Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@01:50:37 GMT

انفجاری مهیب «موگادیشو» را لرزاند

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۴۸۰۰

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، منابع خبری از وقوع انفجاری مهیب در «موگادیشو» پایتخت سومالی و نزدیک فرودگاه این شهر خبر دادند.

منابع خبری غروب یکشنبه به وقت تهران از انفجاری مهیب در «موگادیشو» پایتخت کشور آفریقایی سومالی خبر دادند.

خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» به نقل از منابع محلی نوشت که به دنبال انفجاری مهیب در موگادیشو، صدای تیراندازی به گوش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تاکنون مقامات محلی به علت این حادثه هیچ اشاره‌ای نکرده‌اند. برخی منابع خبری محل این انفجار را نزدیک منطقه ایست بازرسی فرودگاه موگادیشو اعلام کردند.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» نیز با ذکر این حادثه نوشت که معمولا گروه الشباب که مخالف دولت مرکزی در سومالی است، اینگونه عملیات را در این کشور انجام می‌دهد.

الشباب یک گروه تروریستی با گرایش‌های فکری وابسته به القاعده است. تاکنون صدها نفر قربانی عملیات‌های تروریستی این گروه شده‌اند. دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه الشباب را از موگادیشو پایتخت این کشور بیرون راند؛ اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: الشباب موگادیشو فرودگاه سومالی انفجاری مهیب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۸۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سفر به ریاض، پایتخت عربستان سعودی در روزهای ۲۸ تا ۲۹ آوریل، قرار است به ابتکارات آنکارا برای به رسمیت شناختن دولت فلسطین ادامه دهد.

منابع دیپلماتیک ترکیه در این خصوص اعلام کردند که فیدان یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در ریاض با اعضای گروه تماس تشکیل شده از سوی سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب برای پایان دادن به کشتار مردم مظلوم غزه و تضمین صلح دائمی دیدار و گفتگوخواهد کرد.

به گفته این منابع قرار است گروه تماس با وزرای خارجه کشورهای غربی نیز دیدار کند.

گفته می‌ شود وزیر امور خارجه ترکیه در ریاض دیدارهای دوجانبه ای نیز خواهد داشت و محور گفتگوها هم آخرین وضعیت تحولات در نوار غزه خواهد بود.

کد خبر 6090379

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا
  • توزیع کنسرو انفجاری بین مردم گرسنه غزه! +عکس
  • خبری که تیر خلاص را به سارا و نیکای پایتخت زد 
  • تسلیم شدن ۱۰۰ تروریست الشباب سومالی
  • شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون ارتش رژیم صهیونیستی
  • تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
  • هلاکت ۷۰ عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
  • زلزله شدید ۶.۹ ریشتری این کشور را لرزاند
  • حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند