Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عجله ای برای بازگشت طرف مقابل به برجام نداریم، گفت: خواسته اصلی ما لغو کامل تحریم هاست.

ابوالفضل عمویی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به صحبت های وزیر خارجه آمریکا در مورد برجام گفت: به نظر می آید دولت بایدن مشکلات اساسی در داخل کشور خودش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشکل اصلی آنها حفظ نظم و امنیت در داخل این کشور است. این مشکلات داخلی باعث شده است که بایدن دست به ابتکار عمل در حوزه خارجی فعلا نزند و مسیر مواضعی که در حال حاضر مقامات بایدن علیه کشور ما می گیرند، عمدتا مواضع قدیمی است که به نظر می رسد هنوز در فضای ترامپ به سر می برند و در آن حال و هوا هستند.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از این جهت انتظار اینکه تغییر جدی و اساسی در سیاست خارجی در روزهای اخیر از دولت بایدن دیده باشیم هنوز این توانمندی را در خودشان ندیده اند و این اعتماد به نفس در آنها وجود ندارد سیاست های داخلی بایدن لازم است که مورد بازنگری قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: دولت بایدن باید بداند در مورد ایران سیاست فشار حداکثری سیاسی است که به نتیجه نرسیده است و نهایتا منجر به شکست آنها در راهبرد خودشان شده است و بر این اساس حتما مجبور خواهند شد که در مورد سیاست هایشان در رابطه با ایران تجدید نظر کنند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که برخی معتقدند ترکیب تیم سیاست خارجی بایدن به نوعی پالس مثبت به جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برداشت ما این است که این تیم شناخت کامل تری از ایران دارد و از این جهت انتظار ما این است که اشتباهات سابق را اینها تکرار نکنند ولی این به معنای این نیست که اینها علاقه مند به ایران هستند بلکه آنها شناخت دقیق تری از ایران دارند و حتما اطلاعات بیشتری در مورد توانمندی ها و قدرت جمهوری اسلامی ایران در محیط داخلی و بین المللی دارند و فکر می کنیم که اشتباهاتی را که در دوره ترامپ از آنها سر زد همانند ترور شهید سلیمانی حتما با توجه به ابعادی که این ترور برای ایالات متحده داشت اگر آگاه باشند از دانش خودشان استفاده می کنند و اجازه نمی دهند که چنین اتفاقاتی خرخ دد

 

وی با بیان اینکه برای ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران افراد مهم نیستند، گفت: آنچه برای ما اهمیت دارد، سیاست هایی است که دولت جدید آمریکا می خواهد دنبال کند و هنوز ما شاهد تغییر این سیاست ها نبوده ایم.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مواضع اخیر دولت بایدن از جمله مصاحبه وزیر امور خارجه اش نشان می دهد که آنها بیشتر در حال و هوای دولت ترامپ هنوز به سر می برند. اینکه آنها مدعی هستند که جمهوری اسلامی ایران باید به تعهدات اش برگردد یک ادعای بی معنایی است چرا که آنها هستند که از برجام خارج شده اند و به تعهدات پایبند نبوده اند. 15 گزارش سازمان انرژی اتمی به اجرای تعهدات توسط جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده است. آنها هستند که برجام را تخریب کردند و برای اصلاح آن نیز باید خودشان به تعهدات شان عمل کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران عجله ای برای بازگشت طرف مقابل به برجام ندارد و در عین حال خواسته و مطالبه اصلی اش این است که باید تحریم ها لغو شود.

 

 

پایان پیام/33

منبع: شبستان

کلیدواژه: انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی انقلاب جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی سیاست خارجی دولت بایدن سیاست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۸۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • جمهوری اسلامی با جنگ‌ها و تحریم‌ها قوی‌تر می‌شود | حمله به اسرائیل همه جهان را آرام کرد | در عملیات وعده صادق هیچ ایرانی از واکنش دشمن نترسید
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران
  • توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • امیرعبداللهیان: توسعه همه جانبه مناسبات با آفریقا از اولویت‌های سیاست خارجی ایران است
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند