Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سجاد عزیزپور،  هنرمند بسیجی گیلانی است که امروز مردم او را بیش از هرکسی با نام میرزاکوچک خان جنگلی می‌شناسند؛ جوانی در میدان فرهنگ و هنر به دنبال ترویج باورهایی، چون ایستادگی، مجاهدت و خودباوری است.

شکوفایی چهره‌های جوان شاخص در حوزه مختلف و در ذیل نهاد مقدس بسیج را نیز می‌توان یکی از دستاورد‌های انقلاب اسلامی  دانست؛ جوانانی که با پیروی از آرمان‌های انقلاب اسلامی و در ذیل سایه شجره طیبه بسیج در عرصه‌های گوناگون افتخارآفرینی کرده و زمینه‌ساز پیشرفت کشور و انقلاب در عرصه‌های مختلف هنری، فرهنگی و اجتماعی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سجاد عزیزپور،  یکی از جوانانی است که امروز مردم گیلان او را بیش از هرکسی با نام میرزاکوچک خان جنگلی می‌شناسند؛ جوانی که خود را مقید به حرکت درمسیر انقلاب می‌داند و در میدان فرهنگ و هنر به دنبال ترویج باورهایی، چون ایستادگی، مجاهدت و خودباوری است.

این هنرمند بسیجی جوان درباره زندگی  ۱۰ ساله خود با  میرزا کوچک جنگلی گفت:  ۱۰ سال است که با میرزا کوچک زندگی میکنم و تلاشم این است که رشادت‌های مردان جنگل را به گوش همگان برسانم.

گروه ما ۱۱ آذر نام دارد که تخصصی در بررسی نهضا جنگل فعالیت می‌کنیم و تمام لحظه‌های ما با میرزاکوچک گره خورده است؛ روزی که این کار را آغاز کردم بسیار فکر کردم که میرزاکوچک جنگلی کجای تاریخ ایستاده است و همین سال شد محرکی برای ادامه کار در مسیر میراکوچک خان.

مردم میرزاکوچک را دوست دارند؛ نه فقط در گیلان بلکه در اجرا‌هایی که در شهر‌های گوناگون داشتم شاهد بودم که چطور زن و مرد تمایل دارند تا این اسطوره تاریخی را بیشتر بشناسند.

او درباره  نماهنگ "سالار جنگل" و از موفقیتش در جشنواره عمار گفت: این نماهنگ با آهنگسازی آقای "امین صالحی" و شعری فاخر از شاعر خوب استان گیلان آقای "رضا نیکوکار" و همچنین با ذوق فراوان گروه بین المللی سرود "منادیان بصیرت", با تهیه‌کنندگی آقای "اکبر محمودی" ساخته شده است که جا داره از بچه‌های نمایش حسینیه هنر رشت هم نام ببرم که در کار برای نخستین بار مقابل دوربین حاضر شدند و به حق خوش درخشیدند.

بازدیدی که مردم از این نماهنگ داشتن بسیار بیشتر از آن چیزی بود که ما تصور می‌کردیم و خوشحالیم که موفق شدیم افتخاری رو بانام سردار جنگل برای استان گیلان کسب کنیم.

نماهنگ "سالار جنگل" در بخش نماهنگ جشنواره عمار موفق به دریافت لوح افتخار بخش "قاب اول" این جشنواره شد و درخشش این اثر به گفته داوران جشنواره عمار، نمایی جدید و متفاوت رو از میرزاکوچک خان جنگلی به نمایش گذاشت.

 لازم است خیلی برای معرفی میرزاکوچک جنگلی کار شود؛ کار برای میرزاکوچک خان جنگلی نباید صرفا به تاریخ ۱۱ آذر معطوف شود بلکه باید به طور منسجم برای معرفی نهضت جنگل و سیره این قهرمان ملی کار کرد.

سجاد عزیزپور درخصوص گریم میرزاکوچک خان که سالهاست با آن گریم زندگی می کند افزود: مرگ یک بازیگر زمانی است در یک ژانر باقی بماند و تحولی در کار خود ایجاد نکند، اما میرزاکوچک زندگی من است؛ میرزا کوچک برای من یک لباس نیست بلکه راهی است که باید تا انتهای آن بروم تا صرفا نمایی از میرزا نباشم بلکه منتقل کننده تفکر و سیرت او شوم.

من نه تنها خسته نشدم بلکه از ۱۰ سال میرزاکوچک بودن لذت میبرم و تک تک لحظه‌های عمرم را با میرزاکوچک جنگلی زندگی میکنم. به قول فردی که میگفت: "اگر سجاد عزیزپور بخواهدچهره خود را تغییر دهد باید از مردم اجازه بگیرد. "

در طی این سال‌ها برایم سخت بود که در نقش‌های دیگر بازی کنم و همین امر سبب شد تا به سمت کارگردانی و ساخت آثار مختلف حرکت کنم.

او درباره فعالیت های فرهنگی و هنری خود گفت: بسیج بخشی از زندگی من هست، چون فعالیت هنری خودم را از ابتدا در بسیج آغاز کردم و خوشحالم که امروز به عنوان مسئول بسیج هنرمندان سپاه ناحیه مرکزی رشت فعالیت میکنم.

ما در این سازمان کلاس‌هایی مانند فیلم، تئاتر، صنایع دستی و هنر‌های تجسمی را به طور حرفه‌ای و جدی برگزار میکنیم و هنرآموزان بسیار بااستعدادی مشغول فعالیت در این عرصه‌ها هستند.

حضور در بسیج هنرمندان فرصتی مغتنم و خوب است و از همینجا هم دعوت می‌کنم از جوانان علاقه‌مند به هنر که در این محموعه حضور پیدا کنند و مراحل هنری رو باجدیت به سرمنزل نهایی برسانند.

سجاد عزیزپور، این هنرمند بسیجی و جوان گیلانی درپایان تصریح کرد: کلامم را با میرزاکوچک جنگی تمام میکنم که بادست خالی علیه استداد زمان خودقیام کرد و یکی از کامل‌ترین نهضت‌های آزادی‌بخش جهان را پایه‌گذاری کرد.

میرزا مسیر خود را از سیره سیدالشهدا (ع) الگوبرداری کرد و مشق عاشقی خود را به گونه‌ای نوشت تا به سرمنزل مقصود رسید.

امروز باید اسطوره‌های حقیقی مانند میرزاکوچک را به نسلی جوانی که با رسانه‌های جهان در ارتباط است به گونه‌ای معرفی کنیم تا بتواند قهرمان حقیقی را از قهرمان پوشالی تشخیص دهد.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بسیج هنرمندان میرزا کوچک خان میرزاکوچک خان جنگلی هنرمند بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ محمدرضا مردانی، رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در این نشست گفت: روحیه شهادت طلبی در بین جوانان گیلانی همواره وجود داشته و جوانان گیلانی با حضور در خط مقدم جبهه‌های مختلف انقلاب اسلامی، از عناصر اصلی جبهه حق علیه باطل و حفظ انقلاب اسلامی به شمار می‌آیند و این روحیه باید از سوی اساتید دانشگاه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن اشاره به جواب دندان شکن ایران به رژیم صهیونیستی در عملیات غرورآفرین «وعده صادق» افزود: همانگونه که در جبهه نظامی تمام قد در مقابل دشمنان ایران اسلامی ایستادگی می‌کنیم ، در جبهه جنگ‌های ترکیبی هم باید این اقتدار را افزایش دهیم و این امر به نقش آفرینی اساتید بسیجی و تحول فضای فرهنگی دانشجویان نیاز دارد.

وهب جعفریان مسئول سازمان بسیج اساتید گیلان هم در این نشست با اشاره به نقش و جایگاه بسیج در اعتلای نظام اسلامی گفت: امروزه ترویج تفکر بسیجی در فضای آموزشی دانشگاه‌ها نقش مهمی در دستیابی به اهداف و ِآرمان‌های انقلاب اسلامی دارد و این مهم می‌تواند ضمن تربیت دانشجویان انقلابی، به تحقق تمدن نوین اسلامی منتهی شود.

محمد دوستدار سرپرست دانشگاه گیلان هم در این نشست با اشاره به فضائل بسیج گفت: تربیت استادان بسیجی برای نقش آفرینی هرچه بیشتر و موثرتر در عرصه‌ی جهاد تبیین و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب باید در اولویت کار قرار گیرد تا دانشجویان بیشتری در مسیر دُرُست زندگی رهنمون شوند.

در این نشست جمعی از اساتید و روسای دانشگاه‌ها نظرات و پیشنهادات خود را برای تقویت تفکرات سازنده بسیجی عنوان کردند.

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • آبنبات طرح اژدها؛ اثر چالش برانگیز هنرمند ژاپنی (فیلم)
  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • نشست هم اندیشی روسای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشگاهی گیلان
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • اگر حیوانات جنگل زندگی اشرافی داشتند! (عکس)