Web Analytics Made Easy - Statcounter

طلایی گفت: از ۴۰۰۰ موسسه و تشکل قرآنی حدود ۴۰ درصد آن تعطیل و یا راکت شده اند همچنین بالغ بر هفت هزار خانه قرآنی روستایی نیز دچار مشکلات و عارضه هایی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ مرتضی طلایی،  رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت  در برنامه مصباح که ساعت ۲۲ یکشنبه  ۱۲ بهمن ماه از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد با اشاره به سابقه دیرینه فعالیت های مردم نهاد قرآنی گفت: پس از سال‌ها چالش و کشمکش بین اتحادیه های تشکل‌ها و موسسات قرآنی کشور از مرداد ماه  اتحادیه یکپارچه فعالیت های قرآن و عترت مردمی تشکیل و با حضور نخبگان و افراد زبده حوزه قرآنی روند رو به رشد خود را ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از گذشته مشکلات و چالش هایی در این حوزه وجود داشت و کماکان نیز ادامه دارد اما امیدواریم با تشکیل یک پارچه اتحادیه موسسات قرآنی مردم نهاد در عمل نیز شاهد  وحدت رویه باشیم.

طلایی با اشاره به وجود مشکلات موسسات و اتحادیه تشکل های قرآنی و تشدید آن در دوران شیوع ویروس کرونا و همچنین وقوع سیل در برخی از مناطق استان های کشور و تخریب برخی از این موسسات گفت: از ۴۰۰۰ موسسه و تشکل قرآنی حدود ۴۰ درصد آن تعطیل و یا راکت شده اند همچنین بالغ بر هفت هزار خانه قرآنی روستایی نیز دچار مشکلات و عارضه هایی هستند که باید به آنها رسیدگی شود.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت با بیان این مطلب که مسئولین باید به توان مردم در پیشبرد برنامه‌ها و اهداف اعتماد کنند تصریح کرد: هنوز این باور در کشور و دستگاههای اجرایی متبلور نشده است  که مردم می‌توانند تحقق  بخش جامعه قرآنی باشند اتفاقی رخ نمی دهد. وقتی قانون تصریح دارد که موسسات قرآنی باید برای فعالیت مفاصا حساب مالیاتی بگیرند یعنی آنکه هنوز به توانمندی این بخش اعتماد نداریم موسسه‌ای که کل فعالیت و درآمد اقتصادی آن در سال به ۲ میلیون تومان نیز نمی رسد باید به دنبال کارهای مالیاتی باشند که این امر جفایی در حق این موسسات است.

وی خاطرنشان کرد: امروز حدود ۷۰ هزار حافظ قرآن در کشور داریم که ۲۰ هزار نفر آن حافظه کل هستند همچنین ۳۰۰ قاری بین المللی در کشور وجود دارند که افتخار جامعه قرآنی محسوب می‌شود لذا انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی در بودجه سال آینده برای ردییف بودجه قرآنی چاره‌ای بیندیشد که هر سال نسبت به سال گذشته کاهش نیابد. چه اشکال دارد که مجلس شورای اسلامی برای فعالیت های قرآنی مردمی بودجه ای مجزا در نظر بگیرد به نظر من برای موفقیت در زمینه قرآنی و همچنین بهره مندی از توانمندی ها و پتانسیل بخش مردم نهاد ابتدا باید اتحادیه مدغم قرآنی را به رسمیت شناخت و برای رفع مشکلات آن گامی انقلابی برداشت.

پایان پیام/296

منبع: شبستان

کلیدواژه: اتحادیه موسسات قرآن مردمی مرتضی طلایی خبرگزاری شبستان موسسات قرآنی قرآنی مردم مردم نهاد تشکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران

رئیس مجلس در جلسه علنی امروز از موافقت مجلس و دولت با اختصاص ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران در بودجه ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان مجلس در جلسه علنی صبح امروز قوه مقننه، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال 1403 (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن از مجموع 194 نماینده حاضر با 146 رأی موافق، 16 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع، موافقت کردند.

در ادامه جلسه و پس از تصویب کلیات قالیباف رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه 1403 (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این باره برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.

وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.

رئیس مجلس بیان کرد: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول 7 وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده‌اند که از محل تراز جداول، 10 همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • موافقت مجلس با جدول مربوط به هزینه‌کرد یک درصد از هزینه‌های شرکت‌های دولتی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • انتقاد از اختصاص ردیف اعتباری خاص برای سفر رئیس جمهور
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • جدول هزینه‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • مبلغ این جدول بودجه خیلی درشت است /جدول برآورد اعتبارات ردیف‌های متفرقه بودجه ۱۴۰۳ به تصویب رسید؟