Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، یک افسر بازنشسته سعودی که نام خود را فاش نکرد درباره آخرین اخبار از شرایط «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان که به دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد کنونی این کشور هدف سرکوبگری و کمپین بازداشت‌های ولیعهد جوان سعودی قرار گرفته اظهار داشت که بن نایف شرایط مناسبی ندارد و همچنین شایعه فرار او به ترکیه ادعا و دروغی بیش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افسر بازنشسته عربستانی که رابطه نزدیکی با محمد بن نایف داشت اظهار داشت، در حال حاضر محمد بن سلمان در حالتی از ترس و نگرانی مانند مرغی که در مزرعه تمساح‌ها باشد زندگی می‌کند و با وجود تدابیر امنیتی شدیدی که در داخل و خارج برای خود اتخاذ کرده همچنان احساس ناامنی و توطئه کودتا دارد.

وی درباره اخباری که چندی قبل مبنی بر فرار محمد بن نایف به ترکیه منتشر شده بود اظهار داشت که این خبرمرا خنداند. محمد بن سلمان از سال ۲۰۱۷ «ترکی آل شیخ» رئیس هئیت موسوم به هیئت سرگرمی عربستان را مسئول مدیریت پرونده محمد بن نایف کرده است. تصور کنید بن نایف که قبلاً عربستان را اداره می‌کرد اکنون توسط افراد دون پایه‌ای، چون ترکی آل شیخ تحت کنترل قرار دارد.

این افسر بازنشسته سعودی درباره میزان نفرت و کینه محمد بن سلمان نسبت به بن نایف فاش کرد که در اواخر سال ۲۰۱۸ یک بار محمد بن نایف بدون اجازه قبلی از ترکی آل شیخ کاخ خود را ترک کرد، به دنبال آن محمد بن سلمان از ورود مواد غذایی به قصر بن نایف جلوگیری کرده و به این ترتیب ولیعهد سابق سعودی برای مدتی در گرسنگی به سر برد.

وی افزود، همچنین محمد بن سلمان مانع معالجه و درمان بن نایف شده و پیش از این اورا از خوراک نیز محروم کرده بود. فرار محمد بن نایف صحت ندارد و اساساً بن سلمان زندگینامه محمد بن نایف را به طور کلی نابود کرده و قصد دارد به روش‌های غیرمستقیم از جمله ممانعت از درمان از شر او خلاص شود.

بیشتر بخوانید

بایدن با پرونده نقض حقوق بشر توسط عربستان چه می‌کند؟

این افسر بازنشسته سعودی با تمسخر محمد بن سلمان گفت، راستش را بخواهید من از کسانی که برای او نامه می‌نویسند تشکر می‌کنم چرا که موجبات خنده ما را فراهم می‌کنند. کشور‌های قابل احترام دستاورد‌های خود را در واقعیت به نمایش می‌گذارند، اما همه دستاورد‌های ولیعهد عربستان در توییتر خلاصه می‌شود. بر اساس گزارش پایگاه خبری الواقع السعودی وی درباره اقدامات اخیر امارات علیه عربستان و اخباری که مبنی بر اهانت «محمد بن زاید» ولیعهد ابوظبی ضد محمد بن سلمان منتشر شده اظهار داشت، بن سلمان به خوبی می‌داند که صهیونیست‌ها و بن زاید تا چه اندازه او را تحقیر می‌کنند، اما به نظر می‌رسد که ولیعهد جوان عربستان از اینکه تحقیر شود بسیار لذت می‌برد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا اهانت‌های زیادی به محمد بن سلمان و پدرش کرد و میلیارد‌ها دلار از آن‌ها باج گرفت.

افسر بازنشسته سعودی در پایان گفت، در حال حاضر نیز مطمئنا روابطی میان دولت «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا و محمد بن سلمان شکل خواهد گرفت و این مسئله که بایدن بن سلمان را از قدرت برکنار خواهد کرد درست نیست؛ چرا که باج دادن‌های بن سلمان به آمریکایی‌ها در این دوره نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

چندی پیش مجتهد، افشاگر مشهور اسرار خاندان سعودی در توئیتی نوشت: برخی خبر‌ها درباره خروج محمد بن نایف و فرار وی به ترکیه از طریق پایگاه بندر بن سلطان منتشر شده است که برخی آن را رد و برخی تایید کرده اند.

برخی حساب‌های کاربری نیز از مرگ محمد بن نایف خبر داده بودند؛ چرا که به گفته وکلایش از شرایط جسمانى و درمانى مناسبى برخوردار نبوده و جانش در خطر بوده است. همچنین به علت مشخص نبودن محل بازداشت او هیچ پزشکی اجازه دیدار و معاینه نداشته است.

سازمان دیدبان حقوق بشر نیز در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقامات سعودی برخی از بازداشت‌شدگان از شخصیت‌های مهم را از تماس با خانواده‌ها و وکلایشان برای چند ماه محروم کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: محمد بن نایف، ولیعهد سابق عربستان از زمان بازداشت با خانواده‌اش ملاقاتی نداشته و به گفته وکلایش مکان بازداشت وی نامعلوم است و از ابتدای بازداشت تا چندی پیش تنها مکالمه‌های کوتاهی با آنان داشته است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محمد بن نایف محمد بن سلمان محمد بن نایف عربستان سعودی محمد بن سلمان محمد بن نایف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پادشاه عربستان بستری شد

 تلویزیون رسمی عربستان، امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که «ملک سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه این کشور در بیمارستان تخصصی «ملک فیصل» در شهر جده بستری شده است.

به گزارش ایرنا به نقل از «عربی ۲۱»، دیوان پادشاهی عربستان اعلام کرد که دلیل بستری ملک سلمان در بیمارستان، انجام معاینات دوره ای به مدت چند ساعت بوده است.

ملک سلمان بن عبدالعزیز در سال ۲۰۱۵ و پس از آنکه به مدت ۲ سال و نیم ولیعهد عربستان بود، به پادشاهی این کشور رسید.

ملک سلمان ۸۸ ساله، در ماه ژوئیه ۲۰۲۲ نیز برای انجام معاینات پزشکی در بیمارستان بستری شد و در سال ۲۰۲۰ نیز تحت عمل جراحی برداشتن طحال قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد
  • ملک سلمان را به بیمارستان بردند
  • پادشاه سعودی به بیمارستان منتقل شد