Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در پیامی توییتری همانند آمریکا با نقض منشور ملل متحد به مداخله در امور داخلی روسیه پرداخت.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه در این خصوص نوشت: از بازداشت های گسترده و استفاده غیرمتناسب از زور علیه معترضان و روزنامه نگاران در روسیه ابراز تاسف می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در این خصوص ادامه داد: روسیه باید به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند.

این در حالیست که وزارت خارجه روسیه امروز یکشنبه در پی اظهارات وزارت خارجه آمریکا درباره اعتراضات غیرقانونی در مسکو به واشنگتن هشدار داده بود.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به مداخله جویی های «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تصریح شده است: آمریکا دخالت در امور داخلی روسیه را متوقف کند.

گفتنی است که وزیر خارجه آمریکا با تکرار مواضع مداخله‌جویانه کشورش در امور داخلی مسکو ساعاتی پیش در پیامی توییتری نوشت: ایالات متحده استفاده ادامه‌دار مقام‌های روسیه از تاکتیک‌های خشونت‌آمیز علیه تظاهرات مسالمت‌آمیز و خبرنگاران برای دومین هفته متوالی را محکوم می‌کند. ما بار دیگر درخواست خود از روسیه درباره آزادی الکسی ناوالنی و افرادی که برای اعمال حق مبتنی بر حقوق بشر خودشان بازداشت شده‌اند را تکرار می‌کنیم.

هواداران الکسی ناوالنی امروز یکشنبه به بهانه درخواست آزادی او در دو شهر روسیه دست به تظاهرات زدند؛ در همین رابطه پلیس روسیه به هواداران الکسی ناوالنی هشدار داد که در تظاهرات امروز شرکت نکنند.

طبق این گزارش، پلیس و نیروهای امنیتی پیشتر تعدادی از نزدیکان و متحدان الکسی ناوالنی را بازداشت کرده و محدودیت‌هایی برای رفت و آمد در سطح مسکو را نیز اعمال کردند.

ایرینا ولک سخنگوی وزارت کشور روسیه دیروز شنبه به هواداران الکسی ناوالنی هشدار داده بود که با حضور در هرگونه تجمعی محدودیت درباره کرونا را نقض خواهند کرد.

سخنگوی وزارت کشور روسیه گفت: کسانی که این مقررات را نقض کنند با اتهامات کیفری روبرو خواهند شد.

الکسی ناوالنی منتقد غربگرای حکومت روسیه، دو هفته پیش به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت با گاز اعصاب نووی‌چوک به آلمان منتقل شده بود.

مسمومیت و بازداشت وی بهانه ای شد تا بار دیگر کشورهای غربی حملات تندی را علیه روسیه انجام داده و مسکو را عامل مسمومیت ناوالنی معرفی کنند! روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب کرده است.

به دنبال بازداشت الکسی ناوالنی، هفته گذشته تظاهرات اعتراضی در ۱۰۰ شهر روسیه برگزار شد. آسوشیتدپرس، تظاهرات هفته گذشته در حمایت از الکسی ناوالنی را بزرگترین و گسترده ترین تظاهرات در روسیه طی سالهای گذشته خوانده است.

کد خبر 5135793

منبع: مهر

کلیدواژه: جوزف بورل اتحادیه اروپا روسیه آلکسی ناوالنی ایالات متحده امریکا عراق رژیم صهیونیستی ایران جو بایدن روسیه فلسطین سوریه برجام افغانستان عربستان سعودی داعش لبنان آنتونی بلینکن الکسی ناوالنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری به دولت این کشور توصیه کرد در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر بازنگری کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی در خصوص فعالیت‌های سایبری را قویا رد و محکوم کرد.

کنعانی تصریح کرد: نهاد‌های آمریکایی نمی‌توانند با برچسب زدن‌های مختلف بی‌اساس به اشخاص و نهاد‌های ایرانی، موج انتقادات جهانی نسبت به سیاست‌های حمایتی نامحدود آمریکا از جنایات جنگی و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری فلسطین و نیز سرکوب‌های خشونت‌آمیز معترضان در داخل آمریکا را منحرف سازند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: به دولت آمریکا توصیه می‌کنیم به جای اتهام زنی‌های بی اساس به دیگر کشور‌ها و ملت‌ها، به حمایت‌های تسلیحاتی، نظامی، مالی و سیاست‌های بین‌المللی خود از رژیم آپارتاید و اشغالگر صهیونیستی علیه ملت مظلوم فلسطین پایان داده و در سیاست‌های مداخله جویانه و نیز تهدیدآفرین خود نسبت به حقوق بشر، حقوق بشردوستانه بین‌المللی، حقوق بین الملل و صلح و امنیت بین‌المللی بازنگری نموده و مسئولانه رفتار کنند.

دیگر خبرها

  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود