Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@08:10:00 GMT

وزیر فرهنگ درگذشت آیت‌الله نظری را تسلیت گفت

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۴۸۳۸

وزیر فرهنگ درگذشت آیت‌الله نظری را تسلیت گفت

به گزارش یکشنبه شب گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام تسلیت سید عباس صالحی آمده است: خبر درگذشت عالم پارسا و یار دیرین امام راحل و انقلاب اسلامی، آیت‌الله عبدالله نظری خادم الشریعه موجب تاثر گردید.

آن مرحوم در تربیت شاگردان علوم دینی و احیای معارف و مناسک اهل بیت(ع) به ویژه اعتلای عید غدیر در کشور اهتمام وافر داشت و ملجأی برای مردمان متدین استان مازندران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اینجانب فقدان این عالم وارسته را به محضر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مردم شریف مازندران و علاقه‌مندان و بیت مکرم آن مرحوم صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان معزز صبر و اجر مسالت دارم.»

به گزارش ایرنا، آیت الله نظری خادم الشریعه یار دیرین امام و رهبری و از مبارزان صدیق نهضت انقلاب اسلامی بود که عمر با برکت خود را در راه اعتلای دین، انقلاب، نظام اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد. این عالم انقلابی از شاگردان برجسته حضرت آیت الله بروجردی و امام خمینی(ره) بود که دروس فقه و اصول را به مدت هشت سال از محضر این بزرگان آموخت.

زنده یاد که از شاگردان حلقه درس امام خمینی(ره) بود از همان روزهای اولیۀ آغاز نهضت روحانیت شیعه در سال ۴۱ – ۴۲،  جزو پیشتازان و پایه گذاران نهضت به ویژه در سطح مازندران بودند.

آیت الله نظری خادم الشریعه در اوج کشتارها و در بحبوحۀ انقلاب، پیام همبستگی مردم و عشایر سوادکوه را به محضر امام امّت در نوفل لوشاتوی پاریس رساندند و امام راحل طی نامه‌ای از این امر تشکر فرمودند و تقدیر خود را ابلاغ کردند.

این عالم مجاهد و پارسا که از یک شنبه چهارم بهمن ماه به دلیل بیماری در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شد ساعاتی قبل در سن ۸۸ سالگی به دیدار باقی شتافت.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیام تسلیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران پیام تسلیت اخبار کنکور الله نظری آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی

مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی پیامی منتشر کرد.

به گزارش جماران، متن پیام مذکور به شرح زیر است:

بسم‌الله الرّحمن الرّحیم

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت بانوی با فضیلت سرکار خانم معصومه حائری همسر مکرمه آیت الله شهید سید مصطفی خمینی و فرزند آیت الله حاج شیخ مرتضی حائری موجب تآسف و تآثر فراوان گردید.

آن بانوی با فضیلت در مراحل دشوار زندگی همسر بزرگوارشان و در مسیر انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم ستمشاهی همواره یاری مهربان و همسری فداکار بود و صبورانه مصائب و سختی‌های فراوان همراهی و همگامی با امام و نهضت اسلامی را تحمل نمود.

مجمع روحانیون مبارز ضایعه فقدان این بانوی پرهیزکار را به فرزند فاضل و دانشمند ایشان حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسین خمینی و دختر گرامیشان و بیت رفیع و خاندان شریف امام خمینی (س) و آیت‌الله حائری یزدی (ره) و به سایر مصیبت دیدگان ارجمند تسلیت می‌گوید و از خداوند کریم می‌خواهد آن بانوی وارسته را با حضرت زهرا سلام الله علی‌ها محشور و به بازماندگان محترم سلامتی و صبر و اجر مرحمت فرماید.

مجمع روحانیون مبارز

هفتم اردیبهشت ۱۴۰۳

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • تسلیت رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • پیام رئیسی در پی درگذشت عروس امام خمینی
  • واکنش ابراهیم رئیسی به درگذشت عروس امام خمینی
  • پیام تسلیت وزیر فرهنگ در پی درگذشت معصومه حائری
  • تسلیت اخوان انصاری در پی درگذشت همسر شهید آیت‌الله سیدمصطفی خمینی
  • ماموستا ملااحمد فخری؛ امام جمعه سابق جوانرود درگذشت