Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@02:12:50 GMT

کنترل عوارض بیماری با تغییر رژیم غذایی بیماران

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۷۹۴۲

کنترل عوارض بیماری با تغییر رژیم غذایی بیماران

به گزارش خبرگزاری مهر، لیلا آزادبخت، اظهار داشت: برخی از تحقیقاتی که در حوزه علم تغذیه انجام می‌شود، علاوه بر اینکه در پیشگیری از بیماری‌ها کمک می‌کند، در افزایش توان افراد نیز مؤثر است.

وی ادامه داد: مطالعات علم تغذیه می‌تواند در سلامت، بهبود و کیفیت زندگی بیماران نقش مؤثری داشته باشد.

آزادبخت گفت: میزان درمان و سرعت بهبود بیماری در بیمارانی که علاوه بر مراقبت‌های معمول از مراقبت‌های تغذیه‌ای هم بهره‌مند هستند، بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تحقیقات علم تغذیه نشان داده است که با تغییر در رژیم غذایی بیماران می‌توانیم به کاهش و کنترل عوارض بیماری بپردازیم.

معاون پژوهشی دانشکده علوم تغذیه و رژیم‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از ویژگی‌های تحقیقات علم تغذیه، حل مشکلات سلامت جامعه است. انجام و نتایج تحقیقات کاربردی در سلامت جامعه بسیار کمک‌کننده است.

کد خبر 5135941

منبع: مهر

کلیدواژه: تغذیه دانشگاه علوم پزشکی تهران تغذیه سالم ویروس کرونا آمار کرونا واکسن کرونا سیما سادات لاری سازمان نظام پزشکی شیوع کرونا درمان ناباروری تغذیه با شیر مادر دانشگاه علوم پزشکی تهران زایمان رژیم غذایی سازمان بیمه سلامت جامعه پرستاری دانشگاه علوم پزشکی ایران علم تغذیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۷۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟

ایتنا - محققان دانشگاه ملی سنگاپور موفق شدند مکانیسمی را شناسایی کنند که ممکن است توضیح دهد چرا یک رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.
ارتباط بین تغذیه ضعیف و بیماری هایی مانند چاقی، بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ از قبل ثابت شده بود، اما آنچه رژیم غذایی را به سرطان مرتبط می کند، تا حد زیادی ناشناخته مانده بود.

در این تحقیق جدید که نتایج آن در مجله Cell منتشر شده، محققان دریافتند که ماده ای به نام متیل گلیوکسال، که از تجزیه گلوکز برای آزادسازی انرژی تولید می شود، می تواند ژن هایی را که از سرطان محافظت می کنند، مهار کند.

آنها می گویند که یک رژیم غذایی نامناسب منجر به تولید سطوح بالاتری از متیل گلیوکسال می شود که این امر احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می دهد.

متیل گلیوکسال یک مولکول کوچک واکنش پذیر است که می تواند عملکرد سلولی را مختل کند. این مطالعه نشان می دهد که اگر بیش از حد تولید شود، می تواند به DNA آسیب برساند.

رژیم های غذایی سرشار از مواد غذایی ناسالم فرآوری شده، گوشت قرمز، قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده، ممکن است به دلیل اختلال متابولیسم در بدن منجر به افزایش سطح متیل گلیوکسال شود. این امر خطر ابتلا به چاقی، بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

از طرف دیگر، یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از فیبر و سبزیجات تولید متیل گلیوکسال را کاهش می دهد و به سلامت متابولیسم، میکروبیوم و سلامت کلی بدن کمک می کند.

محققان می گویند رژیم مدیترانه‌ای می‌تواند سطوح متیل گلیوکسال را پایین نگه دارد.

این یافته ها حاکی از آن است که انتخاب‌های غذایی سالم و اجتناب از مصرف بیش از حد مواد غذایی فرآوری‌شده، گوشت قرمز و شکر می تواند از طریق کاهش تولید متیل گلیوکسال، خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد.

محققان امیدوارند این کشف بتواند به درک بهتر ارتباط بین رژیم غذایی و سرطان کمک کند و زمینه را برای راهکارهای پیشگیرانه جدید در آینده فراهم آورد.

دیگر خبرها

  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟
  • مهم‌ترین علت چاقی در ایران
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • این ویتامین چربی کبد را دفع می‌کند | روش‌های کاربردی برای تقویت سلامت کبد
  • ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی در گرو حمایت‌های ارزی
  • چطور باید حواسمان به بیماری‌های کبد باشد؟
  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟