Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سلیمان کرمی در دیدار با عباس حاجی‌زاده مدیرکل ورزش و جوانان فارس، با اشاره به اینکه مواد مخدر یک معضل بزرگ است، گفت: مواد مخدر جدی‌ترین آسیب در جامعه است، چرا که یک فرد معتاد می‌تواند چندین خانواده را درگیر کند و در خانواده‌ای که یک معتاد وجود دارد بنیان خانواده به‌شدت تهدید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او، ورزش را عامل مؤثری در پیشگیری از اعتیاد دانست و افزود: ورزش به‌عنوان ارزان‌ترین و مؤثرترین ابزار برای پر کردن اوقات فراغت مردم و پیشگیری از بلای خانمان‌سوز اعتیاد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس در ادامه گفت: ورزش هم در درمان و هم برای پیشگیری از این آسیب بسیار تأثیرگذار است.

کرمی در ادامه با تأکید بر این موضوع که ورزش بهترین راه برای پیشگیری از افتادن در دام اعتیاد است، گفت: باید از تمام ظرفیت‌های موجود در ورزش برای جلوگیری این آسیب استفاده کنیم.

او جایگاه بالای ورزشی و وجود قهرمانان و مدل آوران استان فارس را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: ورزش در جامعه مخاطبین گسترده‌ای دارد ازاین‌رو پیام ورزشکاران به ویژه قهرمانان و مدل آوران عرصه ورزشی به نوجوانان و جوانان در جهت پیشگیری از اعتیاد از اثرگذاری بسیار زیادی برخوردار خواهد بود و می‌تواند کمک مؤثری در مبارزه با مواد مخدر باشد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: باید مشارکت سمن‌ها در حوزه ورزش و جوانان با تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد جلب و مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول در فارس اجرای برنامه یاریگران زندگی را از طریق محیط‌های ورزشی مهم برشمرد و گفت: طرح کانون یاریگران زندگی که توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور تهیه و ابلاغ‌شده است می‌تواند در محیط‌های ورزشی تأثیر بسزایی در آگاه‌سازی عمومی به‌ویژه ورزشکاران در زمینه آسیب‌های اجتماعی و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد، ترویج و گسترش فعالیت‌های ورزشی در بین آحاد جامعه به‌ویژه در نقاط کم برخوردار و شناسایی ناهنجاری‌های موجود و رفع آن داشته باشد.

کرمی با تأکید بر اولویت تجهیز و ارائه امکانات ورزشی به نقاط کم برخوردار در جهت پیشگیری از اعتیاد بیان داشت: توسعه فعالیت‌های ورزشی در نقاط کم برخوردار و همچنین محلات و روستا‌ها در قالب راه اندازی و تجهیز خانه‌های ورزشی می‌تواند منجر به توانمندسازی افراد جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان در عرصه‌های ورزشی شود و اتفاقات مثبتی در جهت کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی به ویژه معضل مواد مخدر رقم بزند.

او در پایان گفت: امیدوارم با کمک اداره کل ورزش و جوانان در این عرصه شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی ناشی از گرفتار شدن به مواد مخدر باشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای مبارزه با مواد مخدر اعتیاد به مواد مخدر آسیب های اجتماعی ورزشکاران ایرانی مبارزه با مواد مخدر پیشگیری از اعتیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

به گزارش صدای ایران از ایسنا،اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • سیزدهمین کاروان فرهنگی ورزشی جاده ولایت میهمان خوزستانی‌ها
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • زیرساخت‌های لازم برای توانمند سازی معتادان متجاهر در استان کرمان وجود ندارد
  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • آغاز عملیات احداث زمین چمن مصنوعی در خضرآباد