاتی پیش از آن، به تحریک هواداران خود برای حمله به ساختمان کنگره، متهم شد.

کنگره آمریکا روز ششم ژانویه (هفدهم دی) در حال شمارش آراء مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند و خود نیز در میان آن‌ها به سخنرانی پرداخت.

به دنبال این حادثه چند قانونگذار آمریکایی خواستار استیضاح ترامپ در مجلس سنا شدند.

هفته آینده جلسات حقوقی و چند روز پس از آن جلسه استیضاح ترامپ آغاز می‌شود. این در حالی است که بامداد امروز (یکشنبه) منابع آگاه خبر دادند که پنج تن از وکلای پرونده استیضاح ترامپ کناره‌گیری کردند.

طبق توافق رهبران جمهوری‌خواه و دموکرات سنا، جلسه استیضاح ترامپ در روز هشتم فوریه (20 بهمن ماه دوشنبه) برگزار خواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مایک پنس آمریکا استیضاح ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • وزیر ارشاد: اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • اگر ساخت و ساز حریم تئاتر شهر خوابید به من خبر دهید!
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • دانشجویان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را «هو» کردند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟