Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است؛ مانند فضای آموزشی و از شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌شود. به گزارش گروه خبرگزاری دانشجو به نقل از صداوسیما، محمدجواد آذری جهرمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: ایران بالاترین رشد ارتباطاتی را در میان کشور‌های منطقه دارد و در توسعه زیرساخت‌های آی سی تی، جز کشور‌هایی هستیم که بالاترین میزان دسترسی را داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بنابر گواه سازمان جهانی مخابرات، ایران در جمع دو سه کشور دارای بالاترین نرخ رشد توسعه فناوری ارتباطات قرار دارد.

او با بیان اینکه نفوذ ۱۰۰ درصدی داریم، افزود: ۹۸ درصد جمعیت ایران به پهنای باند ارتباطی دسترسی دارند.

آذری جهرمی گفت: از لحاظ مقرون به صرفه بودن هزینه‌های ارتباطی، جایگاه دوم منطقه را داریم و این نوید خوبی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برنامه ششم توسعه ما را موظف کرده است که باید تمام روستا‌های کشور به اینترنت پر سرعت متصل باشند.

آذری جهرمی با اشاره به مزایای سامانه دیار (سامانه توسعه روستایی) گفت: ۸۰ درصد روستا‌های کشور به این سامانه تجهیز می‌شوند.

وی افزود: کار‌های ناتمام و عقب افتاده در بشاگرد، قسمتی از سیستان و در بخشی از زنجان مثل خدابنده باقی مانده است که امیدوارم تا پایان دولت این کار‌ها به سرانجام برسد و به نفوذ ۱۰۰ درصدی برسیم.

وی افزود: کرونا بحث ارتباطی را به چالش کشید. بیش از ۱۳ ملیون دانش آموز و بیش از ۴ میلیون دانشجو از ظرفیت فضای مجازی ملی استفاده کردند هر چند سیاه نمایی‌هایی در این باره وجود داشت.

آذری جهرمی گفت: ارتباط خوبی بین مردم و دولت ایجاد شده است و ما هم از این فضای مطالبه گری استفاده کردیم و بسیاری از مشکلات ارتباطی برطرف شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: البته بخش زیادی از کاستی‌ها، دسترسی به ابزار‌های ارتباطی در مناطق محروم است که باید بودجه کافی برای این در نظر گرفته شود. تأمین ابزار‌های ارتباطی برای دانش آموزان ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۵ برابر بودجه این وزارتخانه است. این کار در حوزه کاری وزارت ارتباطات نیست، اما در برقراری عدالت آموزشی تلاش می‌کنیم.

محمدجواد آذری جهرمی درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: بیش از ۸۰ درصد زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعاتی فراهم شده است؛ مانند فضای آموزشی و از شبکه ملی اطلاعات استفاده می‌شود.

به زودی گزارش مکتوب درباره اقدامات انجام شده در حوزه فضای زیرساختی شبکه ملی اطلاعات ارائه می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فضای مجازی ساختار بسیاری از موضوعات از جمله خبر را تغییر داده است و باید به این امر توجه شود.

آذری جهرمی گفت: امنیت در فضای مجازی نسبی و این جز ذات فضای مجازی است. در حوزه امنیتی اتفاقات خوبی در سطح کشور افتاده است.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب درباره شبکه ملی اطلاعات گفت: رهبر انقلاب افق‌های دور را می‌بینند و ما باید تلاش کنیم به آن افق برسیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شبکه ملی اطلاعات مخابرات آذری جهرمی شبکه ملی اطلاعات فضای مجازی آذری جهرمی ۸۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟

آفتاب‌‌نیوز :

شبکه ۱۲ در گزارشی اعلام کرد، همه نگاه‌ها متوجه ریاض است و امیدواری محتاطانه‌ای را در مورد شکل گیری پیشرفت جدیدی در این روند می‌توان ملاحظه کرد.

سابیر لیبکین نویسنده این گزارش در مقدمه آن آورده است: آیا سازشی در پیش است؟ محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به شکل جداگانه‌ای با بلینکن و ابو مازن به گفتگو پرداخته است، در سایه مذاکرات انجام گرفته در رابطه با توافق مبادله اسرا، دولت بایدن فشار‌هایی را برای برقراری روابط بین اسرائیل و عربستان سعودی وارد می‌کند، یک منبع نزدیک به دربار عربستان در گفتگویی با شبکه ۱۲ اعلام کرد نیازمند تضمین‌هایی برای فراهم شدن زمینه تشکیل دولت فلسطینی هستیم.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منبع آگاه در دربار عربستان که در گفتگویی اختصاصی با این شبکه تلویزیونی شرکت کرده افزود: امیدواری محتاطانه‌ای در رابطه با پیشرفت مذاکرات سازش وجود دارد، در این رابطه شاهد پیشرفت جدیدی هستیم. امروز ما نیازمند تضمین‌هایی از اسرائیل هستیم که راه برای شکل گیری دولت فلسطینی فراهم شود، این دولت باید در مرز‌های ۱۹۶۷ تشکیل و شهرک‌های این منطقه تخلیه گردند، این یک پیش شرط ضروری است. ما در حال حاضر برای امضای توافقنامه پیمان دفاعی مشترک بین واشنگتن و ریاض تلاش می‌کنیم. ما تمام تلاش خود را به کار بستیم، همان طور که خوبی یهودیان را می‌خواهیم برای فلسطینیان هم خوبی می‌خواهیم، عدالت پایه و اساس حل منازعات بین همسایگان نزدیک است.

در بخش دیگری از این گزارش خبرنگار شبکه ۱۲ تاکید کرد: در سایه جنگ دایر در غزه و مذاکرات مربوط به آزادی اسرا، طرف‌های مختلف تلاش می‌کنند تا از فرصت به دست آمده استفاده کرده و زمینه دستیابی به توافق فراگیری را فراهم کنند، توافقی که می‌تواند منجر به آتش بس در غزه شده، اما در عین حال در برگیرنده توافقی برای تحقق صلح باشد که نه تنها پیشرفتی در مسئله فلسطینی به وجود آورد بلکه زمینه افزایش نفوذ عربستان را در روز بعد از پایان جنگ در این منطقه فراهم سازد.

با این حال سمدار بری خبرنگار و تحلیل‌گر روزنامه یدیعوت آحرانوت معتقد است که در حال حاضر توپ در زمین عربستان است.

او در گزارش خود در این رسانه عبری زبان نوشت: تماس‌های مربوط به سازش بین اسرائیل و عربستان که بعد از ۷ اکتبر متوقف شد، با کمک و تلاش وزیر خارجه آمریکا که دیروز به ریاض سفر کرده بود، از سر گرفته شده است، این بار توافق دایره‌ای شکل است، واشنگتن چتر امنیتی برای ریاض فراهم می‌کند، در مقابل عربستان سعودی روند سازش را از سر می‌گیرد، و در همین حال فشار بلینکن بر حماس برای پذیرش توافق پیشنهاد مصر برای مبادله اسرا نیز افزایش پیدا می‌کند.

به اعتراف این رسانه عبری زبان، عملیات ۷ اکتبر حماس، باعث شد تا تمامی تلاش‌های صورت گرفته برای سازش بین عربستان سعودی و اسرائیل متوقف شود.

به زعم خبرنگار این رسانه، عربستان سعودی هم همانند اسرائیل، مصر و اردن از حماس و گروه اخوان المسلمین متنفر است.

او همچنین فاش کرد، طی هفت ماه گذشته از جنگ، ارتباط بین ریاض و تل‌آویو به شکل به شدت محدودی حفظ شد، این کار از طریق نمایندگان عربستان در ایالات متحده و اروپا انجام گرفته است و در عین حال ریاض به دقت و وسواس شانس بنیامین نتانیاهو برای بقا در قدرت را سبک و سنگین می‌کند، تا اینکه در هفته گذشته بود که سخنگویان سعودی اعلام کردند که حتی با وجود نتانیاهو هم روند برقراری روابط را به پیش خواهند برد.

یدیعوت آحارانوت از پشت پرده نشست بلینکن با ولیعهد عربستان خبر داد: این بار توافق به شکل دایره وار خواهد بود، واشنگتن چتر امنیتی برای ریاض فراهم خواهد کرد و تسلیحات مورد نیاز این کشور را تامین می‌کند، همچنین توافقنامه همکاری اطلاعاتی علیه ایران نیز بین دو کشور به امضا خواهد رسید و در مقابل نیز عربستان سعودی برنامه سازش با اسرائیل را که در حال حاضر متوقف شده است را از سر خواهد گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • واکنش آذری جهرمی به افشای قرارداد شهرداری تهران با شرکت چینی/ سکوت میرسلیم جالب است
  • آذری جهرمی: سکوت جناب آقای میرسلیم جالب است!
  • خنثی‌سازی امنیتی‌ترین طراحی عملیات نفوذ و خرابکاری صنعتی سرویس اطلاعاتی موساد در ایران روی آنتن شبکه یک سیما
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • مذاکرات اطلاعاتی- امنیتی ترکیه و سومالی
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • عربستان و اسرائیل سازش می‌کنند؟
  • چگونگی درگذشت نیکاشاکرمی و گاف های گزارش شبکه بی‌بی‌سی | از«مهر بسیار محرمانه» که نیست تا ناجا به جای فراجا و ...
  • کنایه آذری جهرمی به صداوسیما: «بنیاد آقاخان» عکس‌العملی شبیه «ساترا» نداشت
  • دستاورد‌های اطلاعاتی گرانقیمت ایران پس از عملیات «وعده صادق»