Web Analytics Made Easy - Statcounter

کردلو در رادیو گفتگو عنوان کرد: فیلم‌هایی که در جشنواره اکران می‌شود بر اساس سلیقه داوران انتخاب شده و مدیران سینمایی تصمیم گیرنده هستند و حذف قاتل وحشی نشان داد شیوه نامه مشخصی برای ورود و اکران فیلم در جشنواره نداریم. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، رضا کردلو (منتقد وکارشناس سینما) در برنامه سودای سیمرغ رادیو گفتگو بیان کرد: مدیران سینمایی فیلم‌ها را بر اساس سلیقه خود برای حضور در جشنواره انتخاب می‌کنند و انتخاب فیلم اگر بر اساس نظر هیئت انتخاب باشد بهتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در ارتباط با ۱۶ فیلمی که برای اکران در بخش مسابقه جشنواره انتخاب شدند گفت: سال‌های گذشته ۳۰ تا ۳۲ فیلم می‌دیدیم حدود ۲۰ فیلم برای سودای سیمرغ بود ۱۰ فیلم هم نمایش میدادند، اما امسال به ۱۶ فیلم خلاصه شده که به نظرمن کرونا خیلی تاثیر داشته است. با این حال انتظار می‌رفت برای داوری تعداد بیشتری انتخاب شود.

کردلو ادامه داد: فیلم‌های مهمی مثل «بی همه چیز» را داریم که احتمالا فیلم مهمی است درباره «شیشلیک» شاید بتوان حرف زد، «روز‌های بد»، «مصلحت»، «منصور» و «یدو» فیلم‌هایی هستند که اهالی رسانه بیشتر درباره آن‌ها صحبت می‌کنند.

این منتقد سینما درباره سلیقه متفاوت داوران گفت: در این جشنواره نقص‌هایی وجود داشت که عمده‌ترین آن این است که چرا قاتل وحشی را برای هیئت داوران به نمایش در نیاوردند. این مساله بر اساس تصمیم گیری مدیران است فیلمی که پروانه ساخت گرفته نهایتا با ممیزی فرایند توقیف مواجه میشود. با کارگردانی مثل حمید نعمت الله شوک جدید وارد میشود که این فیلم وارد جشنواره نشد. هیچ چیز ما شبیه سینما‌های دیگر نیست ما یک فضایی داریم برای سینما، کارگردان فیلم میسازد وارد جشنواره می‌شود و ترسی که مدیران از بیرون دارند ترس رسانه هاست، پروتکل مشخص برای اینکه فیلم وارد جشنواره بشود یا نشود نیست.

وی افزود: مدیر سینما تصمیم می‌گیرد چه اثری باشد و چه اثری نباشد، اما اگر هیئت انتخاب باشد بهتر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر فیلم های سینمایی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۵۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد

به گزارش خبرنگار مهر، در آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای «در مسیر انتخاب» میزگرد تخصصی مهر گیلان با تیتر «مجلس رکن مردم سالاری / ‏انتخابات کنکور سیاسی رای اولی ها‬ است» با قلم محدثه فردی عنوان دوم این جشنواره را از آن خود کرد.

کد خبر 6092326

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • داستان روز اول (6+4 نکته درباره جامعه پذیری کارکنان در سازمان)
  • (ویدئو) ماجرای خدمتی که عباس کیارستمی در دهه ۷۰ به سینمای ایران کرد چه بود؟
  • میزگرد تخصصی مهر گیلان برگزیده جشنواره در مسیر انتخاب شد
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • اعضای هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی منصوب شدند
  • هیئت انتخاب رویداد استارت‌آپی فیلمنامه‌نویسی مشخص شدند
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد