Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشجویان بین‌المللی در طول شیوع بیماری کرونا مشکلات گوناگونی از جمله انزوا و تبعیض را در استرالیا را تجربه می‌کنند. بر اساس یک گزارش جدید، هزاران دانشجوی بین‌المللی و مهاجر موقت استرالیا در حالی که انزوا را تجربه می‌کنند در انتظار روشن شدن وضعیت تحصیلی و اقامتشان در این کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از هر پنج نفر، سه نفر اظهار داشتند که استرالیا را کم‌تر به عنوان محلی برای تحصیل و مهاجرت براساس وضعیت و تجربه خود طی بیماری همه گیر کرونا توصیه می‌کنند.

یک نظرسنجی سراسری از ۶۱۰۵ دانشجوی بین المللی و سایر مهاجران موقت که در ماه جولای انجام شد، نشان داد که ۷۰ درصد از این افراد در طول همه گیری، تمام یا بخش قابل توجهی از کار خود را از دست داده اند، این در حالی است که هزاران نفر دیگر نتوانسته اند هزینه غذا و اجاره را پرداخت کنند.

بحران فراروی دانشجویان و مهاجران بین‌المللی استرالیا

این گزارش همچنین نشان داد، ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان نظرسنجی معتقدند که بحران مالی آن‌ها تا پایان سال جدی‌تر خواهد شد. از هر سه دانشجوی بین المللی یک نفر گفت که پیش بینی می‌کند بودجه‌اش تا ماه اکتبر به پایان برسد. هزاران نفر همچنین از تصمیم دولت برای حذف پشتیبانی از مهاجران و دانشجویان بین‌المللی ابزار نگرانی کرده‌اند.

صد‌ها نفر گلایه‌مندی خود را به نخست وزیر انتقال دادند، زیرا کسانی که قادر به تأمین هزینه زندگی خود نیستند باید راه بازگشت به خانه را در پیش بگیرند. این افراد احساس رها شدن و بی ارزشی را ابراز داشتند؛ مثل این‌که انسان نیستند و معتقدند دولت آن‌ها را نمی‌بینند و نمی‌خواهند به مشکلات و صدای آنان گوش فرادهند.

آسیب‌های کلامی و اجتماعی علیه مهاجران

علاوه بر این، یک چهارم این افراد از سوء استفاده‌های نژادپرستانه کلامی رنج برده و اعلام کرده‌اند، افراد به دلیل ظاهر و چهره شان از آنان دوری می‌کنند. بیش از نیمی از پاسخ دهندگان چینی گزارش کرده اند که حداقل یکی از این دو مورد یا هر دو را تجربه کرده‌اند.

بیش از ۱۶۰۰ شرکت کننده هدف اصطلاحات و لحن بیگانه ستیزانه شهروندان قرار گرفتند، به طوری که انگار آلوده به ویروس کووید ۱۹ هستتند، زیرا آسیایی به نظر می‌رسند، همچنین به دلیل پوشیدن ماسک صورت مورد آزار و اذیت قرار گرفته اند.

بسیاری گزارش دادند که به دلیل ظاهر آسیایی آن‌ها در خیابان و یا حین استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی توسط عابران با توهین و برخورد فیزیکی رانده شده اند.

یک دانش‌آموز دختر ویتنامی با بیان این‌که مردم با لحنی نژادپرستانه، با او برخورد می‌کنند گفت: آن‌ها مرا هل دادند و گفتند که من دلیل شیوع کروناویروس هستم و باید بروم. همچنین یک دانش آموز چینی گفت در راه بازگشت از مدرسه به آن‌ها تخم مرغ انداختند.

به دنبال تجربه همه گیر بودن، از هر پنج دانشجو، فارغ التحصیل و تعطیلات مشغول به کار، سه نفر از دانشجویان بین المللی گفتند که اکنون احتمال کمتری دارد یا بسیار کمتر استرالیا را به عنوان مکانی برای تحصیل یا تعطیلات کاری توصیه می‌کنند.

این دیدگاه، بازار‌های مهم آموزشی مانند دانشجویان چینی و نپالی که به ترتیب ۷۶ و ۶۹ درصد از دانشجویان بین‌المللی سهم دارند را شامل می‌شود.

یک دانشجوی دانشجوی بین المللی هند گفت: من احساس می‌کنم که دولت استرالیا دارندگان ویزای موقت را نه به عنوان یک انسان بلکه فقط یک ماشین پول ساز تصور می‌کند.

وی با ابراز نگرانی از تبعیض علیه دانشجویان بین‌المللی گفت: این وحشتناک است که می‌بینید نخست وزیر در حال دلجویی از شهروندان است و می‌گوید همه ما در این کار متحد و همبسته هستیم، اما در عین حال به مهاجران می‌گوید که در جریان این بیماری همه گیر به خانه خود برگردند.

آینده فراروی دانشجویان بین‌المللی

براساس این نظرسنجی، از هر پنج شرکت کننده در نظرسنجی یک نفر (۱۹ درصد) اظهار داشتند که به دلیل بسته بودن مرز کشورشان نمی‌توانند به خانه بازگردند.

یکی دیگر از دانشجویان بین المللی مشاهده کرد: "این کاملا ریاکارانه است که ما برای پرداخت مالیات مهم هستیم، به این معنا که میلیارد‌ها دلار به عنوان هزینه دانشگاه به اقتصاد کمک می‌کنیم، اما به عنوان برخی از نژاد‌های اقلیت با ما به گونه‌ای ناعادلانه رفتار می‌شود.

بسیاری از کسانی که از این وضعیت در استرالیا رنج می‌برند اکنون به خانه‌های خود باز می‌گردند تا رهبران تجارت و سیاست شوند و نقش خود را در زیست‌بوم خود ایفا کنند، اما تجربیات آن‌ها در این دوره به سرعت فراموش نخواهد شد.

پیش بینی می‌شود استرالیا یکی از کشور‌های آسیب دیده در جهان با تأثیر همه گیری جهانی باشد، دانشگاه‌های استرالیا پیش بینی می‌کنند ۲۱ هزار فرصت شغلی کاهش یابد و ۳۰ درصد از درآمد این بخش طی چهار سال آینده کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استرالیا شیوع کرونا دانشجویان بین المللی دانشجوی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین

به گزارش خبرنگار مهر، به همت بسیج دانشجویی بعد از ظهر یکشنبه تجمع دانشجویی تا مسجدالاقصی با حضور دانشجویان قزوینی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این تجمع که جمعی از دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و مسؤولان این دانشگاه حضور داشتند از خیزش دانشجویان ضدصهیونیستی دانشگاه‌های آمریکا حمایت شد.

در این تجمع فریادهای «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا»، «شرارت اسرائیل، زیر سر آمریکاست» از سوی دانشجویان سر داده شد.

گفتنی است روز گذشته نیز دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای قزوین تجمع اعتراضی را در حمایت از مردم مظلوم غزه برگزار کرده بودند.

کد خبر 6091175

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین، تهدیدی برای یهودیان نیست
  • دموکراسی دروغین آمریکا و برخوردهای دوگانه
  • دموکراسی دروغین امریکا و برخوردهای دوگانه
  • طنین دانشجویان بین المللی کیش در محکومیت سرکوب دانشجویان در آمریکا
  • دستگیری عاملان توهین به وینیسیوس در ال‌کلاسیکو
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • حمایت وینیسیوس جونیور و اورلین شوامنی از نیکو ویلیامز / عکس
  • برگزاری تجمع دانشجویی «تا مسجدالاقصی» در قزوین
  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده