Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:11:22 GMT

همه روستاهای بالای 20 خانوار گیلان برقدار شده اند

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۰۸۶۸۰۰۳

همه روستاهای بالای 20 خانوار گیلان برقدار شده اند

علی اوسط اکبری مقدم دوشنبه در گفت و گویی با شبکه استانی باران با بیان اینکه این استان دارای دو هزار و ۷۰۰ روستای دارای کد آبادی است ، افزود: از  این تعداد بیش از دو هزار و ۴۰۰  روستا دارای سکنه هستند.
وی تصریح کرد: از مجموع روستاهای دارای سکنه ، ۹۸.۸ درصد از روستاها از برق برخوردار هستند.
وی اضافه کرد: همچنین
اکبری مقدم با اشاره به اینکه قبل  از انقلاب در هیچ روستایی گاز نداشتیم، اظهار داشت:دو هزار و ۸۰  روستای بالای ۲۰ خانوار استان معادل بیش از ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان از گاز برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب آشامیدنی یکی از مولفه های مهم در توسعه روستاها است، درصد برخورداری روستاهای استان را ۷۷.۳۱ درصد عنوان و تصریح کرد: در تلاش هستیم این آمار را به میزان قابل قبولی برسانیم.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه فقط سه تا چهار درصد لوله کشی ها قبل از انقلاب و مابقی بعد از انقلاب انجام شده است به دلیل قدمت چند ده ساله لوله کشی ها فرسوده و دارای رسوب‌ شده اند که ممکن است موجب نبود آب مطلوب در بسیاری از روستاها باشد اما همه تلاش بر این بوده که کیفیت آب ارتقا پیدا کند .

وی یکی از شاخص های مهم توسعه هر کشور را ارتباط راههای درون و برون شهری آن کشور خواند و گفت: راهها ارتباط درون شهری به برون شهری و به برون مرزی وصل می کند که در بخش های مختلف بویژه  اقتصاد موثر هستند.

وی اظهار داشت: بر همین اساس در حال حاضر در گیلان ۱۱ هزار و۱۶۷ کیلومتر راه وجود دارد که از این میزان ۹ هزار و ۵۲۰ کیلومتر راه روستایی است .
وی میزان راه های آزادراهی استان را  ۶۸ کیلومتر  عنوان و تصریح کرد: ۶۰ کیلومتر آن در حال بهره‌برداری و هشت کیلومتر آن تا بهار سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خاطر نشان کرد: : وجود بیش از ۹ هزار کیلومتر راه روستایی استان نقش بسزایی در حوزه اقتصاد روستاها ایفا می کند.
وی به وجود بیش از  ۳۰۱ کیلومتر راه اصلی و ۴۸۰ کیلومتر بزرگراه نیز در استان اشاره و بیان کرد: در بخش ریلی نیز ۱۶۸ کیلومتر مسیر ریلی انجام شده و ۳۸ کیلومتر نیز مسیر کاسپین _ رشت که در توسعه استان می تواند نقش موثری داشته باشد در حال تکمیل است که در حال حاضر قطعه شش،  ۷۰ درصد و قطعه ۷،  ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا پایان خرداد ماه به بهره برداری برسد.
اکبری مقدم  همچنین به اقدامات توسعه ای در بخش  بهداشت در استان نیز اشاره و بیان کرد:  تا قبل از انقلاب ۱۱ بیمارستان با  ۹۵۰ تخت در استان فعال بود که با تلاش های انجام شده  در حال حاضر ۳۶ بیمارستان فقط دولتی که  ۲۵ بیمارستان در حوزه آموزش فعالیت می کنند با بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ تخت فعال هستند؛ ضمن آنکه بیمارستان های خصوصی هم در استان شکل گرفته است که در حال حاضر فقط در شهر رشت چهار بیمارستان مجهز  خصوصی داریم.
وی اضافه کرد: ۱۶ شبکه بهداشت در ۱۶؛شهرستان ، ۹۵۰ خانه بهداشت ، ۱۳۸ آمبولانس در ۶۲ پایگاه امدادی و  اورژانس هوایی در استان فعال است.
وی با اشاره به اینکه حدود یک درصد از خاک کشور متعلق به گیلان است، گفت: در این استان ۲۸۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که در جذب گردشگر نقش بسیاری دارد که در همین راستا افزون بر دو هزار ۷۰۰ هتل و مرکز گردشگری در استان فعالیت می کنند.
‌اکبری مقدم به اقدامات توسعه ای در بخش کشاورزی استان نیز اشاره و اظهار کرد: از ۲۳۸ هزار هکتار  اراضی شالیزاری، ۱۸۰ هزار هکتار مستعد طرح تجهیز هستند که از این میزان در۸۶ هزار هکتار این اقدام انجام شده است.
‌وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال نیز  ۸۹۵ پروژه عمرانی و اقتصادی را در بخش های مختلف با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان در استان بهره برداری می شود.

وی افزود: این میزان اعتبار نسبت به دهه فجر سال گذشته ۹۶ درصد رشد دارد.

برچسب‌ها رشت استانداری گیلان گیلان دهه فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان گیلان رشت استانداری گیلان گیلان دهه فجر اخبار کنکور بهره برداری کیلومتر راه حال حاضر اکبری مقدم انجام شده دو هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان

اسدالله عباسی، در بازدید از طرح توسعه نهالستان توت در مزرعه ابریشم پرند فومن از کاهش واردات جعبه تخم نوغان خبر داد و گفت: در سال گذشته ۴۵ هزار جعبه تخم نوغان به کشور وارد شد که این آمار امسال به ۳۶ هزار جعبه کاهش پیدا کرده و مابقی در داخل تهیه می‌شود.

او با تأکید بر لزوم توجه به تقویت تولید پیله ابریشم در گیلان افزود: ۵۱۰ تن معادل حدود ۲۹ درصد از تولید پیله‌ تر ابریشم کشور در این استان انجام می‌شود.

استاندار پیله ابریشم مورد نیاز کشور را ۳ هزار و ۳۰۰ تن دانست و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های گیلان باید سعی کنیم که بخش اعظمی از نیاز کشور به پیله‌ تر در این استان تولید شود.

گیلان یک سوم پیله‌ تر ابریشم کشور را تولید می‌کند و استان‌های مازندران، گلستان و خراسان‌های رضوی و شمالی در رتبه‌های بعدی تولید پیله ابریشم قرار دارند.

توزیع تخم نوغان با قیمت هر جعبه ۲۸ هزار تومان در ۱۱ مرکز توسعه نوغانداری و ۸ اداره جهاد کشاورزی استان گیلان از روز شنبه ۸ اردیبهشت آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • تأمین آب کامل شهر توپ آغاج بیجار با اجرای ۴ کیلومتر خط انتقال آب
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • تولید ۲۹ درصد از پیله ابریشم کشور در گیلان
  • نرخ مالیات بر عایدی سرمایه املاک، خودرو، طلا و ارز چقدر است؟
  • ایجاد ۵ هزار مترمکعب ظرفیت مخازن آب در طرح جهاد آبرسانی به روستا‌های کردستان
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان بالای ۵۰ درصد است
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • کالری مصرفی 50 درصد ایرانیان زیر استاندارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱