Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، به گفته وزارت دفاع تایوان، شش هواپیمای جنگنده چینی و یک هواپیمای شناسایی آمریکایی روز یکشنبه وارد جنوب غربی منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان شدند.

تنش‌های میان چین و تایوان پس از آنکه تایوان گزارش داد جنگنده‌ها و بمب افکن‌های چینی در اواخر هفته گذشته، در منطقه‌ای نزدیک به جزایر پراتاس تحت کنترل تایوان در قسمت شمالی دریای جنوبی چین به پرواز درآمده‌اند، شدت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع تایوان گزارش داد در مجموع هفت هواپیمای چینی (دو جنگنده J-۱۰، چهار جنگنده J-۱۱ و یک هواپیمای شناسایی Y-۸) روز یکشنبه در منطقه نزدیک جزایر پراتاس پرواز کردند.

در این گزارش آمده است که یک هواپیمای شناسایی آمریکا نیز در همان قسمت جنوب غربی منطقه دفاعی حضور داشت، اما نه از نوع هواپیما نام برده شده و نه از جزئیات مسیر پرواز آن که برای همه پرواز‌های چینی انجام می‌شود، جزئیاتی ارائه شده است.

این اولین باری است که تایوان از حضور هواپیمای آمریکایی در گزارش‌های روزانه خود از فعالیت‌های چینی در منطقه دفاعی‌اش یاد کرده است.

تایوان به ندرت در مورد فعالیت‌های آمریکا در نزدیکی حریم هوایی خود می‌گوید؛ آمریکا مانند اکثر کشورها، هیچ ارتباط رسمی دیپلماتیک با تایوان ندارد، اما مهمترین حامی و تامین کننده سلاح بین‌المللی جزیره است.

چین هفته گذشته پس از تشدید فعالیت‌های نظامی در بیاناتی تند به تایوان هشدار داد که استقلال به معنای جنگ است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت دفاع تایوان دولت چین دولت آمریکا یک هواپیمای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم

جنگنده F 35 b یکی از زیرمدل‌های F 35 لایتنینگ دو، با قابلیت تیکاف کوتاه و فرود عمودی است؛  نسل پنجم از جنگنده‌های رادار گریز که توسط کمپانی لاکهید مارتین طراحی و توسعه داده شده است. فرود آمدن جالب این جنگنده بر روی برج العرب دبی را مشاهده می کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن