Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهروز آقایی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ۲ دستگاه جرثقیل ساحلی ۱۰۰ تنی دیگر تا پایان سالجاری به تجهیزات بندر چابهار از سوی هندی‌ها اضافه می‌شود و سال آینده ۲ دستگاه دیگر به چهار جرثقیل قبلی اضافه تا در مجموع و در سه فاز شاهد وارد شدن ۶ دستگاه جرثقیل ساحلی به این بندر باشیم.

وی بیان کرد: در مرحله نخست ۲ جرثقیل ساحلی ۱۴۰ تنی که از مدرن ترین و با کیفیت ترین تجهیزات بندری به شمار می‌رود که به بندر چابهار اضافه شد که با این اتفاق میزان تخلیه و بارگیری سالانه تا ۲۰ میلیون تن ارتقاء پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این جرثقیل‌ها محدودیتی در تخلیه و بارگیری نوع کالا ندارند و هم کالاهای کانتینری و هم کالاهای فله‌ای را می‌توانند تخلیه و بارگیری کنند.

وی بیان کرد: متعلقات مربوط به تخلیه و بارگیری هر نوع کالا، در این خریدها لحاظ شده و بخشی از  ۸.۵ میلیون دلار تجهیزات خریداری شده است.

آقایی افزود: با وجود این جرثقیل‌ها عملا بندر چابهار از نظر تخلیه و بارگیری کالا با ظرفیتی که امروزه از نظر زیرساخت اسکله در این بندر ایجاد شده هیچ نوع محدودیتی در حوزه تخلیه و بارگیری از نظر تجهیزاتی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارزش تجهیزاتی که قرار است از سوی هندی‌ها به بندر چابهار وارد شود ۸۵ میلیون دلار است، گفت: در فاز نخست ۲ جرثقیل به ارزش ۸.۵ میلیون دلار وارد این بندر شده که معادل ۱۰ درصد تعهد مربوطه است و مجموعا تا نیمه نخست سال آینده ۳۰ درصد از این تجهیزات ۸۵ میلیون دلاری وارد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری هندی‌ها در چابهار ارتباط بسیاری با توافق‌نامه ایران، هند و افغانستان دارد، عنوان کرد: تاکنون هشت نشست بین سه کشور برگزار که عمده مباحث مطرح شده در رابطه با ترافیک کالا، خرید تجهیزات و تبادلات اقتصادی بوده تا همکاری سه کشور در این موارد بیشتر شود.

وی ادامه داد: حاصل این توافق‌نامه تبادل حدود ۲۰۰ هزار تن کالا از طریق بندر چابهار بین هند و پاکستان بوده و امیدواریم با سرمایه گذاری هندی‌ها این حجم کالایی افزایش پیدا کند.

آقایی با اشاره به اینکه تسهیلات و تخفیف‌های متقابل و مناسبی بین بنادر ایران و هند برقرار شده است، خاطرنشان کرد: ۴۰ درصد تخفیف دریایی و بندری به کالاها و کشتی‌هایی که از چهار بندر هند به چابهار و برعکس می‌آیند در نظر گرفته شده که این مساله در جذب کالا و کشتی موثر خواهد بود.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان هند چابهار سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان هند چابهار سیستان و بلوچستان هند چابهار سرمایه گذاری اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اخبار کنکور سیستان و بلوچستان تخلیه و بارگیری جرثقیل ساحلی بندر چابهار هندی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۰۸۶۹۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی استان ایلام از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا  و کشف ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال  کالای قاچاق  وتوقیف ۹ دستگاه خودروی شوتی در ایلام خبر داد.

سردار «جمال سلمانی » در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: در راستای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا وارز با اولویت واپایش انبارها ، محل دپو کالای قاچاق و برخورد با خودروهای شوتی در سطح استان مقادیر قابل توجهی کالای اساسی کشف شد.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با هماهنگی دستگاه قضایی یک انبار بزرگ کالای اساسی که فاقد مجوز قانونی بود را کشف کردند.
این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارکنان انتظامی ۹ دستگاه خودرو موسوم به شوتی که حامل کالاهای فاقد مجوز قانونی بودند را شناسایی، توقیف کردند.
فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه در این راستا ۱۰ متهم دستگیر شد، بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.
به گزارش ایسنا و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان ایلام، سردار سلمانی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالا های مکشوفه را ۴۸ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال اعلام کردندتصریح کرد: هموطنان می توانند اخبار و اطلاعات خود درخصوص قاچاق کالا، احتکار، اختلاس و دیگر جرایم و مفاسد اقتصادی با شماره ۰۹۶۳۰۰درمیان بگذارند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی
  • آشنایی با برترین سازندگان جرثقیل سقفی در جهان
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟