Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، رئیس واحد برنامه‌ریزی و تعالی سیستم نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه ضمن تائید این خبر و با اشاره به تحولات جهانی در حوزۀ نگهداری و تعمیرات (نت) گفت: حرکت از موضوع نگهداری و تعمیرات به سمت مدیریت دارایی‌های فیزیکی با هدف مدیریت یکپارچه و بهینۀ چرخۀ عمر دارایی‌ها ازجملۀ این تحولات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسول شفیع‌زاده تصریح کرد: مدیریت یکپارچۀ مراحل مختلف چرخۀ عمر دارایی‌های فیزیکی که مشتمل بر شناسایی نیازها، خرید یا طراحی تجهیزات، نصب، بهره‌برداری و نگهداری، اسقاط و جایگزینی تجهیزات است امری ضروری است.

وی در خصوص چگونگی اجرای این پروژه افزود: این واحد با همکاری خبرگانی از حوزۀ نت شرکت و با همکاری دانشگاه اصفهان اقدام به طراحی مدل بومی مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای شرکت نمود و پس از آن، ارزیابی مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت را منطبق با این مدل در دستور کار خود قرار داد. سپس با تحلیل شکاف بین وضعیت مطلوب ترسیم‌شده در مدل و موضوع موجود شرکت، نقشۀ راه طرح مدیریت دارایی‌های فیزیکی را تهیه کرد.

رئیس واحد برنامه‌ریزی و تعالی سیستم نگهداری و تعمیرات شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: در این نقشۀ راه 24 پروژه در حوزه‌های مختلف تعریف شده که تاکنون پیشرفت این پروژه‌ها در حوزۀ نت بیش از 70 درصد بوده است.

وی در ادامه، یکی از پروژه‌های موجود در نقشۀ راه مدیریت دارایی‌های فیزیکی را استقرار نِت مبتنی بر قابلیت اطمینان (RCM) بر تجهیزات کلیدی خطوط تولید برشمرد و اضافه کرد: این پروژه در قالب بیش از
 400 زیرپروژه و با مشارکت حدود 450 نفر از همکاران نواحی تولید و پشتیبانی اجرا شده است. ضمن اینکه اجرای فاز مهندسی این پروژه‌ها تدوین حدود 6 هزار و 400 اقدام اصلاحی، ارائۀ یک‌هزار طرح اصلاحی و بازنگری 10 هزار استاندارد نِت را به دنبال داشته و این اقدامات در حال پیگیری است.

شفیع‌زاده یکی دیگر از پروژه‌های مدیریت دارایی فیزیکی را که در سال جاری در فولاد مبارکه در حال اجراست، پروژۀ «تگ‌گذاری و ردیابی دارایی‌های فیزیکی با کمک تکنولوژی RFID (شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی)» عنوان کرد و در همین خصوص افزود: این پروژه یکی از اقدامات زیربنایی جهت تحقق تحول دیجیتال در حوزۀ نگهداری و تعمیرات است که با مشارکت قسمت‌های ITS، کنترل مواد، نواحی تولید و پشتیبانی، حراست و شرکت ایریسا اجرا می‌شود.

ردیابی و شناســـایی قطعات و تجهیــــزات در کارخانه‌ها یک الزام انکارناشدنی

در همین زمینه، امین ابوعطا، کارشناس واحد برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نت گفت: امروزه ردیابی و شناسایی قطعات و تجهیزات در کارخانه‌ها یک الزام انکارناشدنی است.

وی هــدف از ردیابـــی و شنــاسـایی تجهیـــزات را جمع‌آوری داده‌های مهم و لازم از زمان طراحی تا زمان اسقاط آن‌ها دانست و افزود: یکی از الزامات اجرای طرح، مدیریت دارایی‌های فیزیکی است. تاجایی‌که با پیاده‌سازی این سیستم مدیران و کارکنان سازمان می‌توانند به‌راحتی داده‌های موردنیاز خود را از بدو ورود سفارش به انبار و در طی فرایند کاری خود جمع‌آوری و در یک بانک اطلاعاتی ذخیره‌سازی کنند و در مقاطع مختلف، در گزارش‌های خاص و یا حتی تصمیم‌گیری‌های خود از آن‌ها بهره‌مند شوند.

 به گفتۀ ابوعطا، ردیابی و شناسایی تجهیزات تلفیقی است از فناوری‌ها، تجهیزات، سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌منظور شناسایی تجهیزات، تولید اطلاعات، پردازش و محاسبات مختلف که در نهایت به افزایش قدرت تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و داده‌های به‌دست‌آمده کمک می‌کند. در این حوزه فناوری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی فناوری رادیو شناسه (RFID) با عملکرد عالی خود توانسته کمک شایانی به شرکت‌ها در حوزۀ ردیابی و شناسایی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: در طی پیاده‌سازی این طرح در شرکت فولاد مبارکه فرایند ردیابی تجهیزات در کلیۀ ایستگاه‌های ورود یا خروج تجهیز نظیر واردات و انبار، گیت‌های ورودی شرکت، آزمایشگاه‌های الکترونیک و کالیبراسیون، تعمیرگاه مرکزی و تعمیرات محلی خطوط تولید، تدوین و با برقراری ارتباط نرم‌افزاری بین کلیۀ سیستم‌های مرتبط با این فرایند، ضمن حفظ یکپارچگی در سیستم EIS طراحی گردید و با طراحی نرم‌افزار واسط، فرم‌های موردنیاز استقرار این فرایند در تبلت هوشمند قابل‌حمل، پیاده‌سازی شد.

کارشناس واحد برنامه‌ریزی و تعالی سیستم‌های نت از پیاده‌سازی این طرح به‌صورت نمونه در دو واحد اکسیژن و خط تولید ورق رنگی خبر داد.

پربیننده ترین غرقی: بورس کالا کمک به واقعی شدن قیمت سنگ آهن نکرد گروه صنعتی قائم؛ تخصصی‌ترین و با کیفیت‌ترین مجموعه تولیدکننده انواع بوش سیلندر درآمد ۷هزار میلیارد تومانی حذف یارانه‌های انرژی شرکت‌های فولاد/ مصرف درآمدهای حاصل برای سرمایه‌گذاری در صنعت برق ابطال معامله صوری یک شرکت در بورس کالا/ چرا وزارت صمت سهمیه‌ شرکت‌های متخلف را تعلیق نمی‌کند؟ افزایش ۱۰درصدی قیمت نقره

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: صنعت فولاد مدیریت دارایی های فیزیکی نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه پیاده سازی پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: پروژه احداث شهرک بازیافت در حال حاضر در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، غلامرضا ساکتی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید شهردار از تعدادی پروژه‌های عمرانی شهر اصفهانی اظهار کرد: استفاده از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند از ابتدا در دستور کار سازمان مدیریت پسماند قرار داشته است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث هاضم بی‌هوازی به‌ظرفیت ۳۰۰ تن در روز در وضعیت مذاکره با سرمایه‌گذار در خصوص ارائه ضمانت‌نامه ملکی قرار دارد، افزود: فراخوان انتخاب مشاور برای مدیریت طرح اجرای پروژه در مرحله تجدید و مذاکرات با سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه به‌صورت BOO در حال پیگیری است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به چالش‌های اجرایی پروژه هاضم بی‌هوازی گفت: تأمین اعتبار و پرداخت به‌موقع آن توسط شهرداری برای پرداخت گیت فی به میزان تقریبی سالانه ۴۰ میلیارد تومان و تأمین تضامین ملکی برای اجرای پروژه به‌صورت BOO از جمله چالش‌ها است.

ساکتی با اشاره به پروژه هاضم بی‌هوازی به ظرفیت پنج تن در روز تصریح کرد: اسناد طراحی توسط مشاور تهیه شده است و به‌منظور تحویل نهایی نیازمند جلسات نهایی با کارشناسان مربوط به هر حوزه است و اسناد فراخوان انتخاب مجری احداث پروژه تهیه شده است.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه تاکید کرد: هزینه بالای پروژه بر اساس برآورد نهایی مشاور و تأخیر زیاد شهرداری برای پرداخت هزینه اجرای پروژه، چالش‌ها اجرایی شدن این پروژه است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه تحویل زمین و تجهیز کارگاه برای احداث شهرک بازیافت انجام شده است، ادامه داد: اصلاح نقشه جانمایی، پیاده‌سازی نقاط برای خاکبرداری، عقد قرارداد برای خرید پنل‌های پیش‌ساخته بتنی و تسطیح و رگلاژ مسیر اجرای دیوار برای اجرای بتن انجام شده است، این پروژه در مرحله پیگیری نحوه واگذاری عملیات عمرانی به پیمانکار واحد صلاحیت و پیگیری انتقال پساب قرار دارد.

ساکتی با اشاره به چالش‌های این پروژه گفت: تأخیر در تولید قطعات بتنی مشکل جمع‌آوری توده‌های کمپوست در مسیر اجرای دیوار، پرداخت نکردن به موقع صورت وضعیت‌ها از سوی شهرداری و تعیین مدال مالی مشارکت، ساخت و واگذاری از جمله چالش‌ها است.

وی با اشاره به سایر پروژه‌های سازمان مدیریت پسماند افزود: احداث نیروگاه ریجکت‌سوز ۳۰۰ تن در روز، پروژه تولید سوخت مشتق از پسماند RDF به ظرفیت روزانه ۱۵۰ تن و احداث کارخانه بازیافت پسماندهای ساختمانی از جمله سایر پروژه‎‌های شاخص این سازمان است.

کد خبر 748422

دیگر خبرها

  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی بزرگراه آستارا - آستارا
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • تعاملات سایپا با فولاد مبارکه در راستای افزایش ۱۰۰ درصدی تولید خودرو
  • گام بلند مناطق نفت‌خیز جنوب در بومی‌سازی تجهیزات
  • پیشرفت فیزیکی مسکن ملی سیستان و بلوچستان به ۵۰ درصد رسید