Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «تابناک» روزنامه های امروز دوشنبه 13 بهمن ماه در حالی چاپ و منتشر شد که موضوع بازگشت به برجام و واکنش ها به اظهارات برجامی تیم سیاست خارجی بایدن عمدتا در روزنامه های اصولگرا همراه با بازتاب دفاع وزیر بهداشت از واردات واکسن روسی کرونا در صفحات نخست برجسته شده است.

موضوع توهین نماینده سبزوار به مطبوعاتی ها و استفاده از واژه شعبان بی مخ برای آنان از یک سو و درخواست چند نماینده از ناجا برای عذرخواهی از عنابستانی در کنار شفافیت در بهارستان و سوالات درباره واکسن روسی کرونا در بیشتر روزنامه های اصلاح طلب برجسته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور رهبر انقلاب در حرم مطهر امام خمینی به مناسبت دهه فجر نیز موضوعی است که با تیترها و تصاویری در بیشتر روزنامه های امروز منعکس شده است.

در ادامه تعدادی از یادداشت ها و سرمقاله های منتشره در روزنامه های امروز را مرور می کنیم:

چرا تورم مهار نشد؟

سعید لیلاز اقتصاددان طی یادداشتی با عنوان چرا تورم مهار نشد؟ در روزنامه ایران نوشت: با توجه به مزمن بودن تورم دراقتصاد ایران، در تمام 50 سال گذشته تنها در چهار سال شامل 1364، 1369، 1395 و 1396 شاهد تورم تک رقمی بوده‌ایم و درمابقی سال‌ها نرخ تورم دراقتصاد دورقمی بوده و تا 50 درصد در سال 1374 هم افزایش یافته است.
درسال‌های 1395 و 1396 در دولت یازدهم که تورم درکشور تک رقمی شد، این مهم از طریق افزایش عرضه کل رخ داد و موجب شد تا تورم مهار شود. در این سال‌ها عرضه کل به‌صورت عمده از محل افزایش درآمدهای ارزی و فروش نفت بواسطه لغو تحریم‌ها صورت گرفت به‌طوری که درآمد ارزی 33 میلیارد دلاری درسال 1394 در سال‌های 1395 و 1396 به میزان قابل توجهی افزایش یافت. اما در سال 1397 علاوه برمشکلات ساختاری و سنتی مانند کسری بودجه و فساد شبکه بانکی که باعث رشد نرخ تورم می‌شود، مشکل دیگری به‌نام تحریم به اقتصاد ایران افزوده شد که عرضه کل را بواسطه کاهش درآمدهای ارزی و نفتی بشدت کاهش داد. این درحالی است که نقدینگی با همان آهنگ قبلی رشد کرد. درهمین دوران بحران مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز که ناشی از فساد درکشور بود، نیز تأثیر منفی شدیدی براقتصاد ایران داشت به‌طوری که دولت برای پرداخت سپرده‌های سپرده‌گذاران دراین مؤسسات، 33 هزار میلیارد تومان پرداخت کرد که با ضریب فزاینده این مبلغ 260 هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید دراقتصاد خلق کرد که این حجم معادل 14 درصد از کل نقدینگی تاریخ اقتصاد ایران است.

درکنار این مسائل اقتصاد ایران با بدترین تحریم تاریخ کشور و سومین تحریم شدید در تاریخ دنیا مواجه شد که از سوی امریکا برایران تحمیل شد. پس‌از گذشت حدود 20 ماه از اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه اقتصاد ایران که تقریباً تمام آثارآن درحال جذب بود، بحران چهارمی دراقتصاد ایران این بار ناشی از شیوع کرونا پدیدار شد که تاکنون 3 تا 4 درصد از اقتصاد ملی را بلعیده و موجب شده است تا هزینه‌های دولت برای حمایت از اقشار کم درآمد و همچنین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا بشدت افزایش یابد. برهمین اساس دولت مجبور به چاپ اسکناس شد به طوری که برداشت یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا حدود 20 هزارمیلیارد تومان پول پرقدرت به اقتصاد ایران تزریق کرد. بنابراین درطول این سال‌ها نه تنها مشکلات ساختاری و سنتی رشد تورم دراقتصاد ایران حل نشده است، بلکه دو مشکل جدید نیز به آنها اضافه شده است. دراین مدت دولت تقریباً مشکل سوم یعنی تحریم‌ها را جذب و رفع کرده است، اما همچنان سه مشکل دیگر باقی است به طوری که کسری بودجه همچنان ادامه دارد، دولت یارانه سنگینی برای مقابله با کرونا پرداخت می‌کند و فساد شبکه بانکی نیزپابرجاست. درهمین راستا به نظر می‌رسد با وجود کاهش قابل توجه شتاب نرخ تورم درماه‌های اخیر نمی‌توان انتظار تک‌رقمی شدن تورم درآینده نزدیک را داشت. درشرایطی که درمهرماه امسال نرخ تورم ماهانه به 7 درصد رسیده بود این نرخ درآبان به 5.2 درصد، درآذر به 2 درصد و در دی ماه به 1.8 درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود با این روند دربهمن و اسفند سال‌جاری این نرخ به حدود یک درصد کاهش یابد، ولی درآینده نزدیک شاهد افت قابل توجه تورم نخواهیم بود.


یک کارخانه و یک داروی نامدار روسی را اسم ببرید

«جهان‌صنعت»طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان یک کارخانه و یک داروی نامدار روسی را اسم ببرید نوشت: در ایران کره‌جنوبی با سامسونگ و هیوندایی مشهور است، ژاپن با تویوتا و هوندا و آلمان با بنز و بوش و… اما ایرانیان در سده تازه‌سپری‌شده هیچ کالایی به نام برند روسی را در بازارهای کشورمان در هیچ صنعتی ندیده و نشنیده‌اند. اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در نبرد با دنیای آزاد بیش از اینکه دنبال صنایع کارخانه‌ای در رشته‌های گوناگون باشد، دنبال این بود که صنایع سنگین را با راهبرد به کارگیری آنها در صنایع نظامی و تجهیزات جنگی توسعه دهد.

مشهور است که شوروی سابق توانست همزمان یا کمی دیرتر همپای آمریکا فضانورد به کره ماه بفرستد و نیرومند‌ترین زیردریایی‌ها و موشک‌ها را تولید کرده و به کشورهای دوست یا زیر دست دوران امپراتوری سوسیالیستی بفروشد و صادر کند اما از تولید و ساخت یک سوزن خیاطی ناتوان بود.


اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی سرانجام نیز در نبرد اقتصادی بود که دست‌هایش را در برابر دنیای آزاد بالا گرفت و آن امپراتوری مثل برف ذوب شد. روسیه ولادیمیر پوتین نیز در این دو دهه بیش از آنکه دنبال رقابت در صنایع کارخانه‌ای با غرب و حتی کشورهای شرق آسیا مثل ژاپن، کره‌جنوبی و چین باشد، مسیر ساخت و تولید صنایع نظامی را در دستور کار قرار داد و به این ترتیب است که شما نام یک محصول روسی که در خانه‌ها و در اختیار شهروندان دست‌کم در بازار ایران باشد را پیدا نمی‌کنید.
اما پدافند موشکی اس۳۰۰ و اس ۴۰۰ و هواپیماهای جنگی روسی در رقابت با همتاهای غربی و آمریکایی چیزی کم ندارد و در دنیا نیز مشتریان قابل اعتنایی برای خرید آن صف کشیده‌اند که ایران نیز یکی از مشتریان استوار آنهاست که البته هنوز با فروش سامانه موشکی مشهور به ایران موافقت نشده است. در چنین وضعیتی اما روسیه ناگهان واکسن‌ساز شده است و وزیر امور خارجه ایران نیز انگار که واکسن‌شناس درجه یک است، آن را مناسب تشخیص داد و ایران نیز می‌خواهد آن را خریداری کند. ایرانیان به این دلیل که این واکسن در کشوری ساخته شده که تا‌کنون نام هیچ داروی برند مشهوری را ندارد و هیچ کارخانه مشهور داروسازی نیز در دنیا نیست که به روسیه تعلق داشته باشد، با ناراحتی با خرید واکسن روسی برخورد می‌کنند.
آقای وزیر محترم بهداشت برای نشان دادن اعتبار واکسن روسی گفته است به کوری چشم برخی اولین واکسن‌های روسی را به خانواده خود می‌زند. به نظر می‌رسد وزیر محترم می‌تواند به جای این حرف که شهروندان اندکی آن را به طور کامل باور خواهند کرد می‌تواند بگوید سابقه صنعت داروسازی روسیه چگونه است و از میان این همه داروهایی که در دنیا اشتهار دارند و میلیاردها شهروند جهانی به طور مثال آسپرین را می‌شناسند و به آن اطمینان دارند یا واکسن‌های گوناگون غربی را برای فلج اطفال و نیز بیماری آبله را خریداری و مصرف کرده‌اند چند داروی مشهور و چند کارخانه مهم داروسازی روسی را نام ببرد. در این صورت شاید مردم اطمینان کنند.

آقای روحانی! آن کار سخت را ر‌ها کن!

غلامرضا صادقیان در یادداشت سردبیر روزنامه جوان با عنوان آقای روحانی! آن کار سخت را ر‌ها کن! نوشت: پنج روز از اعلام شروط ترامپی وزیر خارجه بایدن برای برجام گذشته و در این مدت آقای روحانی رئیس‌جمهور دو سخنرانی داشته‌است، اما هیچ اشاره‌ای به این شروط نشدنی و تکلیف ایران نکرده است. اگر این سکوت ادامه پیدا کند و آن توفندگی که گاهی در مقابل خروج امریکای ترامپ از برجام دیده می‌شد، از آقای روحانی دیده نشود، شائبه آن می‌رود که شاید قرار است بخشی از مطالبه‌گری ضروری از امریکای بایدن را به داخل سرریز کنند! زیرا حمله دوباره به منتقدان و مخالفان داخلی و بندال‌کردن بخشی از موضوع به دولت‌های قبل کم هزینه‌تر است تا آنکه با دولت جدید امریکا -که قرار بود تفاوتی اساسی با قبلی داشته باشد- درگیر شویم!

ظاهراً علت طمع کردن‌های «دولت مذاکره» برای گشایش اقتصادی با کمک رفع تحریم‌ها، این بود که وقتی با کار آسان‌تر می‌توان به مقصود رسید چرا با اقتصاد مقاومتی و ریاضت و دشواری به آن برسیم. اما اکنون معلوم شده است که آنچه در این مدت هشت سال دنبال آن بوده‌ایم اتفاقاً سخت‌تر و ریاضتی دشوارتر از مقاومت و سختکوشی است.

درباره اینکه اصولاً چرا ما باید مقاومت کنیم و چرا دشمن داریم، بحث فراوان شده است و تکرار آن بدون آنکه زمینه‌های معرفتی و جهان‌بینی دو طرف به یکدیگر نزدیک شود، بی‌فایده است، اما یک بحث فایده‌مند این است که دولت آقای روحانی بداند رفع تحریم‌ها از این پس دقیقاً همان کار سخت است و کار راحت و رسیدن به میوه و گلابی، حالا بازگرداندن امید و مقصود به داخل کشور است.


آقای جهانگیری زخم مردم را تازه تر نکنید

ژوبین صفاری در سرمقاله امروز روزنامه ابتکار با عنوان جانا سخن از زبان ما نوشت: معاون اول رئیس جمهوری روز گذشته به مشکلات اقتصادی و فشار تحریم ها اشاره کرد، از لزوم گفت‌وگو سخن راند و گفت که مردم احساس تبعیض و فساد، بیشتر از نداری آزارشان می دهد. او همچنین گفت: «احساس مردم درباره فساد این است که عده ای در کشور در حال غارت و کسب ثروت و عده ای به نان شب محتاج هستند.»
حال سوال اینجاست که آیا آقای جهانگیری سخن تازه ای گفته است و یا او به عنوان یک شهروند و نه در قامت یک مسئول آنچه را دیده و بیان کرده که مردم سال‌هاست آن را لمس می کنند.
ناگفته پیداست مردم در شرایطی که 8 سال از روی کارآمدن دولتی گذشته است انتظار ندارند که مسئول اش همان دردهای به جا مانده از سال‌های گذشته را برایشان بازگو کند و در نهایت با ارتباط آن به ظهور رئیس جمهوری دیوانه ای مانند ترامپ، این عدم تغییر در شرایط را توجیه کند. تردیدی نیست که تحریم های ظالمانه غرب به طور مستقیم اقتصاد کشور را هدف گرفت و اثرات آن برخلاف تصور برخی بسیار مخرب است. تردیدی نیست که گفتمان مخالف دولت هم برای رهایی از این شرایط هیچ دستورالعمل و راهکار قابل قبولی نداشته و ندارد. اما آیا با بیان این مشکلات فرقی در وضعیت موجود حاصل می شود؟


آقای معاون اول در حالی سخن از زبان مردم می گویند که حتی اگر تحریمی در کار نبود کارنامه دولت به خصوص در دور دوم هیچ نشانی از کارآمدی برای تغییر در ساختارهای معیوب در آن دیده نمی‌شود. همان ساختارهای معیوبی که رسانه های دلسوز و حتی همسو با دولت بارها نسبت به اصلاح آن هشدار دادند تا امروز بعد از 8 سال مقام مسئولش بر سر نقطه آغازین بیان مشکلات قرار نگیرد.
این سخنان امروز نه تنها مرهمی برای مردم نا امید شده نخواهد بود که زخم بی‌اثر بودن انتخاب شان را تازه‌تر می کند آنجا که منتظر بودند دولت منتخبشان با رای بالا و قاطع، حداقل تغییرات بنیادین و موثر در اقتصادی ایجاد می‌کرد که از معیوب بودن ساختارهایش رنج می برد تا شاید اگر روزی تحریمی هم در کار نبود بتواند خود را بازیابی کند.
مردم اما امروز از آمارهای احتمالی در باب اینکه شرایط این بود و حالا این شد؛ خسته شده اند. امروز حقیقت ماجرا سفره هایی است که لابلای تورم فزاینده کوچک‌تر شده و اعتماد‌شان نسبت به شعارهایی که داده شد و داده می شود کمرنگ تر شده است. آقای معاون اول، به نظر می رسد در این روزهای پایانی کار دولت نه به آمارها احتیاجی باشد و نه به بیان مشکلاتی که مردم لمس می کنند.
بلکه امروز بهتر آن است که برای مردم از دلایل ناکارآمدی و عدم تحقق وعده هایتان بگویید. صادقانه ضعف های خود و دولت را بیان کنید.
هرچند به درستی گفتید که امروز به گفت‌وگو و به تغییر در رویکردهای سیاست داخلی و خارجی نیاز است اما به راستی این نیاز را چه کسانی باید برطرف کنند؟ مردم که قبلاً با رایشان این نیاز را اعلام کردند پس شاید قصور را باید در خودتان جستجو کنید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد میناوند علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا مرور روزنامه ها غلامرضا صادقیان واکسن روسی سعید نمکی وزیر بهداشت دیوان محاسبات کشور حسن روحانی برجام بایدن بازگشت به برجام مهرداد میناوند علی انصاریان دهه فجر حکومت پهلوی واکسن روسی کرونا اقتصاد ایران آقای روحانی واکسن روسی تورم مهار تحریم ها نرخ تورم کار سخت سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۶۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است

رئیس‌جمهور ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌ها و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جلسه هیئت دولت، سرکوب شدید اعتراضات دانشجویی ضد صهیونیستی و ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان در دانشگاه‌های غربی به‌ویژه در آمریکا را برگ دیگری از رسوایی مدعیان آزادی بیان عنوان و اظهار کرد: امروز به برکت خون مطهر شهدای مظلوم غزه چهره واقعی تمدن غربی بیش از پیش برای مردم جهان آشکار و مشخص شده است که مدعیان آزادی بیان، به چیزی غیر از حفظ سلطه‌گری خود پایبند نیستند.

وی در ادامه، خیزش دانشجویان، اساتید و نخبگان غربی در حمایت از مردم مظلوم غزه را رویدادی بزرگ و دارای ابعادی گسترده توصیف کرد و ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در آشکار کردن و به تصویر کشیدن ماهیت بدون روتوش غربِ مدعی افزود: بدون تردید این خیزش و بیداری مقابل ظلم و جنایت و سلطه‌گری با اعمال خشونت، ضرب و شتم و بازداشت اساتید و دانشجویان حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت موضوع کنترل و نظارت مدیران بر عملکرد زیر مجموعه خود، تصریح کرد: آنچه از ابتدای دولت نیز تحت عنوان گشت ارشاد مدیران مطرح شد تأکیدی بر اهمیت موضوع نظارت درون سازمانی بر عملکردها، پیش از نظارت و بازرسی از سوی دیگر نهادها بود که باید به‌صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد.

وی ضمن ابراز رضایت از گزارشات مسئولان اقتصادی دولت درباره کاهش تورم، کنترل و کاهش رشد نقدیندگی و کاهش قیمت ارز، استمرار این روند را نیازمند کنترل و مراقبت ویژه دستگاه‌های مربوط دانست و در این راستا تشکیل منظم شورای اقتصاد و ستاد تنظیم بازار را ضروری دانست.

رئیس‌جمهور همچنین برنامه بازدید خود از مناطق ۱۷ و ۱۸ شهر تهران را اقدامی در راستای سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با مردم این مناطق به منظور پیگیری و رفع مشکلات‌شان دانست وبا بیان اینکه حضور مسئولان در میان مردم و ارتباط نزدیک با آنها از نظر اثرگذاری هیچ جایگزینی ندارد، از همه وزرا خواست ضمن توجه ویژه به ارتباط‌گیری با مردم و شنیدن مشکلات و مطالبات آن‌ها برای آن بخش از مردم جامعه که امکان ارتباط مستقیم با دولتمردان ندارند نیز برنامه‌ریزی کنند.

آیت‌الله رئیسی ناظر به گزارش وزیر راه شهرسازی درباره ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های کشور، تصریح کرد: اقتضای قانون و تدبیر نیز آن است که ما با پیشگیری قبل از وقوع حادثه نسبت به رفع زمینه‌های آن اقدام و تا جایی که امکان دارد از وقوع خسارات و حوادث جلوگیری کنیم.

در ابتدای این جلسه معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به حضور و بازدید رئیس‌جمهور و تعدادی از وزرا در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران، این اقدام را اولین برنامه از سلسله برنامه‌های بازدید از مناطق مختلف پایتخت به منظور پیگیری و رفع مشکلات مردم تهران هم راستا با برنامه سفرهای استانی دانست و از تداوم آن در دیگر مناطق تهران با توجه به تراکم جمعیتی موجود در پایتخت خبر داد.

وی همچنین با اشاره به ورود دولت به موضوع کالاهای رسوبی در بنادر و گمرکات با دستور رئیس جمهور گفت‌: با اقدامات صورت گرفته میزان رسوب کالا در بنادر و گمرکات به حداقل ممکن رسیده و از میزان متوسط دنیا هم پایین‌تر است که این از دستاورد مهم دولت در دو سال و نیم گذشته است؛ مشکل معدود کالاهایی که از این فرایند باقی‌مانده بود نیز با پیگیری جدی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزیر جهاد کشاورزی در چند روز اخیر حل و فصل و مقرر شد این کالاها یا مرجوع شده یا برای مصرف دامی به کشور وارد شود.

وزیر جهاد کشاورزی نیز در گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای حل و فصل محموله حاوی روغن در بندر عباس که مورد تاکید جدی رئیس جمهور بود گفت: از سه کشتی حامل روغن که از سال ۹۹ وارد بندر عباس شده بودند، محموله دو کشتی از سازمان غذا و دارو مجوز گرفته و ترخیص شده‌اند و محموله سوم که مورد تأیید مراجع ذی‌صلاح قرار نگرفت، نیز با پیگیری‌ها صورت گرفته از سوی معاون اول رئیس جمهور، مالک محموله پذیرفت با پرداخت هزینه بارگیری و حل و نقل، محموله سوم را مرجوع کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در جلسه امروز به تقدیر رهبری معظم انقلاب از نظام سلامت کشور به‌عنوان یکی از قوی‌ترین و بی‌نظیرترین نظامات سلامت در منطقه و همچنین خدمات وسیع درمانی و پزشکی به مناطق محروم که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران بی‌نظیر است اشاره کرد و گفت‌: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تلاش مضاعف این روند را ادامه خواهد داد و با بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های نظارت بر سلامت و درمان به صورت مستمر سلامت مردم را پایش و کنترل می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی نیز گزارشی از بهره برداری از ۸ هزار ۴۰۰ واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی ارائه کرد و گفت: خوشبختانه تا امروز عملیات اجرایی ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مختلف از جمله ۲۶۴ هزار واحد در بافت فرسوده و ۵۰۰ هزار واحد روستایی آغاز شده و در فرایند ساخت قرار دارند و همچنین ۱۲۸ هزار و ۵۰۰ مسکن مهر نیز تحویل شده است.

وی همچنین به اقدامات صورت گرفته در اصلاح و رفع نقاط حادثه خیز جاده‌ای در دولت مردمی اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۷۲۵ نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای اصلاح و رفع شده و امسال با هدف‌گذاری صورت گرفته بنا داریم مشکل نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای را تا حد زیادی حل کنیم که البته این مهم به ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وزیر دادگستری نیز در این جلسه از به صفر رسیدن پرونده پرداخت دیه از بیت المال خبر داد و افزود: در سال گذشته برای اولین بار در این دولت توانسته‌ایم پرونده پرداخت دیه‌هایی که به عهده دولت بوده با کمک سازمان برنامه و بودجه به صفر برسانیم و درصدد هستیم مشکل تعداد اندکی از پرونده‌های باقی‌مانده که دارای اشکال و ایراده بوده نیز رفع کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 748900

دیگر خبرها

  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • مومنی: ببینید عزیزان با نرخ تورم در ایران چه گلی کاشته‌اند!
  • آتش سوزی گسترده در کارخانه مبل سازی مهار شد
  • کاهش رشد نقدینگی به تنهایی موجب مهار تورم نخواهد شد
  • سرآشپز پخت تورم در ایران
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!