Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: زنان سرپرست خانوار و معلولین که خدمت گیرندگان دائمی بهزیستی محسوب می‌شوند، ۴۲ هزار ۳۶۱ نفر هستند.

او افزود: خدمات بهزیستی از زمان تولد فرزند با مشاوره‌هایی همچون مشاوره‌های ژنتیک و مشاوره برای ازدواج شروع می‌شود و تا زمان سالمندی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عرب نژاد با اشاره به تأسیس بنیاد‌های فرزانگان تصریح کرد: در این بنیاد‌ها خدمات اجتماعی، فرهنگی و نگهداری از سالمندان انجام می‌شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه پیشگیری طرح‌هایی را هر ساله اجرا می‌کنیم که مهم‌ترین آن‌ها غربالگری است.

او تصریح کرد: در بحث غربالگری بینایی با هدف پیشگیری، تشخیص و مداخله به هنگام در جلوگیری از معلولیت بینایی تا کنون ۱۹ هزار کودک ۳ تا ۶ ساله غربالگری شده اند.

بیشتر بخوانید

سامانه تصمیم در خراسان جنوبی راه اندازی شد

عرب نژاد گفت: مبلغ اعتباری صرف شده برای این کودکان تاکنون یک میلیارد و ۶۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال بوده است.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: همینطور در بحث غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران تاکنون ۱۵ هزار و ۶۰۰ کودک خدمات غربالگری را دریافت کرده اند که ۴ میلیارد ریال برای این غربالگری هزینه شده است.

او اظهار کرد: در طرح پایلوت تعیین عدم کم توانی و معلولیت‌ها تاکنون ۷ هزار نفر سنجش شده اند که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در این طرح هزینه شده است.

عرب نژاد گفت: تاکنون هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای روانشناختی استفاده کرده اند.

انتهای پیام/ ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی غربالگری بینایی مشاوره ازدواج بهزیستی خراسان جنوبی عرب نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی

احمد فعله گری گفت:  در حال حاضر ۶۳۰ هزار و ۲۹۲ مشترک گاز در بخش‌های مسکونی، تجاری و صنعتی در استان وجود دارد که در سال گذشته، ۳ میلیارد و ۶۹۶ میلیون متر مکعب در استان گاز مصرف کردند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستانبا اشاره به نصب بیش از ۳۰۰ هزار و ۱۳ علمک در استان، افزود: که از این تعداد ۱۵۸ هزار و ۶۹۶ مورد در شهر‌ها، ۱۳۹ هزار و ۸۰۴ مورد در روستا‌ها و هزار و ۵۱۳ علمک برای واحد‌های تولیدی و صنعتی نصب شده است. 

وی گفت: در سال گذشته یکی از اهداف استراتژیک نصب ۵ هزار عملک بود که شرکت گاز استان کردستان با نصب ۷ هزار و ۷۷۶ علمک  پیشرفت ۱۵۶ درصدی همراه بود.

فعله گری با بیان اینکه میزان شبکه گذاری در این استان ۱۳ هزار و ۲۶۴ کیلومتر می‌باشد که بیشتر شبکه گذاری‌ها در روستا‌های استان اجراء شده است، ادامه داد: در بخش ظرفیت سازی برای صنایع که هدف ۱۰ هزار متر مکعب در ساعت بوده، با ظرفیت سازی ۲۵ هزار و ۲۱۶ متر مکعب در ساعت، پیشرفت ۲۵۲ درصدی به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق بخشیدن به شعار سال، گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی در استان در دستور کار قرار گرفته است، گفت: با توجه به معین بودن استان کردستان در هرمزگان، با تمام توان و قدرت در نظر دارد ۲ شهر فارغان و احمدی سرگز، ۱۰۰ روستا و ۶۵ واحد تولیدی و صنعتی در هرمزگان را به شبکه سراسری وصل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • ۲۳ استان گرفتار سیلاب/ امدادرسانی به ۵ هزار نف
  • ۲۳ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۵ هزار نفر
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی