Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «بی همه چیز» با حضور پرویز پرستویی، محسن قرایی، باران کوثری، جواد نوروزبیگی و جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.

در ابتدا محسن قرایی درباره  اقتباس از نمایشنامه ملاقات بانوی سالخورده برای ساخت این فیلم گفت: تقریبا ده سال بود که قصد ساخت این فیلم را داشتم، اما از آنجایی که فیلم سختی بود امکان ساخت برای اولین فیلمم نبود و به به فیلم سومم تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متن  را هم از زمان دانشجویی خوانده بودم و دوستش داشتم.

وی در خصوص کوچ از ساخت فیلمی ملتهب و شهری (سد معبر) به فیلمی با ژانری کاملا متفاوت‌تر (بی همه چیز) گفت: اساسا اعتقاد ندارم که فیلم ها باید در تداوم هم باشد. تمایل دارم ژانر‌های مختلفی را تجربه کنم.

قرایی اظهار کرد: فیلمساز نمی‌تواند مدعی شود که فیلمش با جامعه اطرافش در ارتباط نیست، من چیزی را که در اطرافم میبینم به تصویر می‌کشم و آدم‌های مختلف نگاه های مختلفی  نسبت به اطرافشان دارند.

پرویز پرستویی درباره چرایی قبول کردن این نقش بیان کرد:  کاری را که دوست نداشته باشم قبول نمی‌کنم، ضمن اینکه محسن را از سال‌ها پیش می‌شناسم. همچنین متن هم باعث شد ترغیب شوم که در آن حضور پیدا کنم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما شخصیت امیر قصه مقصر بود یا خیر، اظهار کرد: یک جا‌هایی مقصر است و برخی جا‌ها مقصر نیست و همه این‌ها بستگی به شرایطی دارد که در آن زندگی کرده و یا تحمیل شده است.

پرستویی عنوان کرد: پایان بندی برای امیر را خیلی دوست داشتم. یکی از چیز‌هایی که من را به این وا می‌دارد تا هر هفته از شهر بیرون بزنم، به این خاطر است به کسانی سر بزنم که شناسنامه ندارند و داد بزنم این‌ها جزو هشتاد میلیون هستند. روزی که قصه را خواندم، احساس کردم زندگی من مثل امیر است، به چه کسی باید اعتماد کرد، چه باید کرد؟ چرا هر روز ناهنجاری و بی عدالتی می‌بینیم، چرا به جایی می‌رسیم که سکوت می‌کنیم، چقدر ضربه از دنیای مجازی خورده‌ایم. من گوشم را بستم و فکر کردم اگر تحت تاثیر قرار بگیرم باید بگذارم بروم، ولی من اهل رفتن نیستم با گفتن این حرف‌ها برخی فکر می‌کنند ما ریاکاریم، ولی عیبی ندارد من این ریاکاری را دوست دارم. من، امیر و اتفاقات این فیلم را در جامعه خودمان می‌بینم.

این بازیگر درباره پررنگ شدن انجام کار‌های خیر، اجتماعی شدن و کم رنگ شدن بخش بازیگری اش گفت: وظایف اجتماعی ما از زمانی شروع شد که سیل آمد، زلزله آمد و... و مسئولان توجهی به آن نکردند و ما سعی کردیم به عنوان هنرمند هرکاری می‌توانیم انجام دهیم و این‌ها هیچ ربطی به کم کاری من در بازیگری ندارد و اصلا خوشحالم که کم کارم.

پرستویی در خصوص علاقه به پایان بندی برای نقش امیر گفت: خیلی دوست داشتم، همیشه و هرروز دلم می‌خواهد از این شهر بیرون بزنم و به افرادی برسم که نان شب ندارند، سرپناه ندارند تا در آن زندگی کنند، بی عدالتی می‌بینند و...  متاسفانه هرچه هم داد می‌زنیم به جایی نمی‌رسد. امیر قصه فیلم در شرایط امروز را می‌بینیم.

در ادامه باران کوثری بیان کرد: ایفای برخی نقش‌ها در زندگی هنری کمتر پیش می‌آید و این یکی از آن نقش‌ها بود که قبول کردم.

جواد نوروزبیگی درباره جدایی شهاب حسینی از این پروژه بیان کرد: در کل دلم نمی‌خواهد در این باره صحبت کنم، ولی یک بحث داخلی بود.

 

 

در حال تکمیل/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فجر جشنواره فیلم فجر جشنواره فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۴۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا درحالی به پایان رسید که در دومین روز این مسابقات نازنین فاطمه عیدیان در دوی ۴۰۰ متر مانع ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان ایران برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب کرد. عیدیان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد. این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران موفق شدند در قهرمانی جوانان آسیا صاحب مدال طلا شوند.

نازنین فاطمه عیدیان در گفت وگو با خبرنگار مهر در این رابطه اظهار داشت: کیفیت مسابقات در مقایسه با دو سال قبل بالاتر بود. سالهای گذشته بخاطر دارم که اصلا مرحله مقدماتی نداشتیم اما این دوره مسابقات مقدماتی هم اضافه شده بود که تعداد تیم ها را بالا برده بود. در مجموع سطح فنی رقابتها بالا بود و در این ماده مسابقات در دو راند برگزار شد که اکثر رقبا هم با توان بالایی شرکت کرده بودند.

وی با بیان اینکه سال گذشته مدال نقره این مسابقات را کسب کرده بودم؛ ادامه داد: دوست داشتم در سال جدید مدال خوش رنگتری را کسب منم حتی برای رسیدن به مدال هم برنامه داشتم. تمرینات خوبی را در طول یک سال گذشته پشت سرگذاشتم که خوشبختانه ثمره آن شد طلای آسیا. البته رنگ مدال برای قابل پیش بینی بود اما خوشحالم که موفق شدم این موفقیت را رقم بزنم.

دونده تاریخ ساز ایران در رقابت‌های آسیایی در پاسخ به این پرسش که شما همیشه از نداشتن اسپانسر گله داشتید، فکر می‌کنید با کسب مدال طلای آسیا این مشکل شما برطرف شود؛ گفت: من در حال حاضر اسپانسر دارم ولی هر ماه که می‌خواهم از حامی مالیم پول بگیرم به زحمت میفتم. اینطور به شما بگویم تا اشکم درنیاید واریزی برای من انجام نمی‌شود.

وی افزود: امیدوارم فدراسیون در این زمینه بیشتر از ملی پوشان حمایت کند. من شرایط همه دوستانم را در رشته دوومیدانی می‌بینم همه آنها مانند من نیاز به این حمایت دارند. درست است که من اسپانسر دارم ولی انتظار داریم فدراسیون بیشتر از گذشته به ملی پوشان توجه کند. برخی از اسپانسرها اذیت می‌کنند من مرداد سال گذشته باید مبلغی را دریافت می‌کردم که اسپانسر من یک هفته پیش این واریزی را برای من انجام داد.

عیدیان با اشاره به هزینه‌های رشته دوومیدانی گفت: دوومیدانی هم رشته ارزانی نیست. کفش میخی را شاید سالی یکبار نیاز باشد تهیه کنیم ولی کفش رانینگ را زیاد میخریم. سال گذشته کفش میخی‌ام را ۷ میلیون خریدم اما امسال همان کفش ۱۷ میلیون تومان شده است.

دارنده مدال طلای آسیا در دوی ۴۰۰ متر با مانع خاطر نشان کرد: دوست دارم امسال به مسابقات قهرمانی جوانان جهان هم اعزام شوم. فعلا ۳ ورزشکار هستیم که موفق به کسب ورودی این مسابقات شدیم و رقابتها نیز شهریور در آمریکای جنوبی برگزار خواهد شد. امیدوارم بتوانیم در این مسابقات حضور پیدا کنیم و ضمن کسب تجربه با دست پر به ایران برگردیم.

کد خبر 6092233

دیگر خبرها

  • واکنش به بازی شهاب حسینی در آخرین سریالش
  • درخواست مخاطبان برای تولید نون‌ خ ۶
  • نشان دادن کولبرها، «نون خ ۵» را جذاب کرد/تصمیمی برای ساخت فصل بعد وجود ندارد
  • پیام ترسناک هالند: آماده حمله هستم!
  • بازیگران «نون خ 5» با مخاطبان گفتگو کردند
  • برای رسیدن به طلای آسیا برنامه داشتم/ اسپانسر دارم اما کافی نیست
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • پاسخ منفی مربی سابق جهانبخش به پیشنهاد لیورپول
  • بازیگران و عوامل «گنجشک مفرغی» معرفی شدند
  • جانشین طارمی در پورتو مشخص شد/ مهاجم بازل جایگزین بازیکن ایرانی